1.700 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Afgift på R6 '07 Afgift på R6 '07

Hej alle..

Hvad vil I skyde på man skal betale i afgift næste år for en helt ny Yamaha YZF R6 fra 2007 ? Jeg har prøvet at kigge på skat's hjemmeside, og regnet det ud, men jeg ved ikke hvad nyprisen er for 2007, hverken med eller uden afgift, kan kun finde den for 2008..
Og vil det være en fordel at tage den med på en banedag inden man køber afgiften?
På forhånd mange tak.

Mvh Magnus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne plantesten ud til fortorv. 2.200 kr.
  • Sætte basic gardinstang op fra IKEA og sætte en lampe op på børneværelse 1.000 kr.
  • Spejlophængning 700 kr.
  • Reparation udskiftning af hoveddørs lås, da den binder 1.280 kr.
  • Skift af karburator og service på havetraktor uden klippebord 1.650 kr.
  • Hækkeklipning 1.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift på R6 '07
  • #1   2. jan 2008 Spørg Sebastian Odense. hvis det er en helt ny maskine under 5000-6000 km så koster det vist en arm og 2 ben. men det ved han vist mere om.

• #2   2. jan 2008 Ja jeg har snakket med ham.. Men den skal ikke importeres, så det er kun afgiften jeg er interesseret i..

• #3   2. jan 2008 du får ikke noget nedslag for en banedag eller to .
    der skal der løbssedler til .

forstår ikke dit ? med en helt ny R6 fra 2007 . vil du købe en 2007èr nu og så vente til næste år med at betale afgiften ??.

• #4   2. jan 2008 Det er egentlig bare fordi jeg har fået et godt tilbud på en uden afgift.. Og vil så lige finde ud af hvorvidt det kan betale sig mht. afgift..

• #5   2. jan 2008 en ny R6 fra 2007 koster 170k med afgift. ligesom 2008èren .

• #6   2. jan 2008 Så regnes afgiften ud fra den pris cyklen koster.

Hvad tager Yamaha for en uden afgift?
    Regn dig tli afgiften ud fra det tal, så har du dit svar

Er du privat person skal du ligge moms til prisen inden du regner afgiften

• #7   2. jan 2008 Du kan også ringe til en yamaha forhandler og spørge hvad afgiften er. Det vli de gerne oplyse.

• #8   2. jan 2008 hvis tilbuddet er godt nok så er afgiften jo knap så afgørende :-).

• #9   2. jan 2008 Jeg skal give 45k, men prisen i Danmark er omkring 75k.. Og hvis der også skal lægges moms til det beløb, kan det jo på ingen måde betale sig..
    Kan være man bare skal finde en brugt 2006'er fra Tyskland som har gået omkring de 10.000 så.. øv

• #10   2. jan 2008 magnus du skriver den ikke skal importeres, du skriver også om det kan svare sig at tage den med på en banedag eller 2.

Jeg vil godt lige være med!

Du overvejer at tage en r6 hjem fra udland og smide plader på?

I fald er det km tallet der er afgørende for hvordan afgiften findes.
    Har den kørt under 6000km skal du betale moms af den, har den kørt under 2000m skal den gå som parallel import hvor afgiften bestemmes ud fra den pris du selv giver. Det kan ej svare sig at tage en spritny hjem selv, da prisen cirka ender på det samme som hvis du købte ved en forhandler.
    Du skal finde en der har kørt over 6000km (eller uhvertfald få den til den inden den toldsynes) så er der en del penge at hente.
    Afgiften er svær at sige, da det kommer an på hvem man taler med på skat. men lad os sige en ny 08 model koster 170k, så vil de sætte nyprisen omkring 150k for en r6 fra 07 med over 6000km på kokken. Det er en afgift omkring 90k. Du kan også være heldig de søætter den lavere, men når de handles til 150k herhjemme skal du ikke regne med det!

(link fjernet)
    du kan her klikke brugtprisen ind og alder og se hvordan afgiften ligger uf fra en brugtpris

• #11   2. jan 2008 Jeg tror altså ikke på du får en 07´er til 75k i afgift! Det har jeg meget svært ved at forestille mig!
    Mht km tallet, der er mange der smider andet speedometer i til toldsyn. Ingen kan se om en cykel har gået 1500km eller 6500km!
    Så må man spørge sig selv om man vil gøre det.

Hver gang skat forlanger moms fpr en cykel der har gået under 6000km bryder de en eller anden EU lov. De har lavet en særlov for dem selv.. typisk skat.

Mht momsen, så er det heller ikke alle steder de husker det. Jeg kender til flere tilfælde hvor der ikke er netalt moms selvom km tal er under 6000.
    Igen SKAT der ikke har styr på en skid

• #12   2. jan 2008 en anden til magnus . hvis du køber den fra dba til de 45k . hvis de da vil sælge den for det . hvad så med garantien !!!. det er der ikke noget der hedder når du handler med ikke autoriserede . pas lidt på .

