{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.550 visninger | Oprettet:

Hvilken R6 (Købs dilemma) {{forumTopicSubject}}

Hej MG.

Jeg står og skal vælge imellem 2 R6’ere.
Har kigget på en fra

Årgang: 1999
Km: 25000
Pris: 35000kr

Og så har jeg kigget på en fra

Årgang: 2007
Km: 23000
Pris: 45000kr

Ved at modellen fra 99 til 03 kører med kaburator og skal renses nu og da , men det er dog noget jeg fint kan ordne selv , men ved også at fra 99 til 05 havde den 2 gears problemer som kommer til at opstå på et tidspunkt .

07 model har fået direkte indsprøjtning og ingen 2 gears problemer .

Hvilken cykel ville i selv vælge hvis i havde valget? Er selv ny i dette fag så vil høre jeres mening.
God weekend smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken R6 (Købs dilemma)
  • #1   8. feb 2020 Hvis der kun er 10000 i forskel så vælg da den nyeste ?? indsprøjtning er altså bare rare at køre med. ved det fra min egen r1 1999 som nu har indsprøjtning

  • #2   8. feb 2020 2007

  • #3   8. feb 2020 Jo men altså nu kan jeg godt finde ud af at rense karburatorene selv så hvis vi ser ud over det vil i stadig mene jeg vil blive gladeste for en 07?

  • #4   8. feb 2020 at kunne rense en karburator er ikke ensbetydende med den kører perfekt. den skal jo os indstilles. men har stadig valgt den nyeste

  • #7   8. feb 2020 Skal den indstilles hver gang man renser den ?

  • #8   8. feb 2020 Ja

  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #9   8. feb 2020 Jeg havde aldrig problemer med hverken karburator eller 2 gear på min gamle 5eb R6.

    Men jeg ville dog stadigvæk vælge 07 eren da du for langt mere cykel for pengene.


  • #10   8. feb 2020 Hvis det er en ‘rigtig’ 07 og ikke en overgemt, så er det da en no-brainer. 06 og frem er jo en helt anden og meget mere moderne cykel.
    De gamle r6 er alt for dyre. Den hvide på billedet er ikke en 2007 model.


  • #11   8. feb 2020 Den hvide på billede er en 05'er!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   8. feb 2020 Op til 02 eller 03 havde de både problemer med 2. geear men meget vigtigere er at nikasil coatingen i cylindrene, slipper med tiden.
    Resultat: Motorhavari, og de er tæt på umulige at finde brugte, og de fejler allesammen det samme.

    07 har ikke direkte indsprøjtning - men den har indsprøjtning, og det samt at det er en radikalt anderledes MC, gør at jeg til hver en tid ville vælge den af de to.

    Den hvide på billedet er dog en overgemt 05, som giver fint mening mht den lave prisforskel.
    Jeg ville stadig vælge den nyeste af dem...


  • #13   8. feb 2020 Tak for svarene.
    Jeg undrede mig også da han skrev det var en 07 men samtalen lød således

    Mig: Er det ik en 03 - 05 model?
    Ham: Det er en 07 de lavede nogen hvor motoren er fra en 07 men udseendet som en 05
    Nogen der kan bekræfte el afkræft det ? Har aldrig hørt om en 03 - 05 model blive lavet i 07 ?

    Den studsede jeg også lige over nemlig.
    Nr pladen er AA89878
    Der står indregisteret den 11 juni 2007


  • #14   8. feb 2020 Har lige slået stel nr op på den, det er en 2005

  • #15   8. feb 2020 Har selv lige slået den op.. Kan ikke se 05 nogen steder, hvor har du slået den op Mike B?

  • #16   8. feb 2020 https://www.vindecoderz.com/

  • #17   8. feb 2020 Så den er importeret ind til dk 07 ?

  • #18   8. feb 2020 Som de andre skriver er det jo nok en overgemt model, en forhandler har haft stående. Den er så bare først blevet solgt og indregistreret i 2007

  • #19   8. feb 2020 Men mange tak.. Kunne heller ikke få det til at passe med det var en 07!

  • #20   8. feb 2020 45.000kr er i den lave ende for en 03-05 model. Så gå den efter mht skader fra styrt.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   8. feb 2020 Det er løgn hvad han siger. 05 og 07 motorerne er meget forskellige, og kan ikke byttes om.

    Det er bare en overgemt 05 - men han fortæller dig nok bare hvad andre har bildt ham ind. Min største bekymring ville være at den er omlakeret - det lugter af en skade. Ingen bruger alle de penge på at skifte farve på en MC i den prisklasse, uden der er en årsag til det.


  • #23   8. feb 2020 Jeg havde også klart købt den nye, det lyder som en nogenlunde pris, og som sajmon også skriver, så fejler nikasilen på de første årgang, min kammerat købte en sidste år, den har vi skilt ad fordi den brændte så meget olie at den ikke kunne køre i tomgang.

