1.405 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 47 Svar

hva ska jeg købe 21år? hva ska jeg købe 21år?

er blevet 21år her i efteråret og ska derfor ud og finde mig en ny cykel. har haft en aprilia rs125 og var rigtig glad for den. vil gerne have noget i samme stil som aprilia rs125 og som ikke er mere end en 8-9 år gammelt.
mit problem er så bare at alt hva jeg han finde det hedder 100HK+ og så meget har jeg ikke lyst til at køre på endnu. ville gerne have noget omkring 60-70hk hvis det altså kan lade sig gøre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva ska jeg købe 21år?
  • #1   5. jan 2008 Kawasaki Er-6n / er6-f
    Suzuki SV650
    Suzuki Bandit

Er de 3 første jeg lige kan komme på.

• #2   5. jan 2008 Hov, glemte lige at nævne at de alle 3 ligger lige omkring de 70 heste hvis jeg ikke husker helt forkert!

• #3   5. jan 2008 af de tre ville jeg KLART vælge sv'en, da den har det bedste moment efter min mening

• #4   5. jan 2008 honda cb 500

• #5   5. jan 2008 Hvor mange penge er du villig til at kaste efter cyklen?

• #6   5. jan 2008 sv650 ser meget lækket ud og med omkring 70hk. lige det jeg søger. kunne være man skulle kigge lidt nærmer på sån en.

• #7   5. jan 2008 jeg ville ikke købe en er-6f'er, men en SV650'er smiley

• #8   5. jan 2008 ulrik er6 er også en sjov og anderledes cykel, den skal man da ikke afskrive

men du må bare ud og prøve

• #9   5. jan 2008 dennis J: Helt klart ikke et dårligt valg. Ku godt selv ha fundet på at købe sådan en.
    Ser okay ud.. Og sku være rimelig god at køre på.
    Og heller ikke for sløv.

• #10   5. jan 2008 Jeg anbefaler nu stadigvæk sv'eren smiley

• #11   5. jan 2008 wheelie king Aka dækskifteren .: Det er fordi han selv har en.. smiley :=)

Det går jo ikke de bliver allemandseje så.. smiley

• #12   5. jan 2008 @ dennis J:
    Hmmm, Yamaha FZ6-s (den gamle model) er vistnok ude i en droslet 78 hestes udgave også.
    Og der kan du få fjernet den drosling når du har behov for de sidste 20 heste (Har jeg hørt).
    Sku vistnok koste 2 - 3000 kr.

Wheelie king? Er det noget du ved noget om? Du har jo sådan en fin fætter.

• #13   5. jan 2008 Lasse... Sccchhhhhhhhhh! Ikke flere flabede kommentarer fra din side smiley

• #14   5. jan 2008 Ulrik (Lyngby) N. O: Hold nu bare mund. Og se og få hugget den A4 fra din far så vi kan komme ud og tæske den.. :=)

Det må gøre det indtil jeg kan hive MC'en ud igen. smiley

• #15   5. jan 2008 Anyways, så er det jo ikke nødvendigvis sådan at en cykel med over 100 heste smider dig af så snart du rører ved gassen. De fleste R4-racere kan sagtens køres stille og roligt, og alligevel bestille en hel del så snart de får nogle omdrejninger.
    Du kunne f.eks. se lidt på CBR600, ZX6R, R6 eller GSX-R600.

Du må ud og prøve lidt forskelligt og finde ud af om du er til det jævne træk fra en 2-cylindret, eller den eksplosive kraft i en 4-cylindret. Eller noget helt andet smiley

• #16   5. jan 2008 Jamen, så vil jeg da gerne anbefale Honda Hornet i en 600 kubik version, hvis man ellers er til naked bikes. Har lige under de 100 heste og koster omkring de 60-70.000 for en 98/99/00er. Den er sjov både for begyndere og øvede, nem at køre og har kræfterne, hvis der skal leges lidt. Og så er den forholdsvis billig at forsikre (TRYG), da den i forsikringsregi ikke er kategoriseret som en sport/racer. Motoren kommer en fra en lettere neddroslet Honda CBR.

Klaus

• #17   5. jan 2008 jamen det er rigtigt at den 78Hk's model kan laves om til en 100hk, da der er begrænsning på spjældene, via en bøjle af en art, men det skulle være en lille del som man skifter og sætter en stel på CDI'en, så skulle den være der som 100HK, desuden er den 78HK billigere i forsikring

• #18   5. jan 2008 ja ved godt man bare kan lade vær med at dreje så meget på gassen det bare meget svært når man ligget der ude og køre

• #19   5. jan 2008 IGEN total meget ros for din selvbeherskelse og YDMYGHED du er altid velkommen herinde, opretter du ikke din rs'er?

