1.467 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Hvem der IKKE skal stemmes på Hvem der IKKE skal stemmes på

Ja, er det efterhånden ikke ved at være på tide vi får smækket en tråd op, hvor vi kan liste op hvilke politikere der i de seneste år har tænkt med røven når det kommer til os mc'ister. Lad os lave en liste over folk der har fået dårlige ideer og truffet dårlige valg, så man kan se hvem (og hvilke partier) man ikke bør stemme på, hvis man fortsat vil kunne køre mc "som man har lyst".

Jeg starter:
Christian Wedell-Neergaard (KF) - ham der foreslog den berømte bøde på 5000 bobs for larmeudstødning.

Hygge

P.S. Beklager hvis en lignende tråd allerede kører - har søgt men faldt ikke over den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem der IKKE skal stemmes på
  • #1   12. nov 2007 Hov, KF er vidst den gamle forkortelse.. Det drejer sig om Det Konservative Folkeparti (C)

Hygge

• #2   12. nov 2007 Nu er det godt nok ikke en lov om udstødnings krav der skal afgøre hvad jeg stemmer på!!! Hvis de konservative får deres politik igennem kan jeg nemlig kører gsxr 750'er istedet for bandit 600 også kan jeg godt lige kører med standard udstødning!

• Mark L
    Mark L Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 83
    #3   12. nov 2007 er den så blevet vedtaget eller blir den det?

• #4   12. nov 2007 hehe jamen hvem skal man stemme på . lige som man har fundet sit parti fyrer de et eller andet pis af. som bare ikke passer en . . hehe har ikke fået forlygten af endnu mads men nok give lyd når det er

• #5   12. nov 2007 Rasmus: Det styrer du selv - jeg synes bare det er vigtigt at sætte fokus på hvem der har gjort noget godt (er der nogle der har det?) for mc'isterne og det modsatte, når nu vi er på det tidspunkt hvor der er en chance for lidt indflydelse smiley

Teddy: Hehe - det lyder godt, men mon ikke vi når det. Som det ser ud lige nu, går der lidt tid før foråret kommer smiley

Hygge

• #6   12. nov 2007 Carsten Nonbo har da vidst også været ude med riven hvad angår MC'ere.

Så er det minus ved C og V

• #7   12. nov 2007 Ja og nogle gode sygehuse / skadestuer med alle de ulykker der efterhånden sker.
    Det sq ikke godt at blive kørt ned hvis ikke der er nogen til at lappe os sammen igen.
    Jeg holder dog på en VKY regering

• #8   12. nov 2007 Nu er det måske en lille smule tyndt at stemme efter om der er en eller anden i partiet der har en eller anden skod-holdning til mc'ere. Men selvfølgelig, det hele vejer jo på skålen.. Spændene at se hvad der sker.

• #9   12. nov 2007 Der er sq ingen af dem der kan styre et land, det kan knap nok styre sig selv :S

• #10   12. nov 2007 pia kjersgaard = hjemme hos mig der har jeg verdens største speeder, og den er lavet af GULD...

he he.. kunen ikke helt lade vær... men jeg stemmer alige vel ikke på hinde..

• #12   12. nov 2007 Stem Venstre eller Konservative.. ;D

• #13   12. nov 2007 Aaah! Herligt med en masse positive folk! smiley

Nu må folk jo altså selv bestemme hvad de vil stemme på, men det ændrer vel ikke ved at det kan være en god idé at fortælle hvad der har fundet sted af finurlige sager de seneste år - det er jo ikke sikkert at alle har fået alle nyhederne og lovforslagene med. Jeg synes ofte folk har det med at glemme hvad partierne har foretaget sig de foregående år, og i stedet kun kigger på hvad de lover i valgkampen.....

Hygge

• #14   12. nov 2007 Jeg har valgt at tilbringe denne sidste aften inden valget, med at surfe MCG - hvorfor, fordi jeg synes det er børnehavesnak på folkeskoleplan det der bliver lukket ud i valgkampene rundt omkring. Mudderkast og verbale huskekager er hvad det bliver til. Underligt at ikke engang de folkevalgte kan begrave de personlige stridigheder, og i stedet diskutere politik uden det bliver oversølet af personlige vendettarelaterede problemstillinger.

Bare min mening !!!!

Jakob

• #15   12. nov 2007 Har idag været inde på TV2 og tjekket min lokale stemmeseddel. Her været inde på samtlige kandidater for alle partier og checket deres 3 mærkesager. Ingen havde noget med mc. Sørgeligt, på trods af, at en af dem selv var mc´ist. Der bliver derfor sat X ved det parti som jeg oprindelig havde låst mig fast på.

