1.602 visninger
|
Oprettet:
papir bortkommet.. hjælp {{forumTopicSubject}}
hje..
mine papir på MC er pist væk. og det er den tyske reg att. mcén er toldsynet i dk i april.
hvad kan jeg gøre..?????
vh
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.768
Tror du må ringe til SKAT i morgen ( helst tidligt der altid mega kø )....
De må kunne give dig lidt hjælp
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 16
jun 2006
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 166
jul 2007
hvis ikke er der en billig gsx-r til salg )-;
jun 2006
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 33 Svar: 166
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 140
jeg havde noget af det samme problem, med min motorcykel, det var en cbr 954 fireblade der var importeret fra dubai. den tidligere ejer havde fået den synet i her i danmark, og der var faktisk alle de papirer der skulle til for at få den på plader og det hele, bortset fra den originale registreringsattest. jeg kontaktede centralregistret for motorkøretøjer med henblik på at få en tilladelse til at indregistrere køretøjet uden den originale registreringsattest, sendte alle papirerne ind, både synspapirer og alt andet jeg havde fået med på den, men jeg fik alligevel afslag første gang, men fik at vide at hvis jeg kunne få synsmanden der havde synet den til at skrive under på at papirerne havde været der da den blev toldsynet, så ville de give en tilladelse til at få den indregistreret. synsmanden der havde synet motorcyklen var meget hjælpsom, og skrev et brev hvor han forklarede at alle de nødvendige papirer havde været tilstede osv, og med hans underskrift, så gik det hele igennem, og jeg fik en tilladelse til at indregistrere motorcyklen
jul 2007
tak for svaret..
vil prøve at høre motorkontoret i morgen...
dec 2006
dec 2006
jul 2007
har jo stelnummer så de kan tjekke det..
hvem skal jeg kontakte siger du..?? og evt tlf nummer..?
vh
dec 2006
de er meget venlige derinde
står der ikke navnet på synsmanden der har synet cyklen på synspapirerne? det er hans underskrift du skal have
jul 2007
det er ALLE papir der er væk.. også synspapir...
dec 2006
jul 2007
dec 2006
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 12 Emner: 11 Svar: 233
du bør nok tale med både SKAT og Centralregisteret For Motorkøretøjer, og vær forberedt på at de ikke altid er enig om tingene. Den ene part kan godt give grønt lys mens den anden stiller sig på bagbenene. (Iøvrigt: glem motorkontoret og gå direkte til CRM)
Når det gælder sådanne sager med manglede original reg. attest kan man ansøge CRM, som Brian så fint beskriver, om "tilladelse fra Centralregisteret for Motorkøretøjer til køretøjets registrering uden fremlæggelse af dokumentation for tidligere registrering."
Det gælder her om skriftligt at fremlægge og belyse hele sagens sammenhæng så grundigt som muligt. Så tager CRM stilling til sagen og enten giver, eller nægter, omhandlende tilladelse. Tilladelsen søges normalt inden man syner og betaler afgift af et køretøj, men her i dit tilfælde kan det kun være en fordel af MC'en allerede er synet.
dec 2006
sep 2005
Følger: 9 Følgere: 12 Emner: 11 Svar: 233
papir bortkommet.. hjælp