{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

modelskifte hos toldogskat (motorskift {{forumTopicSubject}}

hej

der er en million gange været diskuteret om man må sætte en zx9r motor i en zxr750...
så jeg tænkte at jeg ville prøve at spørge ved told og skat.

følgende er min forspørgsel:
---------------------------------------

jeg er ejer af en kawasaki zxr750 årgang 1994.
jeg er ved at undersøge om det er muligt at sætte en større motor i uden at motorcyklen ændre identitet.
den motor som er større som passer i kommer fra en kawasaki zx9r årgang 1994-1997.
motorstørrelsen ville altså ændre sig fra 750cc til 900cc.
effekten ville blive forøjet fra 121 hk (89,0 kw)til 139 hk (102,0 kw).

motoren passer direkte og der ville ikke skulle laves andre ændring af motorcykel for at lave skiftet.

ville dette kunne lade sig gøre??? og er der andre forhold jeg ville skulle være opmærksom på???

Håber i kan hjælpe eller informere mig om hvem jeg skal have fat i.

mvh Esben

---------------------

Deres svar er som følger:

_________________

Besvarelse:

Såfremt der ikke ændres andet end det beskrevne, anser vi ikke, at det vil medføre identitetstab og dermed ny afgift af køretøjet.

Så - OK fra SKAT´s side.


Med venlig hilsen
Per O Thomasen

SKAT
Kundecentret
Tlf. 7222 1818

________________________

har endvidere snakket med det lokale skatte kontor og så længe man holder sig til motorskiftet skulle der ikke være noget problem.. men hvis man også skifter f.eks frontkåben, ellers forgafler eller andet kommer man ind i en gråzone hvor man godt kan risikere det bliver vurderet som et modelskifte.
Det ville i dette tilfælde være den lokale vurderings mand hos told og skat som bestemmer.

I grove træk går en modelskifte altså ud på om ens motorcykel ligner en nyere model.
Hvis man dog i stedet for bruger f.eks en ducati kåbe, en zx9r motor og en suzuki bagende (aner ikke om det ville kunne lade sig gøre) så ville det ikke være noget problem da den så ville have sin egen stil og ikke ligne en nyere model.

men uanset hvad så er det altid en god ide om spørge på told og skat og hos synshallen inden man går igang med nogen former for ombygninger.
Og til jer andre med zx9r motorer i jeres zxr så kan i altså nu være rolige da det er et lovligt motorskift, da den holder sig inden for de 20% effekt stigning og der ikke skal ske nogen konstruktive ændringer for at den passer i stellet.

håber det afklarer et par spørgsmål. smiley

Hilsen Esben, Odense


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  modelskifte hos toldogskat (motorskift
Kommentér på:
modelskifte hos toldogskat (motorskift

Annonce