2.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

CB1000R rygter.. CB1000R rygter..

Nye rygter om effekt og moment.

Maks effekt 94 kW ved 10.000 min-1 (95/1/EC)

Maks moment 97,5 Nm ved 8.000 min-1 (95/1/EC)
Rygter set her:
(link fjernet)

Troede godt nok den ville være nærmere de 150hk, når nu en af konkurrenterne hedder FZ-1

Men igen.. Det er kun rygter..


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Møbelsamling 1.000 kr.
  • Spartlet en ny åbning i væg 1.500 kr.
  • Elektriker 1.620 kr.
  • Stubfræsning 2.500 kr.
  • Havearbejde 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CB1000R rygter..
  • #1   19. dec 2007 PS: 94kw = ca. 126hk

  • #2   19. dec 2007 Det er sgu lidt sløvt, og prisen bliver garanteret også alt for høj. En FZ1 kan jo fås til 150k nu.

  • #3   19. dec 2007 Matcher da meget godt til Z1000.
    I TN er der en test af FZ1 og Z1000, og selvom Yamaha'en har flere hk, er det Z1000 der står som den vildeste af de 2 maskiner.
    Der er andet end hk der bestemmer om en MC er sløv eller ej.


  • #4   19. dec 2007 ja hvis Honda skal matche Yamaha der har en 150hk til 150K så bliver den CBR1000R sq da billig
    126hk= 126K :o)


  • #6   19. dec 2007 Vil kun udtale mig om at den SER fed ud!!!!:)

  • #7   19. dec 2007 jamen hvilke maskine ville i da vælge...

    1 : yamaha fz 1N 150 Hk 150.000 uden abs
    2 : kawasaki z 1000 125 Hk 158.000 med abs kilde dba.dk

    3 : Honda Hornet 1000 126 Hk 166.000 uden abs

    ;o)


  • #8   19. dec 2007 jeg overvejer meget kræftigt en yamaha fz-1s med fuldkåbe til 180.000,- med abs..
    Anden prioritet er klart en honda hornet 1000.. men den har så ingen kåbe.. og vindskærme kommer nok ik til at se pæn ud på sådan en maskine......... ;o) men fuck man, hvad skal man også med en vindskærm på sådan en lækker maskine......... ;o)


  • #9   19. dec 2007 ik kun toure.. men også street race.. men det er nok rart med kåbe også..
    Det kan nok ik undgås at få maskinen op over de 200 Km/t på en 1000 Kubik.. også er der meget vind....


  • #10   19. dec 2007 Allborg D: Man vælger vel den af de 3 man syntes ser bedst ud og kører bedst. Det fortæller data og pris jo intet om.
    Kåbe eller ej. Tjaeeee. Man kan godt toure med 150km/t uden kåbe, og har man muskler til det, kan man også holde en højere fart i perioder.
    At der ikke er kåbe på, gør at man bedre mærker farten, og ikke kører for stærkt og kommer i farezonen til at miste kortet.
    På en snoet landevej, kører man alligevel ikke hurtigere på en kåbe mc end på en uden kåbe.

    Af de 3 nævnte ville jeg vælge Honda'en, ene og alene fordi det er den jeg bedst kan lide designet på. Prøveturen på dem alle 3 giver måske et andet resultat, men det har jeg så til gode


  • #12   19. dec 2007 Hvis man vil ha kåbe ka man jo bare købe en fireblade :o) det største problem ved CBR1000R er vel at den er nærmest perfekt , altså når man har savet udstødning og spejle af er der ligesom ikke mere at lave om på den
    ps. man ka fint køre 240 uden kåbe, bare ikke ret længe ;o) det giver laaaaange arme


  • #13   19. dec 2007 Det er fanme synd hvis de laver den ligeså bovlam som en z1000

  • #15   19. dec 2007 Kristoffer: Z1000 er alt andet end bovlam.
    Her er lidt at sammenligne med:
    Z1000:
    60-100km/t: 3,6 sek
    60-140km/t: 7,4 sek
    60-160km/t: 9,5 sek

    For FZ1 der har 50 hk mere ser det sådan ud:
    60-100km/t: 4,5 sek
    60-140km/t: 8,5 sek
    60-160km/t: 11,2 sek

    Bovlam er altså ikke lige det ord man kan tænke på med de målinger...


  • #16   19. dec 2007 Og det er kun 25hk yamaha'en har mere



  • #18   19. dec 2007 Ja min FZ1-N rykkede da fra min kammerat's Z1000 da den var standard. Det krævede bare et mindre tandhjul, så den matchede den med Kawa'ens gearing.

    Og som min er nu. Har en Z1000 ikke een eneste chance, om det så var en Jockey på 45 kilo der sad på den.
    Kawa'en er til dem der godt vil være seje. Men yamaha'en er til dem SOM er seje ;-))


  • #19   19. dec 2007 Lars: Som du selc skriver, krævede det, at din FZ1 fik en anden gearing før den kunne tage en Z1000. Og som det er nu, er det nok mere LN2's Z1000 du skal sammenligne din med.