• #20   5. jan 2008 Ja, se dog at få oprettet den! Det er da en fin lille mc smiley

• #21   5. jan 2008 Havde faktisk overvejet lidt at købe den. Men tror nu Lasse ville have givet mig en god og velfortjent omgang bøllebank, og råbt NEEEEJ, hvis jeg havde gjort det, heh smiley

• #22   5. jan 2008 Har du prøvet en med 100 heste? Eller er du afskrækket af alle de folk herinde der skriver man bliver slået ihjel efter 4 dage hvis man starter på noget med mere end 40 heste?

Startede selv på en CBR600 fra 91, ingen problem, men er da skiftet til noget større nu.
    På den anden side har jeg en kollega på 2m og 100kg som har kørt på en CB500 i 5 år - så ud og prøv nogle forskellige.

• #23   5. jan 2008 suzuki gsx 600 f. 78 hk. ok cykel

• #25   5. jan 2008 Har en meget fin Suzuki SV 650 S til salg som min kæreste har kørt på i denne sæson..
    kanon cykel med power og lyd...
    i øvrigt enormt letkørt cykel. billig i forsikring..

• #26   5. jan 2008 ALT ANDET END GSXF de er så grimme, gamle og kedelige

• #27   5. jan 2008 Find dit beløb / budget....køb Den-blå-avis
    OG SÅ DET UD OG PRØVEKØER,

• #28   5. jan 2008 Hørt smiley Lidt ligesom GS'eren smiley

• #29   5. jan 2008
    wheelie king Aka dækskifteren . Og du glemte helt at sige at teknikken er helt tilbage fra 89.. smiley Der er jo ik sket en skid på motoren eller noget siden dengang. Allerhøjest lidt småting for at lige med nød og næppe at overholde Euro 3.

• #30   5. jan 2008 eller GPZ, men blev nogle af de to nævnt?

• #31   5. jan 2008 Igen det samme med GS'eren smiley

• #32   5. jan 2008 Nej nej, det var bare en stikpille til dig smiley

• #33   5. jan 2008 hvad vil du frem til Max djohn .

• #34   5. jan 2008 Hmm. Jeg starter selv på en cbr 600 med de 100 hk og synes nu den er meget letkørt. Det er jo ikke sådan den bare explodere ved et bestemt omdrejningstal sådan som en RS'er gør. og man bestemmer jo selv hvor hurtigt det skal gå..

Men ellers kan en honda hornet da anbefales da den er meget nem at styre pga. det høje og brede styr. Men er ikke andet for at ud og prøve en masse og se hvad du synes bedst om.

• #35   5. jan 2008 sv650!!!!

• #36   5. jan 2008 En hayabusa, og så få den droslet, så den kun kan køre i 1. og 2. gear.

• #37   5. jan 2008 HMNMN behøver jeg sige mere, saml lige 10K mere samen til foråret så er den der smiley

• #38   5. jan 2008 Hejsa dennis j
    du kan købe min mc.den er til salg
    den er også billig i forsikring.
    mv Smeden

• #39   5. jan 2008 Der er faktisk mange MC'er i den kategori.
    I den specielle ende er der:
    Cagiva Raptor 650i. Italiensk design og køreegenskaber der matcher, men med motoren fra SV650. Så driftsikker og sjov. Nypris er kun 90.000,- Delt 1. plads i denne klasse, set med mine øjne
    Ducati Monster 695 (696 fra 2008). Dyere end Cagivaen, og i nogles øjne mere ægte. Men sjov er den het bestemt.
    Moto Guzzi Breva 750ie. Det er kun til dem der tør være anderledes. Kan man leve med lidt færre hk, får man til gengæld det dobbelte tilbage i moment og køreglæde. Deler 1. pladsen med Cagiva'en

Af de sjove japanere er der:
    Kawasaki ER6. Frækt design og virkelige gode styreegenskaber. Man skal slet ikke tænke over hvordan man kører, man skal bare køre.
    Suzuki SV650.... Hmmmm, en 2-hjulet golf gti (af de tidligere årgange). Den er en hamrende god MC, stabile køreegenskaber, underholdende på småvejene, og stærk nok til det meste. Tæt på at være lige så god og underholdende som ER6. Største minus ved SV er nok den store udbredelse. Kommer ind på en flot 2. plads i dette segment.

