{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.645 visninger | Oprettet:

Yamaha finansiering 6.49 % fast rente {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen.. som i nok har læst om yamaha`s forsikringer og finansiering.. så er det pisse billigt, at forsikret en R1 med 7 års ancietet og over 30 år. til 3856,- i kasko og 5000,- i selvrisiko.

Og ik` nok med det, så tilbyder de fast rente til 6.49 procent med 20 procent i udbetaling.

http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=47306

jeg skal have yamaha næste gang...!! :o)

Jeg har nemlig fundet ud af, at jeg kun skal give det halve i forsikring i forhold til andre forsikringsselskaber, når jeg skal have en ny motorcykel.. når jeg skal have ny motorcykel hos yamaha........ :o)

jeg er under 30 år. og de tilbyder fantastisk forsikringstilbud til mig...

Vejle.....
Torben Sigvert
Indehaver / Salg Marine

Telefon: +45 7642 4021


Mail: ts@ks-motor.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha finansiering 6.49 % fast rente
  • #1   21. dec 2007 Jeg har lige snakket med yamaha om pris og finansiering...
    Jeg har kørt bil i 5 1/2 år.. men havde skade på bilen.. så har jeg nu kun 3 1/2 ancietet på motorcyklen..
    Og det ville koste mig, at forsikre en yamaha FZ1-N med 150 HK til kun 8400,- med kasko og 5000,- i selvrisiko ;o) og om 3 1/2 år. ville det koste mig 3856,- i fuld kasko og 5000,- i selvrisiko ;o)

    Så hvis jeg vælger at købe en yamaha... så ville jeg slet ikke bliver bange for skader eller noget.. også vil jeg bare bruge motorcyklen til og fra arbejde.. osv.. så er man sikret på den billige måde,..

    Vælger jeg foreksempel en ´kawasaki Z 1000 i stedet.. så kommer forsikringen til at koste mig nu 15.400,- i kasko og først om 8 år. når jeg har 11 års ancietet ville det koste mig 7000,- som guld kunde hos fair -forsikringsselsskabet.. så man spare sindsygt mange penge hos yamaha.. så det kan godt betale sig at investere i yamaha...


  • #2   21. dec 2007 så er yams da heller ikke det værste at køre på, da det rimer på FJAMS

    jeg lånte til min gennem MC finans til 6.25% fast


  • #3   21. dec 2007 Ja det er da et skridt i den rigtige retning og bare det, at man kan forsikre en cykel til en bare lidt bedre pris er jo meget værd.

    Dog synes jeg, at der er lang vej endnu i forhold til f.eks. her i tyskland hvor jeg nu bor og kraftigt overvejer dette tilbud:
    http://motorrad.suzuki.de/index.php?id=30&tx_mcproducts[motorrad_uid]=59&tx_mcproducts[art]=2

    Se DET er da et tilbud man næsten ikke kan sige nej tak til (jeg gør nok alligevel; men evt engang næste år med tilsvarende tilbud) smiley

    Det er så nok fordi man i DK ikke rigtig kan tilbyde tilsvarende til 0% rente da man jo så skulle afbetale alt for meget hver måned.


  • #4   21. dec 2007 er det nu man skal bryde ud i sang og nærmest råbe HONDA STYRER.... hehe
    smiley har en evig diskution med min kæreste om min blade ellers hans nye R1 08 er den fedeste cykel... hihi tror aldrig vi bliver enige smiley


  • #5   21. dec 2007 normalt ville jeg stemme yamaha, men hondaen er altså en lille bitte smule bedre efter min mening, dog skal man jo tage forsikringerne i betragtning også

  • #6   21. dec 2007 Hehe det må du lige sige til ham engang ved lejlighed han går hele tiden og siger jeg skal have en R1 istedet for... meeeen er sku glad for min blade...

  • #7   21. dec 2007 men glæder mig dog til at prøve den nye R1 ved forskellige åbne hus, skal jo se om den er værd at skifte ud til

  • #8   21. dec 2007 smiler ja det gør jeg også når han får den hjem så vi kan bytte en tur... ved ikke hvad han har så meget i mod min blade... hihi

  • #9   21. dec 2007 Låne til en mc? tsk tsk Låne penge, er noget man gør til et hus, hvis man endelig skal ud og låne penge.
    Man sparer da pænt pengene op, og betaler kontant smiley


  • #10   21. dec 2007 Ulrik ja og det er så forskellen på hvad man kører...

