{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Erik S
Erik S
Tilmeldt:
3. jan 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Suzuki GSX750F v/s YAMAHA FZ6-S {{forumTopicSubject}}

Hej motofans.
Jeg håber i kan komme med nogle bud på , Hvad jeg skal købe af MC.
Valget er mellem en Ny SUZUKI GSX750F til en pris af 89995kr og en YAMAHA FZ6-S til en pris af 89998kr.
jeg er ikke sikker på hvad jeg får mest ud af.
ang: ydelse-komfort-service.
håber i kan hjælpe mig. godt nytår.
Mvh Erik (43)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki GSX750F v/s YAMAHA FZ6-S
  • Henrik x
    Henrik x Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 28
    #1   11. jan 2008 Uden tvivl SUZUKI GSX750F

  • #2   11. jan 2008 Synes nu ellers at Fazeren er en ganske underholdende cykel, som dog skal have en del omdrejninger før der rigtigt kommer gang i festen.. men ganske velkørende.. Suzuki'en kan jeg ikke udtale mig om, da jeg aldrig har prøvet en.. men jeg kunne forestille mig der kunne være lidt mere vedligeholdelse på den...Jeg ville nok vælge en fazer, der er der jo også muligheden for ABS..


  • #3   11. jan 2008 hmm nu troede jeg så du mente fazeren når du skrev Feren Glenn, min fejl.. Men når jeg siger mindre vedligeholdelse så mener jeg at der er længere mellem service på yamaha'en end der er på en GSX750F, mener det er 10 vs 6K.. ret mig hvis jeg tager fejl..

  • #4   11. jan 2008 Det siger fabrikken der har lavet min motorcykel at det kan den nu godt. Så det stoler jeg nu på.. Hvorfor skulle den forresten ikke kunne holde til det?? nu er det jo ikke Motogp belastninger en vej MC den bliver udsat for.


  • #6   11. jan 2008 xxx X

    har du overhovedet prøvet en FZ6S?

    nu har jeg lige kørt +4000km gennem europa til sommers, og jeg er IKKE i tvivl om at fz6s er den bedste af de to


  • #7   11. jan 2008 glemte at tilføje at jeg har prøvet gsx-f 600 og 750

    og de kan altså IKKE hamle op med fz6, samt kvaliteten imellem de to er STOR, man får uden tvivl mest for pengene i en fz6s, selvom man kun får 600ccm fremfor 750 ved sucki, men de er så BOVlamme de ekstra250ccm


  • #8   11. jan 2008 Jeg personligt ville vælge en FZ6-S.
    Grund: Teknikken er baseret på en droslet R6 motor. Dvs. forholdsvis "ny" teknik.

    I forhold til Suki som er fra 89. