1.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hævning af bagende ! Hævning af bagende !

Er der nogen som kan fortælle om deres erfaringer/viden om det der med at hæve bagenden ?

Jeg har en Bandit 600 fra 2004, som jeg er ved at lave nogle småændringer på - i lidt streetfighter retning. Jeg kan godt lide udseendet og attituden på "streetfighterdillen". Og tænkte på om det vil ødelægge cyklens styring eller resultere i "tankslappers" i tide og utide. Jeg tænkte på at have den 25-30 mm.

Det er en "hygge cykel" - jeg kører sjældent meget lange turer og det er ikke et dagligt transport middel. Mest ture på små veje og ikke unormalt høje hastigheder smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skal have fjernet hvepsebo 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.149 kr.
  • Møbler på plads efter gulvslibning 2.500 kr.
  • Nedtagning og bortskaffelse af trampolin 300 kr.
  • Elektriker - opsætning af lamper plus stikkontakt 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævning af bagende !
  • #1   28. nov 2007 Hvis du er bange for at ødelægge styringen, kan du bare lave om på bagstellet, så det kun er det der bliver højere.

Jeg har selv hævet min alt hvad jeg kan, og gjort fjederen hårdere, og jeg synes jeg fik en bedre cykel. Den bliver lidt mindre i hjulbasen, og derved en lille smule skarpere sving.

• #2   28. nov 2007 Som Plambech skriver, kan du evt. "nøjes" med at hæve den i bagrammen, og altså ikke sænke bagsvingeren. På den måde ændrer du overhovedet ikke på cyklens styrgeometri, men kun på dens udseende.. Du kan evt. tjekke min cykel ud i min profil. Den har kun hævet bagstellet/subframe. Der er både "før og efter" billeder.. smiley

Der ud over kan du evt. kombinere det med at du sænker din forgaffel lidt i broerne, hvis det er muligt på din. Det har jeg også gjort på min. Dette påvirker tilgengæld din styrgeometri,- Men i mit tilfælde, kun positivt... Det er noget med at prøve sig lidt frem...
    Sænker du den lidt foran giver det også det mere "aggressive look" du ønsker. smiley

• #3   28. nov 2007 På den måde ændrer du overhovedet ikke på cyklens styrgeometri, men kun på dens udseende..

Ja i teorien er det måske rigtigt men tyngdepunktet og din geometri bliver ændret så dey ender alligevel ud i en ændring. Men slet ikke i samme grad som ved at "samle" hjulene.

• #4   28. nov 2007 Når vi snakker almindeligt brug, kan du roligt hæve bagenden 25-30mm uden den store indvirkning på styringen.
    Som det også er nævnt, kan du også sænke den lidt i gaflerne, hvis du har frihøjde nok.

Go for it!!

• #5   28. nov 2007 Min Bandit600 var hævet temlig meget, den var ca. 10 cm højere end normalt målt ved baglygten... det var først da den blev sænket 3 cm foran at den fik tankslapper tendenser...
    Så bare kom i gang smiley

• #6   28. nov 2007 Johnny (Herning) > Det er muligt jeg ikke har hørt godt nok efter, i timerne, da jeg blev undervist i styrgeometri, i sin tid. Så du må meget gerne forklare for mig, hvordan du kommer frem til at <b>styr</b>geometrien bliver ændret ved at man hæver bagrammen!?

Én ting er at tyngdepunktet, i hvertfald på papiret, bliver anderledes, grundet den minimal højere sædehøjde. Men det har, mig bekendt, jo intet med styrgeometri/fremløb/efterløb at gøre! smiley

• #7   28. nov 2007 Du har fuldstændig ret men det ændrer på tyngdepunktet og det ændrer på styringen men selfølgelig ikke på selve geometrien. Og ikke noget der betyder noget videre sammenlignet med det andet.

• #8   29. nov 2007 Godt. Så tror jeg vi er enige smiley

Kommentér på:
Hævning af bagende !

Annonce