  • #24   8. feb 2020 07 er en fin racer, 99 er noget gammelt elendig lort.......

  • #25   9. feb 2020 Ikke nogen af dem , den hvide har været rundt på taget og den endnu ældre sikkert også været , + dårlige karburatorer ( normalvis opslidt på 50000km). gesrkassen som nævnt og ellers har ingen af de 2 levet et godt liv med nænsom gas til driftvarm motor ...

  • #26   9. feb 2020 Tak for jeres svar... Lyder til jeg går efter den 07'er.
    Sajmon, ja det var netop hvad han var blevet bildt ind.
    Hvordan vil jeg nogensiden finde ud af om den har været skadet?
    Ved godt jeg kan tjekke for slør i forgaflen med ud over det ?
    Har set på https://www.vindecoderz.com at man kan købe oplsyninger om skadeshistorik og mange andre ting man ikke kan se når man slår en mc op, er det værd at ofre de 20 euro på?


  • #27   9. feb 2020 Ring til nuværende ejers forsikring og spørg , det koster gratis

  • #28   9. feb 2020 Urbanviking. dk S
    Tak for svaret, vil jeg gøre mandag smiley
    Men altså ved godt det en r6 og kan godt følge dig med at de sikkert ikke har været næsom med gas inden driftvarm motor, men fortæl mig så lige hvordan jeg sikre mig det ved enhver r6'er ?


  • #29   9. feb 2020 Du kan kigge ind bag kåben og se om skidtet er blevet lappet sammen , styr fodhvilere og bagstel , skævheder og dårlig pasform på kåbedelene , søg eventuelt synshistorik om kilometer fra et syn til nu kan passe eller om den ligefrem har kørt baglæns siden 07

  • #30   9. feb 2020 Olieforbrug , under kompression og motorgangen og Lad dig ikke spise af med - den klarer du selv ned en lillebitte justering - motorer er dyre til sådan et øg , en lav eller dårlig ydeevne kan også være resultat af et hårdt liv

  • #31   9. feb 2020 Olieforbrug bliver jo lidt svær at vudere før man har kørt en god sjat tid på den og ang kompression hvordan tjekker jeg det når der ingen kickstarter er ? (Er van til at køre crosser) Motorgangen lytter jeg vel bare til og høre om den går og trækker jævnt?

  • #32   9. feb 2020 Ja , men start eventuelt med at tjekke olien , farve , sammenholdt med sidste olieskift , se om filteret er et nyt eller halvrustent konservesdåse , serviceintervaller for ventiler , er det ved næste Service .. eller er det gjort , ... affjedring , generelt indtryk og slid passet det med kilometer ? Nu feks 99eten med 25000km på klokken lyder det sandsynligt med 2500km pr sæson ... Husk du også selv vil udskifte mcen med en bedre og allerede er mcen en omlakeret 2005 model

  • #33   10. feb 2020 Urban viking:
    Tak for rådene.
    Hvordan tjekker jeg for kompression ? Ringede til forsikringen han havde men de fortalte mig at de ikke må oplyse mig om skader.
    Du skriver om service intervaller ved ventiler er ved næste service , hvordan kan jeg finde ud af det ? Kan se den har gået næste 24000km og han skriver han ikke ved noget om det.
    Kan dog se i R6 manualen at den skal have serviceret ventileren ved 41000 km? Så er der jo et stykke tid at løbe på.


  • #34   10. feb 2020 Ikke så meget besvær og bøvl. Ta gerne en hjælper med der har mc forstand, kør en god laaaang tur. Hvis alt virker som det skal. Køb og start med at servicerer den . Sæt penge af i budgettet til service af forgaffel og bagdæmper. Den er 14 år gl og trænger helt sikkert.

  • #35   11. feb 2020 Tak for svaret Brian..
    Den skal synes ved omskift da det er 2 år siden sidste syn.
    Ved du hvor langt der går imellem den skal have serviceret ventilerne? Mener det 41000 ved Yamaha. Det kan jo godt gå hen og blive halv dyrt,


  • #36   11. feb 2020 Sæt 10000,- af til service, så går du ikke helt galt i byen.

  • #37   12. feb 2020 Vælg den nyeste. Karburatorer bliver slidt i nålestyr osv.
    For mit eget vedkommende var det billigt st få justeret ventiler på min R1 ‘04 der var nemlig så lidt skid at der ikke var grund til at justere/skifte platter. Den har kørt +75k Ingen olieforbrug, og kører som den altid har gjort. -gid ide at får serviceret gaffel og bagdæmper. R1 kører med 40k interval på ventiljustering. Er 99% sikker på det også gælder R6.


  • brian r
    brian r Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Svar: 1
    #39   11. mar 2020 Nysgerrig bliver man jo, Torvild T.
    Hvad valgte du så bagefter og blev det et godt valg, synes du?


Kommentér på:
Hvilken R6 (Købs dilemma)

Annonce