{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

MC tur fra Poland til Prag {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,
Vi er nogle stykker der er i gang med at planlægge en MC tur til Prag via Poland. Jeg vil først sige, at ingen af os har tidligere prøvet at køre til udlandet på vores MCer. Det bliver første gang. smiley Meningen er, at køre fra København til Ystad og derfra færgen til Poland. (miedzyzdroje) og derfra til Prag. Vi vil ikke køre gennem Tyskland og slet ikke motorvejen. Alt for kedelig.
Er der nogen der har nogle råd om steder man kan overnatte på vejen, ? Steder som er værd at se, både naturnæssig og vejen dertil. Måske op i bjergene. ? Råd om MC campingpladser, shelter, bed and breakfast, hoteller.? Vi søger råd om alt som I kan se. Mening er at have en god oplevelse på vores første tur, forhåbentlig den første ud af mange i fremtiden.
Jeg håber at I kan hjælpe os med nogle gode råd.

Mvh.
Luis Lewis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC tur fra Poland til Prag
  • #1   20. jan 2020 Vi var en gruppe på 5 der kørte via Polen til Prag forrige år. Og det gør vi aldrig igen... Vejene i Polen er bare så ringe du er ved at blive rystet af MC'en og alt skal efterspændes når i kommer til civiliseret vejnet igen... Jeg anbefale jer at tage Gedser/Rostock og så landevejen til Tjekkiet. Hvis i vælger grænseovergang Zinwald (rute 170) er det en flot tur langs floden og op vi bjergene. Der er massere af billige gasthauses på den tyskedel hvor der kan soves og spises til en billig penge

  • #3   20. jan 2020 Har kørt en del rundt i Polen i bil pga. job.
    Der er rigtig mange flotte steder ja, der er fede byer og masser at opleve.
    Men deres landeveje kan være ret så "livs farlige" på en motorcykel. Det er ikke unormalt med ret store huller osv. der ikke r mærket af.


  • #4   20. jan 2020 Tak for jeres råd. Det vil jeg give videre til gruppen og eventuelt laver vores rute om så vi kører gennem Tyskland i stedet for. Endnu en gang. Tak for info.


  • #5   20. jan 2020 Ellers køb offroad maskiner og nyd Polen

  • #6   20. jan 2020 Offroad maskiner til næste gang. smiley
    Vi kører på zzr, cbr og 2 street fighter. smiley


  • #7   20. jan 2020 Hvis i vil bo billigt kan jeg anbefale www.campingsokol.cz de har hytter til 2 - 6 personer. Udemærket svømmepøl. Der ligger en god restaurant + bryggeri ligeoverfor. Der går bus til centrum. Vores venner har været der med campingvogn de sidste par somre. Så hvis i er 4 - 5 i en bugalow kan det gøres for ca € 25/per nat per snude. Hoteller i Prag centrum (***) skal du nok regne minimum € 80-100 per dobbelt værelse og hurtigt € 10 - 15 til parkering af MC. Der findes selvfølgelig også AirB i Prag men parkering bliver hurtigt et issue

  • #8   21. jan 2020 Tak til alle for jeres råd. Det bliver en sjov oplevelse.

    Mvh.
    Luis Lewis


Kommentér på:
MC tur fra Poland til Prag

Annonce