{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hvem er ekspert i dæk
  • #1   23. mar 2020 Den kommer ikke til at køre bedre med et bredere dæk, du ødelægger styregeometrien.

    Den er sikkert også typegodkendt med en given størrelse.


  • #2   23. mar 2020 I tidligere tråde om dæk er Bridgestone Battlax t31 ofte blevet anbefalet. Jeg ville nu også kigge lidt på Michelin Road 5.

  • #3   23. mar 2020 Uden tvivl metzeler... En gang det mærke, altid det mærke!!!!!

  • #4   23. mar 2020 Google og youtube kan være en stor hjælp.
    https://youtu.be/7K9U7W_U9gA

    Jeg plejer at handle på f.x. daekleader.dk


    profilbillede
  • #5   23. mar 2020 Metzeler Roadtec 01 eller Pirelli Angel GT2
    Hold dig til standard størrelse


  • #6   24. mar 2020 Som skrevet så hold dig til standard størrelse.. Din fælg er bygget til den størrelse og cyklens køreegenskaber..
    Med hensyn til type af dæk, så går du aldrig helt galt af de nye typer fra de anerkendte producenter..
    Jeg går selv efter sportsturing dæk der er gode i regn fordi jeg kører i al vejr., købte selv for billigt..
    For mig kommer man ikke uden om Michelin Road 5 i DK.
    Hvis man kører skarpt på tør vej og forsigtigt når det er vådt, så er der mange andre muligheder og der er jeg ikke så vidende..
    Men det er en religion og der er mange meninger..


  • #7   24. mar 2020 Dækvalget afhænger af din kørsel på lige motorveje/snoede biveje, altid i tørvejr/ofte i regn, alene/med oppakning og evt. pssager, bedste vejgreb/længste levetid, etc. Det må du gøre op først, for intet dæk er bedst til det hele smiley

  • #8   24. mar 2020 Hvem er ekspert i dæk og hvordan bliver man det?
    Efterhånden kan man ikke kigge fjernsyn eller høre radio uden man skal høre på en "ekspert"
    Mon ikke en ekspert bare er en person som tror han er klogere end resten? smiley


  • #9   24. mar 2020 Metzeler Roadtec 01 er uden tvivl det bedste

  • #10   24. mar 2020 Fik i sidste sæson Pirelli Angel GT (altså 1 om du vil) på og de er rigtig fine. Køre i al slags vejr - næsten da - og kan godt lide snoede veje. Der sad et Bridgestone bagpå inden men synes lidt bedre om dette. Men det kan jo også skyldes at jeg har fået mere erfaring.

  • #11   24. mar 2020 Kommer helt an på din kørestil og i hvilke vejrforhold du kører under.

    Råd og vejledning angående dækvalg, uden at kende til din kørestil, er i mine øjne ubrugelig.

    Mvh



  • #12   25. mar 2020 Min kørestil er middel-øvet. Kommer ok ned og kører gearene ud ofte på lige vej.

    Kører oftest i tørvejr.. Men dækket skal være ok i regn. Men kører primært på tører veje og kan godt lide st ligge mig ned i sving ..
    Og tusind tak for alle kommentarer det er en god hjælp.


  • #13   30. mar 2020 Hej Lasse.

    Beklager det sene svar. Her er mine erfaringer.

    Jeg har rigtige gode erfaringer med sportsdækkene:
    Pirelli Diablo Rosso 3
    Bridgestone Hypersport S21/S22
    Metzler Sportec serien

    Jeg har været i alperne og testkørt både Diablo Rosso 3 og Bridgestone Hypersport S21 og Pirelli Angel GT. Alle med 7 dages varighed (3000-4000km). Diablo Rosso 3 og Hypersport minder meget om hinanden. Super greb på på tør og varm asfalt især ved god nedlægning i hårnålesving. Dog ramte vi også ind i 3 dage med regn fra morgen til aften, men her overraskede de virkelig positivt. Grebet var over alt forventning i stærk regnvejr og man kunne stadig give god gas uden de mistede greb, også i sving. 4000km senere så dækket stadig fine ud hvad angik mønster, så du skal ikke være så kilomter forstrækket ved at vælge sportsdæk.

    Som sagt nævnte jeg også Pirelli Angel GT, et sportstouring dæk. Dette var dog klart mit mindst foretrukne dæk. Det skulle ellers bryste sig af mange km og godt greb ved nedlægning også i vådt vejr. Jeg var dog ikke synderligt begejstret. Hverken på tør eller våd vej. Jeg synes ikke grebet er ligeså godt, som på de to førnævnte sportsdæk (Pirelli Rosso 3 eller Bridgestone Hypersport).

    Jeg skal selvfølgelig ikke udtale mig om, hvilket dæk der gør sig bedst ved temperature på 6 grader i Danmark. Jeg testede dækkene i 20-35 grader. Jeg kører ikke på så kolde dage.

    Hvis jeg var dig, og oftest kører i tørvejr herhjemme med temperature over 12 grader og godt kan lide at køre lidt "aggressivt", så havde jeg uden tvivl valgt et sportsæk. Jeg kører også med Pirelli Diablo Rosso 3 på min ZX10R fra 2017, og det bliver nok valget igen næste gang der skal nyt gummi på smiley

    God dag,. Jeg håber du får et dæk du bliver glad for. (Dunlop Q3 skulle også være super lækkert, men har dog desværre ikke selv testet det).

    Vh Mathias


  • #14   31. mar 2020 Tak for jeres kommentarer.. smiley

  • #15   31. mar 2020 Jeg har "desværre " inden du skrev valgt pirelli angel gt..

    Da jeg læste godt om det.. håber da trods alt det er et godt dæk smiley til Danmarks vejr..


  • #16   31. mar 2020 Ja, det kan man jo ikke bebrejde dig når jeg var så langsom på tasterne smiley

    Håber dog stadig det vil leve op til dine forventninger og kørselsbehov. Vi er ikke alle ens!

    Vi ses på vejen.

    Vh


  • #17   31. mar 2020 #13: Det er da klart af Angel GT er det mindst foretrukne, hvis motorcyklen og kørestilen har passet til Rosso 3 og Hypersport.
    Men Angel GT er sammen med Sportec 01 det mest sportslige i kategorien, så det er et ganske godt match til mandens FZ6.


  • #18   31. mar 2020 #17 hvorfor er det klart? Det var jo netop derfor jeg hørte til, hvilken type kører trådstarter hører ind under. Man kan da sagtens have en sportslig og aggressiv kørestil selvom man kører på en FZ6'er. Så et sportsdæk til hans FZ6'er, hvis han kom ned med forhvilere og kun kørte på varme dag, ville KLART være at foretrække i mine øjne fremfor et Angel GT. Både i tørt og vådt vejr.

    Jeg er sikker på, at Lasse nok skal blive glad for sit Angel GT til hans kørselsbehov, jeg udtrykte bare mine erfaringer - med alle 3 dæk (heriblandt Angel GT). Selvom noget på papiret bryster sig af at være i den sportslige ende af en given dækkategori, betyder det jo ikke, at man ikke kan finde bedre valg i en anden dækkategori, hvis dette passer bedre til ens kørselsbehov.

    God dag smiley


  • #19   31. mar 2020 Jeg tænker at jeg køber ovennævnte i næste sæson. Eller næste igen.. kører ret sportsligt. smiley men har kun kørt 3 år.

Kommentér på:
Hjælp! Hvem er ekspert i dæk

Annonce