{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny eller brugt motorcykel?
  • #1   20. nov 2007 Udemærket artikel, hvis du spørger mig! Man kan dog diskutere om MC'er generelt bliver billigere. Det er vel kun indenfor de sidste par år, at man har set denne udvikling og kun enkelte modeller

• #2   20. nov 2007 Jeg købte min brugt. Den havde gået 5700 og jeg fik den 18K billigere end sælger havde givet fra ny.

Det synes jeg var ok.

Nu kan man så få min model fra ny til samme pris som jeg gav brugt. Det er surt, men sådan er udviklingen åbenbart. Det betyder selvfølgelig, at jeg ikke får meget for min når jeg en dag sælger.

• #3   20. nov 2007 tja jeg købte brugt, sparede 70k på cyklen og 50k på udstyr smiley Kørt 1700km smiley :)
    Men den var også fra udlandet smiley

Prisen er dumpet ned, der er rigtig mange der importerer fra udlandet både til dem selv, men også til at sælge videre af. Det og så de faldende priser på japanske mc´er er med til at presse brugtpriserne ned!
    Det er kun godt smiley Lad os håbe de kommer længere ned så vi alle kan få nogle federe maskiner smiley

• #4   20. nov 2007 Personligt ville jeg sgu godt nok også hellere have en velholdt CBR600 med 10år på bagen, end en ny Suzuki Bandit eller Yamaha FZ6. Undskyld mig, men lige de to har jo ingen sjæl. De kan sammenlignes med et kedeligt typehus eller en Toyota Corolla. Det kan godt være at de er helt nye, men de får sgu stadig smæk af en 10år gammel CBR.

Min egen var 18år gammel da jeg købte den, og den havde vitterlig kun kørt 22.700km. Det er kun knap 1300km. om året, og det har den sgu ikke taget skade af.

Tror Tommy Rønn endnu engang udtaler sig om noget, han ikke har en klap forstand på, men det er han jo efterhånden også ved at være ret så kendt for, den klaphat.

• #5   20. nov 2007 John k smiley Jeps

Jeg tror de sælger helt godt selvom de rkomme rmange af dem til salg.
    Det e rjo stadig en god mc til billige penge

• #8   20. nov 2007 Det har jo ikke en skid med antallet at gøre. Det jeg mener er, at en CBR ikke er, og aldrig bliver, ligeså kedelig som en Suzuki Bandit eller Yamaha FZ6 (her taler vi køreegenskaber og sjæl).

En Porsche eller Ferrari bliver jo heller ikke til en Corolla, selv hvis de engang skulle blive hvermandseje.

Undskyld hvis jeg træder nogle Bandit eller FZ6 ejere over tærene, der er jo også folk der er fint tilfreds med en Corolla.

• #9   20. nov 2007 Jeg synes at både Bandit og FZ6 er nogle rigtig flotte og fede maskiner, det kommer jo an på betragterens øjne!!

Investere da også selv i en nyere, men brugt Bandit 650 til den nye sæson smiley

• #10   20. nov 2007 Hej Allan.
    Jeg betragter din mening om Bandit og FZ6, lidt som en fordom. En fordom er som bekendt en mening om noget man ikke helt har forstand på eller der er baggrund i. Jeg kørte hele sidste sæson km 10000 på en FZ6 S, og det meste af tiden med nogle VFR, Ducati og bimmer folk. Den er køremæssigt, svingmæssigt og stailitet helt fremme hvor det foregår. Det har taget mig det meste af denne sæson på min nye bimmer at nå samme nivea som på Fazeren, og alligevel kunne jeg lægge fazeren længere og nemmere ned i svingene. Jeg synes det er en ganske god allround cykel, der absolut kan det hele, og med masser af kræfter ( o/ 8000 omdr. ) Prøv den, og du vil ændre mening, tror jeg.

• #11   20. nov 2007 MC'er skal vælges med hjertet og ikke med hjernen. Desværre er der somtider noget der hedder pengepungen der kommer i vejen.

• #12   20. nov 2007 allan.. ja og det er piise træls : )

• #15   20. nov 2007 Hmmmmm, endnu en gang hviser Tommy sine kvaliteter. Altid garant for et godt grin.
    Siden hvornår er en spritny GSX750f til 90.000,- blevet et bedre køb end en velholdt VFR750f RC36-2?...
    Og at påstå en ny maskine har perfekte køreegenskaber er vidst også en overdrivelse.

Kender en (der har kørt alt fra 125ccm 4-taktere til gaden over til nye GP maskiner) der har sammenlignet en VFR750r med en R6 årg. 06, og er af den mening, at den 15 år gamle VFR kører og styrer tæt på ligeså godt som den 15 år nyere R6'er....

