{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Goldwing 1500 Årg. 1992 som supplement til FJ 1200 {{forumTopicSubject}}

Jeg er 54 år og har de sidste år haft dejlige mc ture til Alperne og kører 10-15000 km årligt og har kørt mc i 7 år. Min Fj 1200 / 1990 er totalt ombygget, så den kører som meget nyere mc og stadig ser ud som den gamle motorcykel vi kender.
Spørgsmålet er således: komforten bagpå en motorcykel er selv med topboks generelt elendig.
Jeg har et ønske om at kunne give min kone og mine voksne børn en behagelig tur af og til, samt måske få fruen til at tage en længere tur.
Jeg vil ikke undvære min fj med ny 1300 motor og Quick shift samt optimeret Hyperpro affjedring og R1 bremser mv. så tænker at prøve en goldwing som kan handles engros til 50.000,- kørt 140k
Er det noget nogen kan anbefale og hvad skal jeg tjekke på sådan en Wing som koster penge..
NB har selv udført alle ombygninger og servicerer selv min fj’er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Goldwing 1500 Årg. 1992 som supplement til FJ 1200
  • #1   31. okt 2019 Køb dig dog en enduro / semi-enduro, hvor i begge vil sidde kanon og med en affjedring der vil klare lange stræk og bjergkørsel langt mere komfortabelt.

  • #2   1. nov 2019 Hej James
    To problemer med enduro for mig..
    1/ jeg vil gerne skille mig ud fra mængden og sætte mit helt eget præg på min mc og jeg har Comfort på min fj som gør jeg problemfrit kører 800-1000 km i streg.

    2/ mc nr. 2 f.eks goldwing har den klare fordel at passager sidder markant højder end chauffør og kan derved bedre udsyn fra bagsædet, yderligere bredt sæde og stort støttende ryglæn og store fodplader, faktisk har jeg hørt at man kan sove uden at risikerer at falde af ( smil ) det kommer ikke til at ske.
    Endelig er der økonomien jeg skylder ikke noget i min fj og har brugt 50.000,- på at få den præcis som jeg vil have den.
    Enduro som matcher mine behov = + 120 hk og så snakker vi BMW gs 1200 eller ZR 1000, Yamaha tenerre 1000 eller Honda africa twin 1100
    Og så hedder det kr. 150-200.000 for noget brugt
    Og det var ikke meningen.


  • #3   1. nov 2019 Du skal regne med at skulle ofre en del på den. Men OK pris. Jeg har set et opslag på facebook. Check lige den ud. Hvis du kan grave 50 kilo mere op under rabarberne, er det et once in a lifetime tilbud: https://www.facebook.com/groups/887435311337492/permalink/2339677326113276/

  • #4   1. nov 2019 Hvad mener du med at ofte en del ?

  • #5   1. nov 2019 En motorcykel, der er så gammel og med ældre teknik, vil kræve opmærksomhed. Feks gearskiftet, havde de lidt probs med. Og hvis tidligere ejer(e) har gået over vedligehold med let hånd, kan regningen komme nu. Men heldigvis er der entusiaster og gode teknikere, rundt omkring, der ved rigtig meget om den maskine. Så du er ikke ladt i stikken. Mit opslag til dig, var faktisk for at du kunne sammenligne med, hvad lidt mere af muldvarpen kunne give dig. Men held og lykke! Lange ture er livet!

  • #6   1. nov 2019 Så får vi snart en goldwing at se på Roskilde havn en torsdag, kan jeg se smiley

  • #7   29. apr 2020 Gearskiftet er blot pakdåsen. Den er skiftet på et kvarter. Motoren på en 1500 kan du ikke slå ihjel. Alt omkring baghjul bør være lavet - dæk, bremseskive caliper, smøring af bagtøj. Fordi du skal have sidetasken af for at komme til. Man sidder - på bagsædet ikke markant højere end føreren - måske nogle cm, men absolut topkomfort. Det er en turmaskine og lægger du den, tjaaaa - hvor store muller har du? Check 4. Gear. Der er slidtage på skiftegafler - eller skiftetromle. Det viser sig ved, at den springer ud af gear i 4.
    OD kan gå helt ned til 40 km/t - så megen moment har den.
    Go tur!


Kommentér på:
Goldwing 1500 Årg. 1992 som supplement til FJ 1200

Annonce