2.578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Helårsforsikring - pros and cons Helårsforsikring - pros and cons

Hvor mange herinde har helårsforsikring?
I så fald, er det så kun ansvar i dec, jan, feb, eller er det også med kasko?

Jeg har hverken ansvar eller kasko i vintermånederne, så som det er nu må jeg ikke køre og gør det heller ikke.

Men vejret har da været til det indtil videre, så nu sidder jeg og tænker lidt på om det kan svare sig med en helårsforsikring.

Hvad har I af gode råd?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Helårsforsikring - pros and cons
  • #1   30. dec 2007 Navnet siger vel sig selv.....helårsforsikring betyder du må køre hele året, og har også kasko og ansvar på i de 3 vintermåneder. Jeg har 9 måneders forsikring, hvilket dækker ansvar og kasko fra 1.3-1-12. Derudover er der selvfølgelig tyveriforsikring på også i de tre vintermåneder.

Jeg vil ikke give dig ret i at vejret har været til og køre i. De har jævnligt kastet salt på vejene i de sidste par måneder, og når det sker, så skal min lille spaghetti raket ikke ud. Men det er jo hver sin holdning.

• #2   30. dec 2007 har helårs men den dækker ikke kørsel i de 3 mdr... men tyveri hærværk osv

• #4   30. dec 2007 jeg har helårs. men det er sgu ikke fordi jeg bruger den... smiley

• #5   30. dec 2007 jeg har også hel års , men prøv da at ringe til dit forsikrings selskab og høre hvad det koster det er ikke sikkert at det er ret meget mer du skal betale.

Men man skal sq passe på for vejeret som det er nu kan snyde nogle dage frost nogle dag ikke , så salten er der ude smiley

• #6   31. dec 2007 jeg har også en helårs forsikring, det er de ALLE, dog nogle må man køre i vinterhalvåret også, men de er som regel dyrere, men alle forsikringer er inkluderet imod tyveri brand og hærværk i vintren

min dækker ikke kørsel i de 3 måneder, da det vil koste 3000 mere om året grundet øget risiko som de selv siger

• #7   31. dec 2007 Køb en billig vinter cykel der kan hjælpe lidt på vente tiden istedetfor.

Du kan jo pudse dit krom fra nu til sommerferien hvis du slæber den bandit ud i salten.

• #8   31. dec 2007 Kører altid, også vinter NÅR det er til det...
    Gjorde det i 7 år på min tidligere..

Min forsikring er 900 dyere for det MEN dækker IKKE kørefejl om vinteren (1-12 til 1-3). MEN sårn er liver.. MEN man skal fandme vide hvad man laver, og være klar til at tage konsekvensen, lade den stå, og tage det offentlige hjem, i stedet for at spille helt hvis det pludselig er møgvejr når man skal hjem.. kan du det?? eller skal baby'en lige hjem i varmen.

Har kørt motorvej i 20cm sne, på gadedæk!! (om natten) SE der mærker man man lever (var på en suzuki 550 (3cylin. 2takt hidsig krabat))..

Men ville aldrig igen kører i sne.. MEN man var 20, og supermand smiley

Har aldrig lagt en cykel pga glat vej.. kører NÆSTEN altid efter forholdene.

HVIS man kører når der saltes, SKAL man have adgang til en vandslange, så man kan skylle den MEGET grundigt, når det ikke er frostvejr. ISÆR bremserne (kalibrerne) det er dem der dør først, ikke din fine krom)

Min kammerat kørte en sæsong (sidste år) kostede ham 3 kalibre, fordi han skyllede dem aldrig rene for salt.. Så røg saltet med ind i kalibrerne, ødelage pakninger m.m.

Rust, ja det vil komme tidligere, MEN hvis man skyller grundigt med vand, så er det marginalt!! (medmindre man kører 5 dage om ugen til og fra arbejde, så har det en mærkbar sænkning af levetiden på kæde, støddæmper, udstødning og bremser.. Det er de steder jeg har erfaring med at saltet får fat!!

Jesper

• #9   31. dec 2007 20 cm sne, det lyder sgu sjovt =)

• #10   31. dec 2007 Jesper S: Dækker ikke kørefejl? Vil det sige, at hvis du er skyld i et uheld, og laver en skade i siden af en bil, så dækekr din forsikring ikke??

• #11   31. dec 2007 Jesper jo, men ikke på min cykel, selvfølgelig på andres ejendom...

Pointing er at chancen for et uheld er langt størrer! derfor vil de ikke betale for mc'ens skader, så tænker folk 2 gange før de kører.. MEN tyveri, brand og alt det andet er der, også min fører ullykkes!!

Ked af formulleringen.

Og ja 20 cm var rigtig spændende, og lidt koldt!!

Kommentér på:
Helårsforsikring - pros and cons

Annonce