{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  papir bortkommet.. hjælp
  • #1   12. nov 2007 uha den er ikke god....
    Tror du må ringe til SKAT i morgen ( helst tidligt der altid mega kø )....
    De må kunne give dig lidt hjælp

• #2   12. nov 2007 mener jeg har hørt engang, at den tyske reg att.. skal være til stede når man betaler afgift..???

• #3   12. nov 2007 Hvis den er told synet har de så ikke det du skal bruge igen ?

• #4   12. nov 2007 ved ikk om de har en kopi af den tyske reg att.. men må ringe ind og høre i morgen..

hvis ikke er der en billig gsx-r til salg )-;

• #5   12. nov 2007 byder 500 kr så he he held og lykke

• #6   12. nov 2007 hejsa søren.

jeg havde noget af det samme problem, med min motorcykel, det var en cbr 954 fireblade der var importeret fra dubai. den tidligere ejer havde fået den synet i her i danmark, og der var faktisk alle de papirer der skulle til for at få den på plader og det hele, bortset fra den originale registreringsattest. jeg kontaktede centralregistret for motorkøretøjer med henblik på at få en tilladelse til at indregistrere køretøjet uden den originale registreringsattest, sendte alle papirerne ind, både synspapirer og alt andet jeg havde fået med på den, men jeg fik alligevel afslag første gang, men fik at vide at hvis jeg kunne få synsmanden der havde synet den til at skrive under på at papirerne havde været der da den blev toldsynet, så ville de give en tilladelse til at få den indregistreret. synsmanden der havde synet motorcyklen var meget hjælpsom, og skrev et brev hvor han forklarede at alle de nødvendige papirer havde været tilstede osv, og med hans underskrift, så gik det hele igennem, og jeg fik en tilladelse til at indregistrere motorcyklen smiley håber det kaster lidt lys over sagen. jeg ved det er en rigtig træls situation at stå i, og er blevfet det klogere. man skal altid sørge for at den originale registreringsattest er der ligemeget hvor godt sælger snakker for at den ikke er nødvendigt, når den er blevet synet osv. men held og lykke med det smiley

• #7   12. nov 2007 brian h:

tak for svaret..

vil prøve at høre motorkontoret i morgen...

• #8   12. nov 2007 den tyske registreringsattest skal normalt være der for at man kan få dyret på plader, men der kan gives dispensation til at indregistrere et køretøj uden den originale registreringsattest, hvis man på en eller anden måde kan bevise at cyklen har været indregistreret i et andet land, og at den ikke er stjålet. hvis han som i mit tilfælde kan få synsmanden til at skrive under på at registreringsattesten var tilstede da han synede den, så virker det fint nok som bevis, det gjorde det ihvertfald i mit tilfælde. og synsmanden må jo slet ikke syne et køretøj hvis registreringsattesten ikke er der, så mon ikke han vil være behjælpelig med det smiley

• #9   12. nov 2007 det var så lidt søren smiley du kan altid smide en mail hvis du har nogle spørgsmål smiley

• #10   12. nov 2007 jo.. kan huske der stod den er toldsynet og synet hos fdm iapril 2007. så de må have oplysninger på den..??

har jo stelnummer så de kan tjekke det..

hvem skal jeg kontakte siger du..?? og evt tlf nummer..?

vh

• #11   12. nov 2007 kontakt centralregistreret. deres adresse og telefonnummer står på den her side (link fjernet)
    de er meget venlige derinde smiley

står der ikke navnet på synsmanden der har synet cyklen på synspapirerne? det er hans underskrift du skal have smiley

• #12   12. nov 2007 Brian h.

det er ALLE papir der er væk.. også synspapir...

• #13   12. nov 2007 kontakt centralregistreret først, og fortæl dem om sagen. de vil sikkert have dig til at sende en kopi af alle de papirer du har ind til dem. og så regner jeg med at de spør dig efter om du kan fremskaffe dokumentation på at der har været original registreringsattest på den mens den har været her i landet, det er så her at synsmandens udsagn kan bruges som bevis smiley

• #14   12. nov 2007 okay .. det vil jeg prøve i morgenn

• #15   12. nov 2007 ahh for fanden. jamen synsmanden må alligevel ligge inde med nogle oplysninger på motorcyklen, og det er det vigtige. jeg går ud fra at du kan slå motorcyklen op inde på applus hjemmeside. der er en rubrik hvor man kan indtaste køretøjets stelnummer mener jeg, og så kan man se hvornår den har været synet. jeg kigger lige efter engang

• #16   12. nov 2007 Søren,

du bør nok tale med både SKAT og Centralregisteret For Motorkøretøjer, og vær forberedt på at de ikke altid er enig om tingene. Den ene part kan godt give grønt lys mens den anden stiller sig på bagbenene. (Iøvrigt: glem motorkontoret og gå direkte til CRM)

Når det gælder sådanne sager med manglede original reg. attest kan man ansøge CRM, som Brian så fint beskriver, om "tilladelse fra Centralregisteret for Motorkøretøjer til køretøjets registrering uden fremlæggelse af dokumentation for tidligere registrering."

Det gælder her om skriftligt at fremlægge og belyse hele sagens sammenhæng så grundigt som muligt. Så tager CRM stilling til sagen og enten giver, eller nægter, omhandlende tilladelse. Tilladelsen søges normalt inden man syner og betaler afgift af et køretøj, men her i dit tilfælde kan det kun være en fordel af MC'en allerede er synet.

• #17   12. nov 2007 hmm man kan godtnok ikke slå op på stelnummeret, som jeg troede, men de må alligevel ligge inde med oplysninger. som sagt prøv at kontakte dem og få en snak med dem. er sikker på at de vil være behjælpelige smiley

• #18   12. nov 2007 Og iøvrigt: CRM har 30 dage til at behandle sagen men da CRM's opgaver overgår til SKAT 1. jan. 2008 er det nok en god ide at gribe fat i sagen straks. Ellers er der vist rimelige chancer for at den bliver væsentlig forsinket og mere bøvlet end nødvendigt er.

Kommentér på:
papir bortkommet.. hjælp

Annonce