Tør du hoppe på dem med lidt længere ben, skal du se efter:
    Ducati Multistrada 620. Kan man lide designet på den, er der lagt i ovnen til mange timers sjov.
    Honda Trans Alp. Ny model til 2008 hvor der er lagt mere vægt på landevejsegenskaberne end tidligere. I denne klasse, er det den der bedst klarer en langtur, der gerne går gennem skov og grusveje.
    Kawasaki Versys 650. Motor fra ER6, men med mere fokus på momentet. Som ER6 er den til sjov på den snoede landevej men tager også længere ture med oppakning. I mine øjne en vinder, men skal der bruges tid på touring, ville jeg vælge TransAlpen
    Suzuki DL650 V-Strom. Denne er den mest touringpræget maskine i dette segment. På den snoede landevej, er den lidt tungere at få rundt, men stadig let nok til at skabe smil på læben. Stærkeste motor i klassen, så skal du på meget touring, er det denne du skal hoppe på.

De lidt mere traditionelle 4-cylindret japanere:
    Honda CBF600. Den bliver der tit rynket på næsen af, fordi den ikke er vild og voldsom. Som landevejsmaskine er den perfekt. Gode neutrale køreegenskaber, og en motor med godt moment. Opdateret model til 2008. Mit 1. valg i denne klasse.
    Suzuki GSF650 Bandit. Den er blevet en rigtig god MC. Har endelig fået en moderne motor, der ikke mangler kræfter. En anelse mere usufistikeret og rå i sin attitude end CBF.
    Yamaha FZ6. Fåes med de 78 hk, men det er den første model. Største argument mod den, er at der findes en opdateret udgave med 100hk, og andre små plusser.

Det er de MC'er jeg mener er et kig værd i den klasse du leder efter.
    Håber det kunne bruges.

/
    Jesper

• #40   5. jan 2008
    Jesper [Lyngby] P: Godt skrevet.
    men ang. FZ6-S. Der kan du godt få fjernet 78 hk begrænsningen så den har 100 hypper. Koster ik mere end 2 - 3000 kr synes jeg at ha hørt fra folk der har fået det gjort.

• #42   5. jan 2008 Lasse: Korrekt, men det er stadig den gamle model. Og Dennis er ikke interesseret i 100hk. Den nye model er en anelse frækkere og med bedre bundtræk end tidligere.

• #43   5. jan 2008
    Jesper [Lyngby] P: det ved jeg. Men så ku han jo køre på den 1 års tid. Og så få fjernet begrænsningen. smiley

Det var nu mere derfor.

• #44   5. jan 2008 Karsten S: En SV og lign. vokser man kun fra, hvis man mener power-wheelies i 3. gear er en nødvendiged, eller hvis dem man kører sammen med har større og hurtigere MC'er, og man er overbevist om at det kun er hk der gør forskellen på hvor hurtig man er på en snoet vej.
    En god fører på en SV650 med opdateret affjedring, er der ikke mange der kan overhale på en snoet landevej.

Dennis skriver selv, at han har svært ved ikke at dreje lidt for meget på håndtaget, derfor er det bedre at købe en for lille MC, end en der er større end hvad talentet magter.
    70 hk er stadig nok til en ganske hurtig maskine, og der er masser af sjov i dem jeg listede op tidligere.

• #45   5. jan 2008 Lasse V: Korrekt, også derfro jeg skriver, at største minus ved den, er S2 udgaven som er lidt bedre end den gamle FZ6. Bedre bremser, bedre mellemregister og frækkere design.

• #46   6. jan 2008 jesper, men den er altså ikke så godt lavet i plastikket som fz6s1 er, det er noget mere dingle dangle agtigt

• #47   6. jan 2008 Ok det havde jeg ellers ikke troet. Nu er det så godt nok N modellen mit blik har været rettet mod. Ved bare at den har fået nogle småforbedringer.

• #48   6. jan 2008 Vis dennis kommer fra en rs125 to takter tror jeg han vil være bedst tjænt med en række 4. De ligner mere hinanden i måden de køres på-

• #49   6. jan 2008 Kawasaki ER-6F. Lækkert design og rigtig sjov at køre. Der er noget både for begyndere og meget øvede, så der går lang tid før man bliver træt af den. Og endnu en fordel er, at den fås med ABS. Den er rimelig billig at købe og så er der ikke så mange af dem endnu på vejene. Og hvorfor anbefaler jeg så den - selvfølgelig fordi jeg selv har én. smiley

Kommentér på:
hva ska jeg købe 21år?

Annonce