{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.214 visninger | Oprettet:

Jonny A
Jonny A
Tilmeldt:
1. jan 2020
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1

Syn ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Jeg er ejer af en lille mc scooter, 125 cc. Pladerne blev taget af den for et par år siden, og den blev sat i kælderen. Nu er det vist på tide at få den solgt, og i den forbindelse bliver jeg nok spurgt om den skal synes, eller ikke ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn ?
  • #1   1. jan 2020 Ja den skal til syn. Alle køretøjer der har været afmeldt i over et år skal synes inden de igen kan få nummerplade(r).

  • #2   1. jan 2020 #2 Det passer ikke, en bil er vel et køretøj og den holder syn 2 år. Og på en MC kommer det helt an på hvor gammel den er, jeg husker ikke lige reglerne men dem burde du lige undersøge, så kan du jo rette op på dit misvisende svar smiley Godt nytår

  • #3   1. jan 2020 Bjarne har ret. En mc skal altid til syn, når den har stået uden nummerplade i mere en 12 måneder. Mc-er er ikke med i periodiske syns regler.

  • #5   1. jan 2020 Det kan da godt være at der er regler om hvor længe den må være afmeldt, med det regelhelvede vi efterhånden har er alt muligt! Love laves i vore dage udelukkende af populistiske grunde, nu skal fyrværkeri forbydes bare fordi ganske få ikke kan finde ud af at opføre sig normalt, sååå

  • Jonny A
    Jonny A Tilmeldt:
    jan 2020

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
    #6   1. jan 2020 Hmm, lidt forskellige meninger, men tak for svarene ????

  • #7   1. jan 2020 Der er forskellige meninger, men kun en er den rigtige:
    https://www.fstyr.dk/DA/Syn-af-Koretojer/Syn/Registreringssyn.aspx

    Hvis køretøjet skal indregistreres
    Du skal have registreringssynet dit køretøj, hvis:

    Dit køretøj har været afmeldt i mere end 1 år


  • #8   1. jan 2020 Du kan også bare sælge den til mig for en tus, så skal du ikke tænke syn eller plader;-)))

    godt nytår


  • #9   1. jan 2020 Jeg bøjer mig, jeg var galt på den, undskyld. Men så har jeg også lært lidt i dag smiley

  • #10   2. jan 2020
    Hej Tom l
    Jeg kan se du har læst op det du ikke vidste noget om. Jeg kan orienterer dig om at jeg ikke ville skrive i så sikre vendinger, uden jeg helt har styr på det jeg skriver om, men som du også selv skriver, har du også lært noget.
    Jeg kan her opremse gældende regler.
    Omregistrering 0-5 år med nummerplader ingen syn, men afmeldt i over et år mellem 0-5 år så skal den synes.
    Mellem 5-10 år holder synet i 2 år, men ikke hvis den har været afmeldt i over et år.
    Over 10 år skal den være synet indenfor det seneste år.
    Jeg læst i tråden et sted en der mente syn på en person bil er gældende i 2 år, det er den kun, hvis der er nummerplader på, hvis den i perioden er uden nummer i et år, og de 2 år ikke er gået skal den også til syn.
    Ovenstående gælder altså alle registreringspligtige køretøjer, med undtagelse af knallert 30 og knallert 45.


Kommentér på:
Syn ?

Annonce