  • #11   21. dec 2007 ulrik, ikke alle har de muligheder

  • #12   21. dec 2007 Ja, I know. Men lad nu være med at låne for mange penge. Kender alt alt for mange, der har taget alt for store lån, i forhold til deres alder og indkomst, og på ting, de måske skulle vente med at købe, til der var bedre styr på økonomien.
    Er bare af den mening, at det ikke er så smart, at tage et lån, til legetøj.
    Men det bestemmer man jo selvølgelig selv smiley


  • #13   21. dec 2007 tja det kommer vel an på hvad man laver og om ens økonomi kan bære det... man skal også huske at leve imens man gør det... og ikke udskylde sin drømme for en dag er det bare for sent... og man har børn osv...

  • #14   21. dec 2007 Rigtige mænd skylder mere end en million ;o)










    - på deres realkreditlån :oD


  • #15   21. dec 2007 Skal sku ikke have børn, før jeg går på pension, heh smiley

  • #16   21. dec 2007 Robert hehe smiler er jo heller ikke så svært vel smiley

  • #17   21. dec 2007 Ulrik haha det er jo ikke sikkert du kan finde en ung spændstig kvinde der vil have en gammel gup smiley

  • #18   21. dec 2007 Ulrik, er du ansat i en bank, du lyder sgu næsten for fornuftig smiley

  • #19   21. dec 2007 Jojo. Det er da intet problem. Der er mange unge piger, der elsker gamle mænd, der kører rundt i fede biler, og en kæmpe pengepung. Så hvis man sørger for at få det, er mulighederne ubegrænsede smiley

  • #20   21. dec 2007 ulrik.. spare du bare op til en R1.. :o)
    jeg har fin økonomi.. men gider hellere ikke at vente 6 år for at få sådan en kværn.. og desuden skal eg havde en kværn til at banke forsikringen ned med.. :o)


  • #21   21. dec 2007 Ellers kan man jo altid adoptere. Det skulle være så populært for tiden, siger rygterne.

  • #22   21. dec 2007 smiler det er da blødt efter min mening... jeg er 21 og kan sagtens klare med med mit job også have råd til min cykel.. det er et spørgsmål og priotering smiley

  • #23   21. dec 2007 Det tager altså heller ikke 6 år at spare op til en R1'er, heh. Det er jo, som Line siger, et spørgsmål om priotering smiley

  • #24   21. dec 2007 Jørgen: Nope, er ikke ansat i en bank. Tror bare jeg er en af de få, der rent faktisk har lyttet til sine kære forældres råd til om, hvordan man kommer mest smertefrit igennem livet smiley

  • #25   21. dec 2007 Hvem fanden gider da at bruge sine egne penge ?

  • #26   21. dec 2007 Mig! Hehe. Har bare en dårlig vane med at bruge for mange af dem smiley

  • #27   21. dec 2007 Det er rigtigt.. jeg har proriteret, at investere i en ejerlejlighed og købte en ny peugeot 206 diesel i 2005 og en ny motorcykel.. :o) ser på en yamaha fz1-N til sommer..
    Bilen bliver betalt af om 3 år..
    Så jeg kunne jo vente 3 år.. også købe en yamaha R1 i stedet.. men 3 år...


  • #28   21. dec 2007 Man kan købe mc på to måder:

    1. man kan låne her og nu og køre nu, og betale lidt i rente for det

    2. man kan spinke og spare i 5-6-10 år og undvære mc til alle pengene er sparet op.

    - Jeg har valgt mulighed nummer 1... :o)

    Man sparer vel heller ikke op til hus vel ? sålænge man har friværdi i de lånte ting kan det jo ikke gå helt galt


  • #29   21. dec 2007 3. Man vælger at blive født af de "rigtige" forældre smiley

  • #30   21. dec 2007 4. man tjener sine penge selv...

    Det er let at købe for mors og fars penge, det er sværere at klare sig selv !


  • #31   21. dec 2007 nemlig robert.. :o) giver dig fuldstændig ret :o)

  • #32   21. dec 2007 5. Man tjener selv sine egne penge, og får forældre til at købe bolig, så man ikke skal koncentrere sig om det.
    Det hjælper lidt på ens udgefter. heh

    Det har vi ihvertfald tradition for, i vores familie.


  • #33   21. dec 2007 Nu må jeg hellere lade være med at ødelægge hele tråden.

    Lån penge til mc, hvis i vil det smiley Men lov mig nu, at lade være med at låne mere, end hvad økonomien kan bære. Det andet er så trist at se smiley


  • #34   21. dec 2007 6. man ejer selv sin bolig og står på egne ben og bliver voksen ;o)

    Jeg ejer og betaler selv mit hus min mc og min bil...
    - af det der er tilbage af min topskatteramte løn


  • #35   21. dec 2007 være lidt realistisk ulrik.. køber dine forældre bare et hus til dig til mio..

  • #36   21. dec 2007 ulrik, så kan man jo også sagtens det der med at spare op, men alle os andre normale, med husleje der ligger et godt stykke deroppe, vi må klare os selv, HADER når folk kommer med den der moralprædiken....

    minder mig om dengang jeg var i lære som elktriker og boede alene, fik 32.15 i time, og så kom alle de totalt latterlige svendes kommentarer om at jeg havde da masser af penge for det havde de da de var i lære, TWISTEN var bare de boede gratis derhjemme og hjalp til på gården


  • #37   21. dec 2007 Ulrik, det er jo enormt nemt at sige at man ikke skal spare op, hvis man ikke har samme udgifter som alle andre..

    Mangler man penge, så tager man da bare et ekstra job :oD


  • #38   21. dec 2007 Robert. Tja. Det kan man jo også gøre. Men jeg synes nu også den anden model, er ganske smart.

  • #39   21. dec 2007 wheelie king: Er ret sikker på, at din bankrådgiver, ville sige det samme. heh.

  • #40   21. dec 2007 Ulrik (Lyngby) N. O

    nu er du jo bare latterlig at høre på, bare fordi vi andre ikke er født med en guldske i røven er vi ikke dårligere mennesker fordi vi LÅNER penge


  • #41   21. dec 2007 lige mine ord wheelie king........

    Og noget andet, Da jeg var på hans alder kan jeg huske, at jeg havde et forbrug på 3500,- månedligt.. og det blev brugt til tøj og byture....

    Det er nok derfor ulrik kan sige så meget.. han er ik vovset endnu.. ;o) når han flytter hjemmehfra,.. så ved han hvor meget det koster at bo for sig selv.. :o) men det går nok alt sammen..


  • #42   21. dec 2007 Men ville egentlig også bare frem til, at det da er i orden at låne, hvis man låner lidt et beløb, der er realistisk i forhold til ens økonomi. Lidt moralprædiken skader aldrig. Og hvis økonomien ikke kan bære det, så må man vente. sådan er det bare. Man kan ikke få alt.
    Og ja, det er nemt at sige, men det er også sandt.


  • #43   21. dec 2007 hvis jeg mangler penge.. tager jeg bare lidt fra opsparing.. eller tager flere timer på jobbet.. :o)
    men forstår dit indlæg..


  • #44   21. dec 2007 (Aalborg) D: Nu har jeg så været typen, der hellere ville spare pengene op, end at fyre dem af på byture, og shopping. Men vi er jo alle forskellige.

  • #45   21. dec 2007 (Aalborg) D: Det lyder jo som mig smiley Så er du et fornuftigt menneske, alligevel. heh

  • #46   21. dec 2007 jubiii elsker julestemning... ja jeg er sku også lidt forkælet jeg fik en bil af mine forældre... en gammel en ja men den kører... men jeg betaler sku ellers andet selv... man lærer jo ikke at klare sig selv ved at stille op med våde hundeøjne og få i hoved og i røv.. basta

  • #47   21. dec 2007 Men Ulrik, du køber da selv dine underbukser gør du ikke ?

  • #48   21. dec 2007 ulrik, desuden gør jeg sgu hvad jeg kan på det økonomiske side, har afbejdet 80 timer om ugen de sidste 3 måneder, så kom ikke her og prædk for mig, for JEG har sgu ikke gået i byen som ung hver weekend, ikke engang hver måned, så den der skal du altså ikke tørre af på andre, desuden tror jeg heller ikke du finder RET mange herinde der ikke har råd til de lån de har taget til deres MC, får de har jo som regel også en bil ved siden af

  • #49   21. dec 2007 jojo. Men de kan da købes for 10kr i Netto, eller hvor man nu finder dem smiley
    Det eneste jeg sådan set får fra forældrene, er bolig. Hvilket jeg også har tænkt mig at føre videre engang. Forudsat, at jeg altså også lærer at få pengene til at yngle, heh.