• #13   2. jan 2008 køb da stevens R6 den er tilsalg.... kik på deres side eller smid dem en mail deres hjemmeside er www.designaracing.com

• #14   2. jan 2008 (link fjernet)

• #15   2. jan 2008 hej rene nej designa er de sorte med den røde næse og den røde bundkåbe.... de blå er jo os også de der harding og søren

• #16   2. jan 2008 tror rene mener "Hvis det er dem i den blå." AVIS ;-))) .

• #18   2. jan 2008 nåe okay på den måde.... ja hvad ved jeg handler ikke mc der....

• #19   2. jan 2008 okay . det er jo fint nok !! .

• #20   3. jan 2008 Jeps, det er dem i den blå avis - fik efterfølgende at vide at prisen var for 06 modellerne, men at de ikke havde flere 2006'ere.. Nu har jeg snakket en del med Sebastian over MSN, og jeg ringer lige til sælger i morgen for at finde ud af hvorvidt det er reelt at de har betalt momsen.. Men det kan godt være at det i sidste ende ikke kan betale sig - og mht. EU kravene tror jeg heller ikke de opfylder dem, så det ender nok bare med jeg finder en i Tyskland..
    Men jeg ser lige an i morgen..

• #21   3. jan 2008 Jeps, det er dem i den blå avis - fik efterfølgende at vide at prisen var for 06 modellerne, men at de ikke havde flere 2006'ere.. Nu har jeg snakket en del med Sebastian over MSN, og jeg ringer lige til sælger i morgen for at finde ud af hvorvidt det er reelt at de har betalt momsen.. Men det kan godt være at det i sidste ende ikke kan betale sig - og mht. EU kravene tror jeg heller ikke de opfylder dem, så det ender nok bare med jeg finder en i Tyskland..
    Men jeg ser lige an i morgen..

• #22   3. jan 2008 Desuden til Brian; hvorfor skulle jeg købe en road racing MC, når jeg vil have plader på ? Det giver da rimelig lidt mening.. Eller ? Desuden er prisen ikke videre fantastisk her om vinteren..

• #23   3. jan 2008 Rene momsen kommer på når man kommer ned ti lskat og skal have plader på. De er ligeglade med om den tyske moms er betalt eller trukket fra.

Men jeg talet med ham sælgeren i telefon igår.
    Han vil have 59k for en 07 model, og så sige rhan momsen er betalt og at man får en kvittering på cyklen. Garantien dækker han selv, 1 år sagde han (der skal ifg købelov være 2 år)
    og han kendte ingenting til afgiften. Hvilket undrer mig meget, da han netop kan tjene penge ved at smide afgift på.

• #24   3. jan 2008 Hmmmmmmm, en hurtig omgang gennem min afgiftsberegner giver en pris incl. forhandleravancen på de lovpligtige 9% (som jeg så regner med en incl. i de 59K) giver en indregistreret pris på ca. 139.000 kr.

Afgiften skulle såleds beløbe sig til ca. 80.000.

Alt i alt ca. 30.000 sparet i forhold til en 08 model - og jeg har ikke en kæft forstand på Yamaha, så jeg skal ikke kunne sige om det er værd at spare de 30.000 på sidste års model.

JLL

• #25   3. jan 2008 nemli! smiley

• #26   3. jan 2008 Men det er da en fin nok pris hvis nu jeg f. eks. presser ham til 55k og så skal betale afgift af det.. Så bliver afgiften ca. 76.000 - det er jo ganske billigt !
    Hvis jeg får dokumentation og sikkerhed for at han betaler momsen osv. så er det vel fint nok?
    Hvad med EU-kravene.. Hvorfor tror I ikke den opfylder disse ?

• #27   3. jan 2008 hey sebastian , man skal da ikke betale moms af afgiften ????? elller hva`?

• #28   3. jan 2008 Det kan da på ingen måde betale sig at hente en fra Tyskland? De koster omkring 60.000 dkr., og så skal man betale fragt også.. Og når afgiften skal på, som vel så koster omkring 90.000, så kommer den til at koste over 150.000 kr.. Det sparer man da ikke nogen penge på ?

• #29   3. jan 2008 du betaler moms af den pris du har købt mc´en for (hvis den har gået under 6000km). Man skal IKKE snyde med det, da de tjekker det på via konti osv hvis de har den mindste tvivl

• #30   3. jan 2008 jamen hvis han har betalt momsen så skal jeg vel ikke også betale den ?

• #31   3. jan 2008 Jeg følger lige med her

Kommentér på:
Afgift på R6 '07

Annonce