  • #20   19. dec 2007 Jesper....du glemte at skrive at yamáha fz 1N har højere udveksling i 5 og 6 gear,.. som giver mere på toppen end på en z 1000.

    dvs. hvis man kørte yamahaen 1,2,3 og 4 gear.. så er den lynene hurtig..

    test
    Kawasaki z 1000

    0-100 Km/t 3,5 sek.
    0-150 Km/t 6,2 sek
    0-200 Km/t 11,8 sek

    Yamaha Fz 1N
    0-100 Km/t 3,8
    0-150 Km/t 6,1
    0-200 Km/t 10,3


  • #21   19. dec 2007 De oplysninger er fra bike nr. 7 2007. hvor yamaha fz1s kun smed 126,7 hk og 84 NM på baghjulet standard.

    Men i test af potter effekt..
    Test fra bike 5 maj 2007.
    udskiftning af original potte til Yoshimura gav effekten på testbænk til 146,6 HK og ca. 100 NM.

    Det er 20 HK mere på baghjulet.. også ville test fra
    60-100km/t
    60-140km/t
    60-160km/

    På en yamaha fz1 nok være anderledes ;o) Nemlig hurtigere acc....


  • #22   19. dec 2007 Aalborg: Topfarten er uden betydning når vi taler MC uden kåbe. Og det er på mellemaccelerationerne man mærker om en MC er bovlam eller ej. Når man kan holde MC'en oppe nær det røde område, så er det klart Yamahaen vinder. Men det er ikke det man bruger til hverdag.
    Prøv at se på effektkurverne i samme test. FZ1 skal snurre 1.000rpm mere end Z1000 for at yde det samme. Det er kun ober 10.000rpm at FZ1 yder emre en Z1000.
    Altså, Z1000 er ikke bovlam som Kristoffer påstår.


  • #23   19. dec 2007 Lige en ting mere.. En kawasaki z 1000 smider kun 114,6 Hk og 93,7 NM på hjulet..

    Og ved udskiftning af standard udstødning til Yoshimura har en yamaha fz 1 n hele 32 HK og næsten 7 NM mere på baghjulet end en kawasaki z 1000. :o)


  • #24   19. dec 2007 Yamaha Fz1-N standard

    Acc. 60-185 KM/t på ca. 8 sekunder... 2-3 gear.
    http://www.youtube.com/watch?v=HDBuwARnzpw&feature=related


  • #25   19. dec 2007 Aalborg: Ja ja, og LN2's Z1000 har 138,25 på hjulet...
    Jeg taler om standard trim.
    Og ja, der smider FZ1 i Bikes test hele 10 heste mere end Z1000 på hjulet. Men altså først over 10.000rpm. Op til 9.500rpm har Z1000 flest kræfter.
    Ved 7.000rpm har Z1000 ca. 90hk på hjulet, FZ1 har ved samme omdrejninger ca 75hk.
    Og endnu engang. Så er der her tale om standardtrim.
    Ja FZ1 har på papiret flest hk på toppen, men Z1000 bruger sine bedst. Så selvom rygtet siger "kun" 125hk til CB1000R, så kan det sagtens være mere end rigeligt.


  • #26   19. dec 2007 Ja, jeg ved godt, at du snakker om standard mc... og stadig højere omdrejninger på Yamahaen......

    Men en lille visit hos en forhandleren, så bliver sagen anderledes :o)

    Næsten Alle for skiftet potter på deres mc i dag.. og gøre man det på yamahaen ... så... power....... :o)

    Så ville grafen også være anderledes mellem z 1000 og fz1 :o) Nemlig mere poowaaar... på yamahaen.. :o)

    Og smider man så en mindre tandhjul på fz1`en, så yamaha`en matcher z 1000... så får z 1000 mega baghjul......! :o)


  • #27   19. dec 2007 Aalborg: Ja og smider man en turbo på Z1000 får FZ1 baghjul, og sådan kan vi blive ved.
    Der er jo heller ikke mange der kører med standard udstødning på deres Z1000.


  • #29   20. dec 2007 -Don T
    Det kan vist ikke siges bedre. Vi er 100% enige.


  • #30   20. dec 2007 Det er rigtigt nok Don T...
    Bare den så også høre til de mere uskadelige mc'er i forsikringsøjne...
    Men prøvekørsler af alle 3 vil gøre underværker.


  • #31   20. dec 2007 -Jesper
    Ok. Måske er bovlam ikke det rigtige ord at bruge, men så kedelig da. Skal ikke kunne sige om de nye er mere inspirende at køre på, men jeg blev slemt skuffet da jeg prøvede en 06'er. Det er jo for at ha det sjovt man køber en street figther


Kommentér på:
CB1000R rygter..

Annonce