  • #50   21. dec 2007 Ulrik... hvis man låner mere end ens økonomi kan bære finder man ud af det på den hårde måde og lærer der ved en lektie... længere er den ikke... også når man skal betale tilbage er det bare med at arbejde mere... surt men man lærer af det... istedet for at have livlinie mor og far..

  • #51   21. dec 2007 wheelie king: Siger jo heller ikke, at folk herinde ikke har råd til deres lån. Kommer jo bare med lidt moralprædiken. Det skader aldrig

  • #52   21. dec 2007 jamen folk herinde gider ikke høre det, og slet ikke fra en der er (6 år yngre end mig selv)

  • #53   21. dec 2007 ulrik.. du svarede ik C4 om du køber underhylerne selv.. eller får dem betalt af mor og far...

  • #54   21. dec 2007 Nu er bolig også den største udgift i langt de flestes økonomi, så den dag du selv skal betale for det, så kan det være du har et bedre grundlag for at give råd ang. at låne penge ulrik.

  • #55   21. dec 2007 (Aalborg) D: jo, svarede på det smiley

  • #56   21. dec 2007 jo.. det gjorde du også.. 10 kr. i netto.. min fejl.. :o)

  • #57   21. dec 2007 Pfsss Få en bolig af ens forældre.
    Ulrik da jeg var på din alder, der fik jeg en pakke batterier i julegave. Så kunne jeg altid ønske mig en fjernbetjening i fødselsdagsgave, og et sort/hvidt TV til næste jul.


  • #58   21. dec 2007 Spar og bliv til nar.
    Når man sparer op, skal man også lige huske, at noget af likviditeten går til inflationen, så købekraften for de opsparede penge daler.

    Hvad er selvrisiko'en ved tyveri? (gætter på 20%)
    Hvor store er etableringsomkostningerne?

    Prøv at se om du kan blive forsikret gennem LB-koncernen (Runa, Bauta, FDM og LB)
    Der kan jeg få forsikret en Z 1000 eller FZ1 for 5.000,- inkl kasko og fast præmie. Selvrisiko på 4.200,- også ved tyveri.
    Er 28 år, og elitebillist.

    /
    Jesper


  • #59   21. dec 2007 C4: Hov, glemte også at skrive "Hvilket jo egentlig også er en stor del af økonomien"

    Michael: Jeps, kan ikke være mere enig smiley


  • #60   21. dec 2007 takker jesper.. jeg undersøger det med forsikringen......

  • #61   21. dec 2007 Jesper: Ja, helt rigtigt. Men de vil desværre ikke have unge Brian'er, som mig smiley

  • #63   21. dec 2007 men alligevel.. satser sgu på en yamaha... de kan gøre det billigt.. om 3 1/2 år.. så.. forsikring til 3856,- i kasko... det kan næsten ik gøre billigere.........

  • #64   21. dec 2007 nej men de vil gerne have lækre chicks med økonomien iorden også selvom de kører fireblade... og det er en dag tryk

  • #65   21. dec 2007 Strada jeg går da ud fra folk læser sådanne papirer inden man skriver under... smiley

  • #67   21. dec 2007 tja det gjorde jeg da inden jeg lige skrev under på begge de 2 cykler jeg har haft financeret... smiley

  • #68   21. dec 2007 Mener vist også, at MC Finans tilbyder en ganske fornuftigt forsikring, hvis man oprettet et lån samtidig.

  • #69   21. dec 2007 hvis folk ik læser mellem linierne.. så er man godt nok for desperat for at tage et lån.....
    For alle som har købt deres, hus - bil - mc har vel læst det med småt.. gebyr, etableringsomkostninger og ÅOP.. ovs.. :o)

    Det lød reelt nok hos yamahaen..


  • #70   21. dec 2007 kanon debat i dag :o)

  • #72   21. dec 2007 jeg fik valget imellem om det skulle være med fast rente eller variabel, tog fast som er lidt dyrere, men som sikrer mig for en rentestigning

  • #73   21. dec 2007 hvilke ulemper er der via købekontrakt hos mc finans..?