• #16   20. nov 2007 Jesper. smiley Den sammeligning kan jeg ikke tage seriøs.
    Jeg har kørt begge maskiner og kan ikke genkende det på nogen måde. Jeg synes forskellen er ret stor på de 2 maskiner, ingen tvivl om hvad der er lavet til hvad
    Men det med at køre mc´er er jo lidt ligesom med øl og vin smiley man ser og smager forskelligt på det smiley og man har forskellig erfaring til at vurdere med...

• #17   20. nov 2007 Seb: Tænker du på VFR-GSX'F sammenligningen eller VFR-R6 sammenligningen??

Med hensyn til R6-vfr, så er ham der fortalte mig det, en der har kørt internationalt race, har prøvet forskellige GP maskiner på bane, og have mulighed for at køre RC30'eren og R6'eren på bane inden for en kort periode, så begge var friske i errindringen.
    Begge maskiner stod standard, vfr'en var bare hysterisk velholdt. Husk at der ikke skal andet end en slidt bagdæmper, eller nogle elendige dæk til at spollere helhedsindtrykket.
    Ret skal være ret, og på den yderste grænse, var det dog en anelse lettere at mærke hvornår R6'eren ville slippe asfalten end på VFR'en. Men kommer man helt derud skal det foregå på bane.

• #18   20. nov 2007 tænker r6 vfr smiley
    min erfaring siger anderledes.. Sådan "smager" vi forskelligt på tingene!

Jeg siger jo også at en Superduke er verdens sjoveste maskine smiley Det er det jo ikke alle der synes smiley :)

• #21   21. nov 2007 min maskine står i 50000 tror hvis jeg skulle have sådan en ny tror jeg fruen stiller sig på bagben

• #22   21. nov 2007 Don T: Hold mig uden for snakken med FZ6'eren.
    Var en kommentar direkte til artiklen, som konkluderer at en ny maskine er bedre end en brugt.

Jan J: Begge maskiner er bygget til samme formål og publikum. Min hensigt var bare at påpege, at der findes "nye" motorcykler som henter deres teknik fra fortiden.
    Tommy R påstår jo i sin artikel, at en ny motorcykel kører bedre end en brugt.
    Men jeg vil nu til hver en tid mene, at en GSX-f ikke kører bedre end en velholdt VFR750.
    Det er ikke set ud fra min præference for VFR'en. Kunne også have brugt andre eksempler.
    En 5 år gammel CB500 eller ER5 er en bedre MC end en ny GS500.
    En 5 år gammel SV650 er en bedre MC end en ny Hyosung GT650
    Osv osv.
    Min kommentar var møntet på hullet i Rønn's artikel, hvor han påstår en ny MC kører bedre end den gamle.

• #23   21. nov 2007 Men der hvor jeg er enig med Rønn, er at priserne på mange brugte MC'er er skruet for højt op. For få vil acceptere et værditab/afskrivning på sin nye MC.
    Har set eksempler på SV1000'ere der med en smule ekstraudstyr kostede mere end nyprisen.

• #24   21. nov 2007 Om en brugt cykel så kostede det dobbelte af en ny kunne det stadig godt være den rigtige pris.
    Det er jo sådan set fuldstændig ligemeget hvad den kan og ikke kan, det eneste der betyder noget er udbud og efterspørgsel, så hvis folk vil give mere for en brugt sv end en ny er det deres problem, ikke sælgerens der bare er klog nok til ikke at sætte den for billigt tilsalg.

• #25   21. nov 2007 @ Anders(Roskilde) M

Ja da - ihvertfald då det tidspunkt jeg købte - også har jeg har 2 års garenti ved at have gjort sådan.

Lige nu hvor der har været store prisfald på visse modeller - ka det godt være at jeg ville handle anderledes,

• #26   22. nov 2007 Jeg vil til hver en tid fortrække at købe en brugt maskine, frem for en ny.

Først og fremmest på grund af pris/MC for pengene. For det andet, så når man har købt en ny maskine, så kan det bare ikke rigtigt blive bedre... Bevares, et nyt styr, slip-on og omlakering. Men det er altså peanuts, i forhold til hvad du kan gøre ved en gammel, slidt maskine.

Man får simpelthen en større mulighed for selv at give sin maskine liv. Men det afhænger selvfølgelig af behov og lyster. Skal man bare have en maskine til daglig transport, skal man nok ikke kimse af en nyrere Bandit eller Fazer. Så er der vist ingen der føler sig tråd på.

Kommentér på:
Ny eller brugt motorcykel?

Annonce