{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Nicky B
Nicky B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Suzuki Bandit eller Kawasaki ER-5 ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal købe min første motorcykel til sommer, eller nok lidt før. Jeg er indtil videre helt opsat på en Suzuki Bandit (400ccm).
Så ville egentlig bare hører hvad jeg skal værer opmærksom på ved denne motorcykel.

Men der er jo altid et MEN eller et OG smiley
Jeg har også kigget på Kawasaki ER-5, Yamaha SJ og honda GSF (hondaen er bare for dyr)
Kan i nævne andre af den type motorcykel?
Det skal være uden nogen former for kåber og med rund lygte og gerne fra omkring midt 90'erne. (og i min prisklasse)

Jeg har cirka 30-35.000 at handle med.

Findes der en MC af denne type med kardan træk? Har hørt det skulle være mere langtids holdbart og driftsikkert (men er det nok til at det betyder noget?)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Bandit eller Kawasaki ER-5 ???
  • #1   14. dec 2007 ER-5 er ikke særlig pæn i mine øjne.... (kan ikke fordrage dens bagsvinger.. den er klejn og minder mest af alt en spinkel bagsvinger som man eksempelvis ville kunne finde på en Yamaha DT 175 hehe) og så lyder den twin motor ligesom en tør GS 500 .. (not cool smiley

Bandit er et rigtig godt bud.. Skulle du have råd, skulle du også kigge i retning af Suzuki GSR

• #2   14. dec 2007 helt enig - GSR er efter min mening også et bedre bud...

• #3   14. dec 2007 hvorfor ikke en bandit 600?

• #4   14. dec 2007 Jeg vil helt bestemt også stemme på banditten *S*
    Men vil også som Sebastian sige, 600 ccm.
    Fin allround cykel, og til helt fornuftig pris.

• #5   14. dec 2007 Ja der er jo masser af fine billige brugte bandit 600 , den er da noget sjovere end Er-5 , men går man efter en cykel der er let at køre og veligholde findes der nok ikke mange der er bedre end Er-5
    peter S .. bagsvinger på en DT 175 er da vildt kraftig og lækker ;o)

• #6   14. dec 2007 Ville helt klart også gå efter en bandit 600, men det handler jo alt sammen om temperament...

• #7   14. dec 2007 hov undskylder.. så ikke det var en bandit 400 du var ude efter.. troede det var den nye bandit 600 du mente..,

nu ser jeg også dit budget.. så bare glem alt hved jeg skrev smiley

med de penge du har tilrådighed, så køb en GS 500 ( de sparker røv LOL ) - og brug resten af pengene på hjelm og udstyr og forsikring..

• #8   15. dec 2007 Bandit 400 er såmænd god nok. Den er sjovere på en snoet landevej.
    Kawasaki ER5 er klart en af de bedste japanske 500 maskiner. Bedre køreegenskaber og stærkere motor end den forældet GS500. Der iøvrigt har samme dimension af bagsvinger.
    Kawa'en er også mere komfortabel på langturen, og kan slæbe flere kg.

Hvis jeg stod med dit valg, ville jeg klart vælge en Honda CB-1. Super underholdende og uden nogle typiske fejl. Der er kun ejerens pleje og service at forhøre sig om.
    Desuden er det også lettere at få reservedele til den frem for Bandit 400.

Honda GSF findes ikke. Det er nok CBF du tænker på.

• #9   15. dec 2007 Desuden er ER5 også mere solidt bygget og større end GS 500, så det er ikke kawa'en der ser klejn ud i det selskab... :o)
    Og den vandkølet motor lyder bedre end den på GS 500 :o)

• #10   15. dec 2007 Med kardan: Honda NTV 650.
    Og ville også vælge sådan en CB-1, de er nu fede.

• #11   15. dec 2007 http://www.youtube.com/watch?v=rv5ySgnWFpc
    Læg mærke til olieskyen 1min 6sek inde i filmen :o)

• #12   15. dec 2007 Hvorfor ik' satse på en ER-6N istedet for ER-5? Den er da en noget mere "interessant" cykel end femmeren ... smiley

• #13   15. dec 2007 Jeg har lige fundet, og købt, en Yamaha XJ600S diversion fra 95, med 18.xxx km på klokken, en ejer og pæn stand. Prisen var 30.000,- smiley

Generelt ligger både XJ og Bandit 600 lige over dit budget. Så hvis jeg var dig, ville jeg spare de 5-8 tusind mere op. Så kan du sagtens få en fornuftig cykel.

En 600cc R4, er altså sjovere end 500cc twin klassen!

• #14   15. dec 2007 Morten V: Budgettet hedder 30-35.000,-

Rasmus: Det komemr vel an på temperament. Personligt syntes jeg en GPZ500s er en del mere underholdende end en Diversion 600s. Lyden er bedre, og den er hurtigere.

• #15   15. dec 2007 Var i samme situation som dig, og valgte en ER-5, og det har jeg ikke fortrudt et sekund... Selvom jeg har den til salg nu...
    Men det er fordi jeg godt kunne tænke mig en Suzuki GSF 650... Da jeg er blevet lidt ældre og nu kan kasko forsikre en større maskine billigere smiley

Men ER-5 er efter min mening den fedeste 500 ccm maskine, den er super billig at forsikre, stabil, har gode køreegenskaber, er flot, er billig i drift og vedligeholdelse... Ja, og så er den egnetlig bare dejlig at køre på, både på korte og lange ture, og med 1 eller 2 personer på maskinen smiley

Kan kun anbefale den, og jeg prøvede både Honda CB500 ( som jeg tog kortet på) og Yamaha XJ600... GS500 sad jeg kun kort på, men den virkede for lille i mine øjne... Og efter jeg prøvede en ER-5 på jyllandsringen var jeg solgt, den kørte bare super godt. Og ham der underviste os sagde også at de havde skiftet alle deres CB500 ud med ER-5 fordi de var bedre, og tog svingene bedre og lettere!!!

Men held og lykke med køb af motorcykel smiley

• #16   16. dec 2007 Jeg er nu meget glad for min ER-5´er... Og jeg synes den kan komme til at lyde rigitig godt !

Mvh Niels

Kommentér på:
Suzuki Bandit eller Kawasaki ER-5 ???

Annonce