  • #74   21. dec 2007 øhh ikke flere en ved banken....... de VIL have man betaler tilbage hihi

  • #75   21. dec 2007 Aalborg D: Det beskriver Strada længere oppe.




  • #77   21. dec 2007 det er meget normalt

  • #79   21. dec 2007 HAHA klasse DON T

  • #80   21. dec 2007 Ulrik skal bare have 3 børn og en kone så kommer der sku andre boller i suppen:)
    Jeg låner altid til mc, gider på ingen måde at spare op. Penge er til for at blive brugt. Vi lever livet nu og har det godt.


  • #81   21. dec 2007 C4: Lige for at springe lidt tilbage i samtalen. Sad lige og læste indlægene lidt igennem, og fik lidt den opfattelse af, at du måsle har forstået, at jeg hører til den gruppe af unger, der altid har fået hvad man nu har peget på.
    Og det gør jeg nu altså ikke. Når lille Ulrik har haft peget på hvad lille Ulrik nu engang ønskede sig, fik jeg pænt at vide, at jeg jo så passende kunne finde et arbejde. Så jeg kunne lære at penge ikke bare kommer flyvende til en. Men at man nogen gange bliver nødt til at klogle r*ven ud af bukserne, for at få råd til ens drømme.
    Og for at få råd til de større drømme, må man lære at spare op; leve for så lidt som muligt, gemme pengene væk på en konto. Evt. investere dem fornuftigt. Og at man ikke skulle tage den lette og fristende vej, nemlig at låne penge.
    Hvis lille Ulrik ikke kunne finde ud af det, så kunne han bare ikke få råd til sine drømme. Og det lærte man så helt automatisk smiley
    Har således arbejdet i et rimeligt godt omfang, siden jeg var 13år, og gør det stadigvæk.
    Da jeg fyldte 18, og skulle til at flytte hjemmefra, mente forældrene, at jeg havde lært at administrere pengene fornuftigt. Derfor har de efterfølgende givet mig en god økonomisk start på livet, og et tilbud om en bolig, når jeg engang skal til at finde sådan en.

    Så nej, har bestemt været et af de der peg-og-du-skal-få børn. Bryder mig slet ikke om sådan nogle.


  • #82   21. dec 2007 Nik&Jane S. Jeg skal dælme ikke have 3 børn nu :S
    Indtil videre er planen at vente med til, til så sent som muligt. Og ihvertfald tidligst, når økonomien tillader det!


  • #83   21. dec 2007 Don T: Tror vist stadigvæk, du har tilgode at lære, at ordene "alder" og "fornuft", "viden ", samt "rådgivning", ikke altid afhænger af hinanden.

  • #84   21. dec 2007 Arghh. Kan da slet ikke finde ud af at skrive/stave i dag smiley Er også allerede halvt på vej i seng smiley

  • #88   21. dec 2007 Væltepeter: Endelig et fornuftigt menneske!

    Mikael: Det er altså muligt. Kender selv nogle (men ikke mange), som har oparbejdet en ganske god økonomi, i en ung alder. Fx en af mine venner har fået råd til to stk mc'er (godt nok ikke den dyreste af slagsen), og en ganske fin bil. Og nu er han så i gang med at købe hus (skal dog lige siges, at det er i den noget billige ende af landet), som han dog bliver nødt til at tage et mindre lån til, forståeligt nok. Han har dog selv, tjent hver eneste krone, eftersom hans forældre ikke har de store midler til at støtte ham. Og han har ikke været ude at låne til bil/mc. Men han har gjort det, ved at holde sig inde for nogle rimelige (økonomiske) grænser, og sparet op.
    Så muligherne er der, helt bestemt.

    -------

    Og det at man sparer op, og holder sig inde for nogle reelle grænser, er altså ikke ensbetydende med, at man ikke kan have det sjovt


  • #89   21. dec 2007 Michael: Ja, det med børnene skal da nok komme på et tidspunkt. Lige nu, er det bare alt alt for langt væk, til at jeg kan tænke på det. Jeg er dog stadigvæk af den mening, at man ikke skal have børn, før man har økonomien helt på plads, eller det der ligner helt på plads.