• #17   12. nov 2007 Det er sjovt som sådan nogle tråde her udvikler sig smiley Det er vidst kun Velo der har formået at komme med endnu et parti til listen...

Hygge

• #18   12. nov 2007 Stemmer ikke på venstrefløjen de øvler altid om offentlig transport og fjernelse af kørselsfradrag.

Jeg tror at der er en del af dem der aldrig har været uden for København der hvor jeg bor kan jeg desværre ikke lige tage en bus på arbejde.(Har ca 40km hver vej på arbejde)

Så hvis de fjolser en dag får fjernet kørselsfradraget frygter jeg at det betyder landsbydød

• #19   13. nov 2007 Min stemme afhænger godt nok af mange andre ting end lige mcister. Heldigvis har den kandidat jeg stemmer på posivtivt syn på bl.a. motorsporten. han var også med til at lave afgifts systemet om på rally biler så de ikke skal betale så meget mere.

Don T: Gruden til at de udstiller andre politikere er vel for at vise den forskel der er - Den kan nok være svært for mange trivlere stadig at se.

• #20   13. nov 2007 Stem DF det gør jeg

• #21   13. nov 2007 DF, får ikke min stemme, den skal bruges fornuftigt..

smiley

• #22   13. nov 2007 Det kan du jo ikke Bokaj +--he heeeeeeeeeee

• #23   13. nov 2007 Mener du jeg ikke kan bruge den fornuftigt andet sted??

smiley

• #24   13. nov 2007 måske men tro mig det er ikke så nemt ,,,,he,,,,,heee

• #25   13. nov 2007 Don T, nej du har formentlig ret. Men det er da i den grad skræmmende, at danskerne skal lokkes på den måde. Jeg ved da godt, at vi som enkeltpersoner ikke kan ændre noget som helst, men det er da så endnu mere vigtigt, at vi sætter os ind i sagerne. 25 % af vælgerne bestemmer sig først i stemmeboksen - og der kan det kun være overskriftspolitik eller for højtråbende politikere, som får glæde af det. Frihed til at vælge har vi - ja, men frihed til at vælge hvad?? En folkevalgt tåbe, som kan råbe højt i en valgkamp, men ellers ikke har forstand på politik - hmm beskæmmende.

Mads Århus: Ja sorry, men sådan kan det gå smiley

Jakob

• #26   13. nov 2007 Tue N: Du har fat i noget!

Bor selv ca. 30 væk fra den nærmeste "storby", og vi har altså OVERHOVEDET ikke de samme transport midler som de har i byerne. Der går EN bus hver anden time!!!

Og alligevel vil den røde stue udelukkende have DK til at bruge offentlig transport - GLEM DET!

Stemmer nok for en VKY-regering.

• #27   13. nov 2007 Bare rolig Carsten, jeg stemmer ikke på DF..

smiley

• #28   13. nov 2007 LOL.. Moto...

Hvor vidste du det fra...
    Ligger faktisk under dynen..
    smiley

• #29   13. nov 2007 Carsten O mine mødetider er ekstremt svingende så mine muligheder for offentlig transport er temmeligt begrænset

For at kunne gøre offentlig trtansport attraktiv bare lidt udenfor storbyerne er de nødt til at køre direkte og hurtigt og det er svært at forene med at det også skal være økonomisk rentabelt.

Desuden ville det jo nok aldrig blive særligt miljøvenligt at sende xxantal personers ud på landet for at hente et par enkle personer, der skulle man jo mene at miljøfordelen ville blive større ved at bruge egen bil.

Men ja der kan hentes meget i byerne på at tvinge/overtale folk til at bruge offentlig transport.

• #30   13. nov 2007 xxantal personers busser

• #31   13. nov 2007 Hvis du du får Pia K. op på en Duc, så skal jeg overveje det, moto.. så det bliver en ægte DF'er..

naaa.. Der skal sgu nok mere til...

DF får IKKE min stemme..

smiley

• #32   13. nov 2007 Btw!

Nogen der har prøvet de der tests på nettet?

• #33   13. nov 2007 Jeg formulerer mig altid i tåger.. Det er ikke fordi jeg er syg...

smiley

• #34   13. nov 2007 Det jeg bl.a. bruger til at bestemme hvor mit kryds skal sættes, er , hvad er der sket i de 6 foregående år, hvor den nuværende VKO har haft magten, har de gjort det godt eller skidt, og hvilken vej er det oppositionen vil hen, hvis de får magten.?

