Lovgivning afgående kørekort Lovgivning afgående kørekort
Jeg har lige et par spørgsmål jeg gerne vil have svar på.
De lyder som følgende :
"Angående motorcykel kørekort"
1. Man skal være 21 for at føre en stor mc, dog hvis man har haft kørekort til mc i 2 år og fik det da man var 18 og nu snart bliver 20, skifter det automatisk over eller skal man kontakte moterkontoret eller ligende ?
2. Hvis nu man køre på en mc over 250 cmm (34 hk) og kun har kørekort til en lille mc - Hvad sker der så hvis man evt bliver stoppet eller involveret i en ulykke hvor modparten kører ind i en ( dvs det ikke er ens skyld og 100 % modpartens skyld)?
"Angående 4 hjulet ATV crosser"
Jeg har en 4 hjulet ATV 400 ccm crosser. Den er indreg. som traktor og er derfor begranset til en hastig på 30 km/t.
1. Der er 2 sidde pladser, præcis som i en trakor så derfor lyder spørgsmålet om man må sidde 2 på når den er indreg. som en traktor?
2. Nu skal man ikke have sele eller noget sikkerhedsmæssigt på når man fører en traktor uden styrtbøjle - dvs man heller ikke skal have hjælm på AVT når den er indreg. som traktor ?
Håber i vil besvare mine spørgsmål.
mar 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 279
2. tror du får et alvorligt forsikringsproblem der....
mht ATV´en... pas
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 182
2. hvis der bliver optaget politirapport på ulykken, så får du nok et forsikringspoblem da du ikke har kørekort til den. Du får også en stift af politiet for kørsel uden førerret. Det samme hvis du bliver stoppet, dog med formildende omstændigheder.
1. ATV, slå reglerne op i udstyrsbekendtgørelsen eller detailforskrifter på biblioteket.
2. mener ikke der skal benyttes hjelm eller sikkerhedssele på en firhjulet ATV, da det er en "bil".
håber det hjælper
Peter
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 23
er det for stor en chance at ta ?
den er forsikret i min storsøsters navn.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 23
Den der er 18 - 19 eller 20 må ikke.
Hvis man derimod har haft det i 2 år må man gerne når man er under 21 ! - Typisk lorteland ! (undskyld mig)
mar 2005
Personligt er jeg p.... træt af at se færdselsuheld med unge fyre, der tror de kan presse citronen i bil eller på motorcykel, og spørger man dem inden, så sker det sjovt nok aldrig for dem....
Jeg er sgu glad for at jeg ikke måtte køre stor motorcykel den gang, så var jeg enten død i dag eller uden kørekort.
okt 2004
Følger: 62 Følgere: 192 MC-er: 11 Emner: 18 Svar: 813
Jonas
mar 2005
Personligt kørte jeg på en tunet knallert da jeg var 16.... og jeg var bestemt ikke egnet til en tunet knallert eller at køre på vejen. Der er flere som mig.....
Lovgivning afgående kørekort