  • #90   21. dec 2007 Kan ikke andet end at give Strada ret. Ken der alt for godt til finansieringsselskabernes metoder, kva mit arbejde. Det kan godt være at de reklamere med en lav pålydende rente. Men se lige på alle de gebyrer de tager for at du overhovedet kan afbetale på lånet. Dertil er der gebyrer iforbindelse med optagelse af lånet. Nogle af dem går til selskabet andre til staten via tinglysning af pantet i mc'en. Hvis man låner i en bank, så kan man som regel tale om hvor meget pant der skal være i cyklen. Jo mindre pant, jo mindre penge til staten og derved en lavere ÅOP (årlige omkostninger i procent).

    Der er bestemt ikke noget galt i at låne penge til en mc!!


  • #91   21. dec 2007 Mads L: Hvad er der nu galt med, at være sikret, med en god økonomisk baggrund, hvis tingene en dag skulle gå galt?

    Jeg kan ihvertfald ikke se noget galt i, at have et sikkerhdsnet under sig. Og er også ret overbevist om, at du også ville være glad for det, hvis du har muligheden for det.


  • #92   21. dec 2007 Ulrik kan kun bakke dig op om at alder og rådgivning ikke altid hænger sammen. Jeg er f.eks. ikke meget ældre end du er, og jeg sidder til dagligt og rådgiver kunder der er 40 år ældre end mig selv. Så den udtalelse kan Don T godt pakke sammen

  • #94   21. dec 2007 Det er der slet ingen tvivl om. Jeg mener heller ikke selv på nogen måde at jeg ved at om alting inden for finansverdenen. Men desideret at gå ud og sige en ung person ikke skal rådgive andre er for snæversynet.

    Arbejder du stadig i bank, strada?? Hvor arbejder du henne/hvor arbejdede du henne?


  • #97   21. dec 2007 Don T: Det kunne måske tænkes, at der var gemt lidt sarkasme, i den lidt "gammelkloge" tone? smiley
    Det var ihvertfald det der var den oprindelige hensigt. Hvis du kigger lidt, har jeg jo heller ikke sluttet sætningen med et udråbstegn, men derimod et andet lille tegn, der viser hvilket humør man nu kunne være i.
    Så det var oprindeligt bare en lille formaning, som egentlig ikke var så alvorlig igen.
    Man er jo selv herre over sin økonomi, og det skal ingen andre (til et vist punkt) blande sig i.
    Men det jeg så efterfølgende mener, bliver så lidt mere alvorligt ment. Tror godt I selv kan se, hvor den mere alvorlige og serøse del stater smiley


  • #98   21. dec 2007 Men så for lige at runde det lidt af, så mener jeg altså, at der selvfølgelig ikke er noget galt i at tage et lån, hvis man står og skal bruge nogle penge, til fx hus eller hvad man nu ellers kan finde på, af meningsgivende ting.

    Dog vil jeg altid ryste på hovedet, som en gammel mand, når jeg ser eller hører om nogen, der låner penge, blot for at fyre dem af på pjat og leg.
    Det er altså nu engang den mening jeg har.
    Og har bestemt ikke siddet og peget fingre af nogle enkeltpersoner, og sagt fy fy.
    Men hvis der var nogle der følte sig truffet (ved ikke lige hvorfor, man skulle være det), hvilket det virker som om, der var, så beklager jeg da virkelig det.
    Men jeg holder nu altså fortsat fast på min mening, og er fortsat sikker på, at den holdning er vejen frem i livet.
    Om jeg har ret eller ej, finder vi så nok først ud af, om 50 år. Men jeg føler nu mig ret sikker i min sag smiley


  • #100   21. dec 2007 Strada: Så sandt som det er skrevet smiley

    Det er nok også rigtigt at jeg har nogle gammelmandskloge holdning, har ihvertfald hørt det fra en del. Om det så er godt eller skidt, kan jo altid diskoteres.

    Så sent som et par uger siden, fik jeg det at vide, at min kørerlærer, og han mente så at det var en god ting. Men det skifter jo nok fra person til person.


