Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jawa, MZ eller hvad til vinterkørsel?
  • #1   21. nov 2007 Min nabo har pt. en GS500, men kørte Jawa360 før den, og har tidligere kørt MZ ETZ150/250.
    Ifølge ham, er MZ'eren en del mere driftstabil en Jawa'en, men reservedele til Jawa er hamrende billige, så det betød ikke så meget for ham, at der skulle lidt flere dele til den, end MZ'eren.

Hop på en MZ ETZ 250/251, så er du godt kørende.

• #2   21. nov 2007 min plan var at kører på min yamaha dt 175 hele vinteren, men den blev sku for sløv inden jeg nåede til det rigtig kolde vejr. så har lige solgt den, og erhvervet mig en honda cb 400f til at køre på i stedet, ved godt det er en lidt tungere cykel , men til gengæld så har den lidt mere oveskud, og man skal ikke kører med så mange omdr.

• #3   21. nov 2007 Det er lige præcis det - den må ikke være for tung. Skulle jo kunne bruges i sne og sjask, og derfor ikke være alt for nedlægningsvillig - altså på den trælse måde smiley

Jakob

• #4   21. nov 2007 et eller andet med sidevogn smiley uha kan ikke forstå folk tør kører når det er sådan noget vejr... koldt og træls og jeg ville vælte nærmest hver dag med min motorik smiley

• #5   21. nov 2007 Line: He he ja måske, men så er det jo godt at jeg er mig og ikke dig smiley

Har kørt lidt markcross, så jeg ville ikke være bleg for at kaste mig ud i lidt glat føre, men sidevogn...........ellers tak. Fik rigeligt med sidevogn, da jeg var på køreteknisk på Jyllandsringen smiley

Jakob

• #6   21. nov 2007 hehe ja det er self også rigtig... men der er nu ikke noget som en varm bil... når det er sne vejr smiley også bare Gun´s & roces jubiii smiley

• #7   21. nov 2007 Hva' med en Haojin HJ125 (ja, uha - det ER en kineser!!) til 6.000 kr. fra ny. Den har lukket kædekasse og vejer kun 93 kg tør. Og den ruster næppe mere end en MZ eller Jawa ... smiley

• #8   21. nov 2007 Hej Jakob.
    Jeg har, med stor fornøjelse, kørt på en Yamaha DT175 en vinter.
    Jeg havde 35 km til arbejde og det gik fint.
    Den er letkørt (vejer ingenting), driftsikker, benzinøkonomisk, billig og sidst men ikke mindst; SJOV!
    Det eneste "men" er; den er ikke velegenet til motorvej. Den kan lige kommer over 100 km/t, men så er den også presset.
    Go`fornøjelse
    Jacob

• #9   21. nov 2007 Hvorfor ikke bare din Honda? Tror godt den kan klare det.

• #10   21. nov 2007 Petrolhead:

Ja har søgt en del i forum, og også fundet noget brugbart. Jeg savnede bare lidt info om Jawa og MZ, da det nok er dem jeg hælder mest til.

Styrtbøjle?? Er det rundt om motoren du mener??

Jakob

• #11   21. nov 2007 Line:

Det er et spørgsmål om påklædning og så en god omgang Guns N' Roses i øresneglene smiley

Jakob

• #12   21. nov 2007 Morten V:

Tja - måske. Har lige set lidt på din. Ser noget spinkel ud, hvordan kører den???

Jakob

• #13   21. nov 2007 Jacob L:

Kender godt DT175. Ikke helt det jeg søger, men tak for indlægget smiley

Jakob

• #14   21. nov 2007 Martin:

Det vælger jeg at overhøre smiley

Jakob

• #15   21. nov 2007 Spinkel? Det ska' du ikke lade dig narre af.. smiley
    Har brugt min Haojin til aviskørsel siden april '07 og den har nu kørt 7.500 km med aviser - uden problemer! Der er ik' engang overfladerust på trods af den våde sommer, vi har haft.

Jeg har da osse tænkt mig at bruge den her i vintermånederne - det tror jeg sagtens den kan klare.. smiley

• #16   21. nov 2007 Den kører faktisk ganske godt og stabilt - selv med 50 kg aviser på bagsædet. Og den er nem at tumle med.

• rud o
    rud o Tilmeldt:
    dec 2005

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 94
    #17   21. nov 2007 Prøv at søge i forum på "Jawa", emnet har lige været oppe.

• #19   21. nov 2007 Hej Jakob.
    En MZèr går du aldrig helt gal af.Har efterhånden haft en del af dem,og har både brugt den som vinter og sommer cykler.De er simpelthen bare det bedste valg af 2 hjulet transport.....Hvis du altså ikke går så højt op i hk eller hvad andre mener. Har STOR respekt for deres stabilitet og så er de også økonomiske.
    Så ud og find dig en MZèr,det vil du ikke fortryde.
    MVH KIM.

• #20   21. nov 2007 PS;
    Hvis du læser Carsten`s (Madsen ) tur rundt i de Baltiske lande på sin MZ med sidevogn,så vil du se lige præcis hvad jeg mener.
    KIM.

• #23   22. nov 2007 Jeg takker for alle de forskellige og gode indlæg, som I har smidt efter mig. Jeg har kunne bruge dem alle.

Nu er der i hvert fald noget at kigge efter, så tak for det smiley

God vinter til alle.

Jakob

Kommentér på:
Jawa, MZ eller hvad til vinterkørsel?

Annonce