• #35   13. nov 2007 Carsten (Nordjylland): Så du påstår at alle ikke-unge sætter sig super grundigt ind i sagerne, og graver alle partiers holdninger igennem? Lad nu være med at skære alle over én kam...

Til Michael (MC Gammelnok) H og nogle andre: Jeg ved altså ikke helt hvorfra i får den idé at min (eller andre brugere der har skrevet i denne tråd) kun afhænger af én ting - nemlig politikernes stilling til vores hobby... Selvfølgelig er det vigtigt at se på det store perspektiv, men det hele tæller vel med! Så er det op til den enkelte at prioritere hvor meget de forskellige emner vægter.
    Hvis man vælger at se helt bort fra politikernes mening om f.eks. ens hobby (som i vores tilfælde er MC'isme), så har jeg den holdning at jeg ikke synes det er fair hvis man er efter politikerne,fordi de tager nogle tossede beslutninger - det burde man have tænkt på inden de kom til magten.

Hygge
    Mads - som har stemt ! smiley

• #36   13. nov 2007 Carsten, nu må du lige.

Bare fordi jeg er ung betyder det ikke jeg ikke har sat mig ind i tingene. Du siger jeg sætter min stemme efter denne ene ting, Hvor F... ved du dog det fra? gav bare Tue ret. Slap af, og giv os en chance, i stedet for at behandle os som børn! Vi har ligeså meget stemmeret som dig!

by the way, kan da godt være at dem venstre for midten har tænkt sig at forbedre den eksisterende infrastruktur, men de kan ikke forbedre den så meget, at jeg kan tage en bus hvornår JEG vil, til det sted jeg vil hen! Kan godt være det lyder som en der bare vil have sin vilje, men jeg mener jeg har friheden til at tage afsted hvornår jeg vil, og dermed eje et køretøj til rimelige penge, uden ekstra afgifter oven i dem vi har! det er dyrt nok i forvejen!

• #37   13. nov 2007 Så er der stemt.
    Det blev rødt og på et parti der gik ind for ordentlige forhold i det offentlige og de der er ansat der. Ligesom de går ind for bl.a økologi ogsaå hvilket jeg vægter højt.

Om ikke andet så har jeg mine forhåbninger til hvad der ellers sker i aften. For godt nok er offentlig transport fint - I byen. Men "vi på landet og med skæve arbejdstider skal have fornuftige muligheder for at tage på job uden at skulle cykle eller møde 5 timer for sent.

• #38   13. nov 2007 "Når du udtaler dig således, så fremstår dit udsagn som om at dem til venstre for midten ikke vil forbedre den offentlige infrastruktur, og samtidig tvinge dig til at bruge samme angiveligt ikke eksisterende infrastruktur... og det er grunden til at lægge sin stemme et bestemt sted?? "

Du siger her at denne ene ting er grunden til at jeg stemmer som jeg gør!
    Men nej, det er det ikke!

Og jo, her skærer du alle unge under en kam som "Mads Århus" skriver:

"Som tidligere nævnt er det tydeligt at se at mange af indlæggene her er postet af meget unge brugere, som ikke har gjort sig den ulejlighed at sætte sig ind i partiernes politik".

Det er noget fis!

• #39   13. nov 2007 Carsten (Nordjylland): Hele pointen var at du skar alle unge over én kam, hvilket jeg mener er helt forkert. Lige som det er forkert at skære alle ældre over én kam. Men Dan har allerede pointeret det smiley

God valg-aften!

Hygge

• #40   13. nov 2007 Michael H: Okay - det kan da være vi er lige gode om det smiley Under alle omstændigheder er det i hvert fald ikke det jeg har ment med indlægget.

Men det er vidst efterhånden lige meget nu smiley

Hygge

• #44   14. nov 2007 Carsten, ja, jeg mener mange unge sætter sig ind i politik! Jeg går selv på et gymnasie, og utrolig mange, også folk under 18, melder sig ind i politiske organisationer (mest SFU, det er jo et gymnasie :S).. Så hvad jeg ved af, har mange sat sig ind i det, men der er sikkert også en del, der ikke har! Skal jeg selvf. ikke kunne sige

Men pyt, nu er der stemt, så lad os ende den her diskussion nu, og snakke mc igen smiley

Kommentér på:
Hvem der IKKE skal stemmes på

Annonce