  • #102   21. dec 2007 Heh, ja. Man får vel (forhåbentligt) noget erfaring med tiden. Synes nu ellers bare jeg føler mig dummere, som tiden går. heh. smiley
    I gym kunne man finde ud af det hele, med næsten lukkede øjne og ører. Og nu skal der lægges en del mere arbejde i det, før man forstår en ikke særligt stor del.
    Men sådan er det jo bare smiley


  • #103   21. dec 2007 *diskuteres

  • #104   21. dec 2007 I værnepligten kom jeg ud med en gæld på 16 K.
    Hvad blev de brugt på ? druk og ballade. Klogt ? nej, men jeg ville ikke bytte de oplevelser og gode tider om jeg så fik 32 K for det.

    Så jeg vil gå i stik modsat retning af Ulrik, og sige at folk bør følge hjertet og lysten og gøre hvad de har lyst til.

    Man kan spinkle og sparre og være åh så fornuftig med sine penge, og blive mejet ned i et fodgængerfelt på vej til banken med endnu flere penge til opsparringen.. Og derefter ligge med 500 K i sin kiste og alligevel have levet et fattigt liv


  • #105   21. dec 2007 Det er nu engang min livsfilosofi og har været det siden 10 år siden da jeg flyttede hjemmefra.

  • #106   21. dec 2007 C4: Man kan jo også risikere at få et langt og sundt liv, men så desærre være dårligt økonomisk stillet, og hvor sjovt vil det så lige være?
    Men ved jo aldrig hvad der sker i fremtiden. Men jeg vil altid foretrække at være på den sikre side.

    Jeg vil også give dig lidt ret i, at man nogle ganske skal følge hjertet i stedet for hjernen. Har også selv været ude i nogle tilfælde, hvor jeg udmærket godt vidste, at de penge jeg brugte på noget, bestemt ikke var særligt smart. Og har også siddet bagefter og tænkt lidt, at det egentlig var ret så åndssvagt gjort. Men på den anden side, så havde jeg det sku helvedes sjovt, og jeg lever endnu.
    Så ja, man skal da bryde lidt uden for rammerne en gang i mellem. Vil dog prøve at fraholde mig selv, fra at tage for mange friheder. Men lidt skader da aldrig smiley
    MC'en er fx en af dem. Der var absolut intet fornuftigt i det køb, men der findes nu næsten intet bedre, end at ligge og tøffe rundt på en mc, så WTF.
    Men så længe man bare kan finde ud af at holde sig selv lidt i snor, går det jo nok.
    Lever jo kun en gang.


  • #107   21. dec 2007 Kan jeg så godt låne en 5'er til en pakke tændstikker Ulrik ?
    Her er satme så koldt efter at jeg pantsatte de radiatore !


  • #109   21. dec 2007 Heh. Du skal da være velkommen, heh
    Hvis du en dag kommer forbi Lyngby, skal jeg nok have en pakke, eller to liggende. Eller kan da også smide dem i din postkasse, hvis det skulle være smiley


  • #110   21. dec 2007 Ulrik. Kan du så ikke komme forbi med en til mig?? smiley

  • #111   21. dec 2007 Og hvis jeg har rigtigt meget medliden hed med dig, kan det oven i købet være, at du kan få lov til at beholde de 5kr tændstikkerne er værd smiley

  • #112   21. dec 2007 Christian: Jo, det kan jeg da godt, hehe. Har faktisk et kæmpe overskudslager af tændstilkker, som jeg har samlet sammen, når man kommer rundt i landet. Men bruger dem ikke rigtigt...

  • #113   21. dec 2007 Du er et godt menneske Ulrik. God jul til dig.

  • #114   21. dec 2007 I lige måde til dig, C4 smiley
    Godt menneske? Det er vi vel alle sammen her inde på MCG. Har endnu ikke mødt en fjendtligsindet biker, og kommer nok heller ikke til det. Tør næsten gå så langt smo at sige, at os bikere, er de mest åbentsinde personer i DK, som ellers desværre er fyldt op af snævertsynede, fremmedfjendske pas-dig-selv-så-passer-jeg-mig-selv-personer.


  • #115   21. dec 2007 Det skulle da lige være med undtagelse af Kristoffer X, som har skrevet i dette emne: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=62835

    Absolut ingen respekt til det, fra min side!


  • #116   22. dec 2007 Jeps, det er i orden med mig!

    Eller min må du så gerne sende videre til Julemærkehjemmene. Det har vist ikke gået så godt for dem, i år. (Bare en lille reminder, om at deltage i turen, når den engang kommer).


Kommentér på:
Yamaha finansiering 6.49 % fast rente

Annonce