{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Helite gp air vs turtlebag {{forumTopicSubject}}

Godmorgen

Jeg har erhvervet mig en ny cykel og i denne forbindelse har jeg besluttet mig for at køre med air vest.
Har kigget på Helite gp air: https://www.google.com/search?q=helite+gp+air&oq=helite+gp+&aqs=chrome.0.69i59j69i57j69i60l3.2758j0j7&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Og helite turtle vest: https://www.bikeroutfit.dk/helite-motorcykel-sikkerhedsvest-turtle-med-airbag.html

Jeg ser prisforskellen men synes ikke det skal være altafgørende.
Jeg skal prøve kræfter med en suzuki gsxr 1000, så kan godt være bange for at turtle vesten vil sidde for løst i høj fart.

Kan ikke finde nogle på nettet som har erfaringer med gp vesten. Nogle herinde som har?

Mvh
Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helite gp air vs turtlebag
  • #1   13. feb 2020 Hvorfor ikke den nye Dainese Smart Jacket D-Air er fungerer uden snoretræk?

    https://www.youtube.com/watch?v=bZ7B68wOicU


  • #2   13. feb 2020 D-air fungerer ikke under 50 kmt. der er også en del andre issues der gør den trådløse ikke er det optimale valg til gade brug.

    Helite SKAL købes af Dennis !

    www.dpracing.dk

    info@dpracing.dk

    Bedre service findes ikke.


  • #3   13. feb 2020 De 50 km/t må vist stå for din egen regning.

    D-Air Smart Jacket er netop lavet til gadekørsel og frarådes af Dainese til banekørsel.

    Den bliver armeret ved at den mærker vibrationerne fra mc'en når den er startet eller ved ca 10km/t.




  • #4   13. feb 2020 Turtle vesten ser ud til at passe bedre til "almindelig" brug fordi der er lettere adgang til lommer osv i jakken, og i gul med reflekser giver den god synlighed i trafikken. GP vesten lukker dig mere inde og ser ud til at være især med henblik på banekørsel. Men jeg har ikke erfaring med nogen af dem og vil ikke anbefale den ene frem for den anden.

    Ang. brug i høj fart (fy, fy :-)) så kan det godt være at turtlen vil blafre mere, medmindre man spænder den godt til.


  • #5   13. feb 2020 Jeg har netop set Turtle vesten i brug og i dette tilfælde var det ikke en succes.
    Brugeren væltede med ca. 30 km/t i et sving, da forhjulet mistede greb.
    Vesten blev først udløst efter han ramte jorden fordi han ikke kom nok væk fra motorcyklen til at snoren blev udløst.
    Det kan være svært at afgøre hvor lang snoren må være, for er den meget kort, har man ingen bevægelsesmulighed på cyklen og er den for lang, så udløsers vesten for sent ved en vælteulykke. Ryger man forover eller bagover cyklen, skal den nok virke.


  • #6   13. feb 2020 Jeg og min kæreste kører begge med GP air - dog på bane. Vi har endnu ikke været så uheldige at prøve dem af, men vesten er nem at vende sig til - det værste er at huske at spænde sig fri når man vil af/rette sig op. Jeg ville ikke bruge GP air hvis jeg kørte cruiser i løs jakke med alle mine sager i lommerne, men når jeg er i heldragen kan jeg ikke engang klemme mobilen ind i inderlommen, så vesten er ikke i vejen for noget i mit tilfælde...
    Matthias kommer med en vigtig pointe - uanset hvilken vest med snortræk, så er det vigtigt at få snortrækket den placeret rigtig så den bliver udløst når den skal, men ikke forhindrer de stillinger man bruger når man kører og derudover, så tror jeg ikke vesten har stor effekt ved lav fart - der er det i højere grad den hårde beskyttelse der virker.


  • #7   13. feb 2020 Hej Niels.
    Fint og brugbart svar.
    Min læderdragt sidder også rigtig stramt og jeg bruger heller ikke lommerne normalt.
    Mobilen og pung under sadlen og så afsted.
    Mit indtryk er at de makaniske systemer er uden vedligehold og det er det som taler for mig.
    Jeg tænker at en air vest ville være god ved styrt ved høje hastigheder.


  • #8   13. feb 2020 Jeg er sikker på at den yder beskyttelse ved høj fart og specielt ved "high-sidere" som typisk gør rigtig avs...
    Vi købte dem fordi vi gerne ville have lidt beskyttelse af nakken i tilfælde af styrt., hvilket jeg ikke mener det konventionelle beskyttelse gør.


  • #9   14. feb 2020 En kammerat væltede med sin snor-vest der også skulle beskytte nakken.
    Vesten blæste sig også op, dog uden at forhindre at et kraveben og en håndfuld ribben led overlast, men den sluttede så tæt op mod hjelmen at han ikke kunne få luft og var ved at gå i panik inden vi nåede frem til ham og fik åbnet hans visir.


  • #10   14. feb 2020 @Lange

    Jeg sætter en is med 4 kugler og guf på din kammerat ikke havde en Helite vest på ..
    Ingen vest beskytter 100% mod hverken ribben eller kraveben. Mange af de første airbag veste fokuserede på stabilisering af hovedet. Og eftersom din makker ikke brækkede nakken så har den gjort sit... Eller er det ikke sådan vi konkluderer ??
    En anstændig vest bliver man ikke kvalt i, den lukker luften ud med det samme (dog langsomt) det system er det samme om udløseren er en snor eller elektronik.


  • #11   14. feb 2020 Du har lige tabt en is med 4 kugler og guf smiley

  • #12   15. feb 2020 Er der nogle som kører med nakkekrave lige som i motocross? Tænker på det nu hvor du nævner den manglende beskyttelse

  • #13   15. feb 2020 Ja der er nogle der kører med nakkekrave, Det fungerer ikke sammen med airbag.
    Leatt laver de bedste der findes.
    Jeg bruger en STX RR når jeg er på baner hvor min tech-air dragt ikke giver mening. STX er beregnet til banebrug og giver ikke ligeså god beskyttelse som gade modellerne.


  • #14   15. feb 2020 Hvorfor giver tech-air dragt ikke mening ved banekørsel?
    Et styrt på bane er vel lige så "godt" som et styrt ude i trafikken?


  • #15   15. feb 2020 #14
    Tech-air er nok det bedste der findes til banekørsel på stor mc. Men når jeg kører mini på gokart baner så er farten ofte så langsom at den ikke er aktiv .og jeg/vi vælter så tit (ukompliceret ) at det ville ruineret de fleste i airbag service hvis den udløste hver gang..

    Den er fantastisk når jeg ikke kan tumle BMWen smiley


Kommentér på:
Helite gp air vs turtlebag

Annonce