3.085 visninger
|
Oprettet:
Ny eller brugt motorcykel? {{forumTopicSubject}}
Et par gode råd ved køb af ny eller brugt cykel
http://fpn.dk/motor/mc/article1175929.ece
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 169
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 71 Svar: 494
Det synes jeg var ok.
Nu kan man så få min model fra ny til samme pris som jeg gav brugt. Det er surt, men sådan er udviklingen åbenbart. Det betyder selvfølgelig, at jeg ikke får meget for min når jeg en dag sælger.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Men den var også fra udlandet
Prisen er dumpet ned, der er rigtig mange der importerer fra udlandet både til dem selv, men også til at sælge videre af. Det og så de faldende priser på japanske mc´er er med til at presse brugtpriserne ned!
Det er kun godt
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
Min egen var 18år gammel da jeg købte den, og den havde vitterlig kun kørt 22.700km. Det er kun knap 1300km. om året, og det har den sgu ikke taget skade af.
Tror Tommy Rønn endnu engang udtaler sig om noget, han ikke har en klap forstand på, men det er han jo efterhånden også ved at være ret så kendt for, den klaphat.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Jeg tror de sælger helt godt selvom de rkomme rmange af dem til salg.
Det e rjo stadig en god mc til billige penge
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
En Porsche eller Ferrari bliver jo heller ikke til en Corolla, selv hvis de engang skulle blive hvermandseje.
Undskyld hvis jeg træder nogle Bandit eller FZ6 ejere over tærene, der er jo også folk der er fint tilfreds med en Corolla.
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.372
Investere da også selv i en nyere, men brugt Bandit 650 til den nye sæson
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
Jeg betragter din mening om Bandit og FZ6, lidt som en fordom. En fordom er som bekendt en mening om noget man ikke helt har forstand på eller der er baggrund i. Jeg kørte hele sidste sæson km 10000 på en FZ6 S, og det meste af tiden med nogle VFR, Ducati og bimmer folk. Den er køremæssigt, svingmæssigt og stailitet helt fremme hvor det foregår. Det har taget mig det meste af denne sæson på min nye bimmer at nå samme nivea som på Fazeren, og alligevel kunne jeg lægge fazeren længere og nemmere ned i svingene. Jeg synes det er en ganske god allround cykel, der absolut kan det hele, og med masser af kræfter ( o/ 8000 omdr. ) Prøv den, og du vil ændre mening, tror jeg.
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 996
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Siden hvornår er en spritny GSX750f til 90.000,- blevet et bedre køb end en velholdt VFR750f RC36-2?...
Og at påstå en ny maskine har perfekte køreegenskaber er vidst også en overdrivelse.
Kender en (der har kørt alt fra 125ccm 4-taktere til gaden over til nye GP maskiner) der har sammenlignet en VFR750r med en R6 årg. 06, og er af den mening, at den 15 år gamle VFR kører og styrer tæt på ligeså godt som den 15 år nyere R6'er....
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
Jeg har kørt begge maskiner og kan ikke genkende det på nogen måde. Jeg synes forskellen er ret stor på de 2 maskiner, ingen tvivl om hvad der er lavet til hvad
Men det med at køre mc´er er jo lidt ligesom med øl og vin
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Med hensyn til R6-vfr, så er ham der fortalte mig det, en der har kørt internationalt race, har prøvet forskellige GP maskiner på bane, og have mulighed for at køre RC30'eren og R6'eren på bane inden for en kort periode, så begge var friske i errindringen.
Begge maskiner stod standard, vfr'en var bare hysterisk velholdt. Husk at der ikke skal andet end en slidt bagdæmper, eller nogle elendige dæk til at spollere helhedsindtrykket.
Ret skal være ret, og på den yderste grænse, var det dog en anelse lettere at mærke hvornår R6'eren ville slippe asfalten end på VFR'en. Men kommer man helt derud skal det foregå på bane.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
min erfaring siger anderledes.. Sådan "smager" vi forskelligt på tingene!
Jeg siger jo også at en Superduke er verdens sjoveste maskine
feb 2007
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 147 Svar: 257
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Var en kommentar direkte til artiklen, som konkluderer at en ny maskine er bedre end en brugt.
Jan J: Begge maskiner er bygget til samme formål og publikum. Min hensigt var bare at påpege, at der findes "nye" motorcykler som henter deres teknik fra fortiden.
Tommy R påstår jo i sin artikel, at en ny motorcykel kører bedre end en brugt.
Men jeg vil nu til hver en tid mene, at en GSX-f ikke kører bedre end en velholdt VFR750.
Det er ikke set ud fra min præference for VFR'en. Kunne også have brugt andre eksempler.
En 5 år gammel CB500 eller ER5 er en bedre MC end en ny GS500.
En 5 år gammel SV650 er en bedre MC end en ny Hyosung GT650
Osv osv.
Min kommentar var møntet på hullet i Rønn's artikel, hvor han påstår en ny MC kører bedre end den gamle.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Har set eksempler på SV1000'ere der med en smule ekstraudstyr kostede mere end nyprisen.
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.581
Det er jo sådan set fuldstændig ligemeget hvad den kan og ikke kan, det eneste der betyder noget er udbud og efterspørgsel, så hvis folk vil give mere for en brugt sv end en ny er det deres problem, ikke sælgerens der bare er klog nok til ikke at sætte den for billigt tilsalg.
maj 2004
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 150
Ja da - ihvertfald då det tidspunkt jeg købte - også har jeg har 2 års garenti ved at have gjort sådan.
Lige nu hvor der har været store prisfald på visse modeller - ka det godt være at jeg ville handle anderledes,
mar 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 489
Først og fremmest på grund af pris/MC for pengene. For det andet, så når man har købt en ny maskine, så kan det bare ikke rigtigt blive bedre... Bevares, et nyt styr, slip-on og omlakering. Men det er altså peanuts, i forhold til hvad du kan gøre ved en gammel, slidt maskine.
Man får simpelthen en større mulighed for selv at give sin maskine liv. Men det afhænger selvfølgelig af behov og lyster. Skal man bare have en maskine til daglig transport, skal man nok ikke kimse af en nyrere Bandit eller Fazer. Så er der vist ingen der føler sig tråd på.
Ny eller brugt motorcykel?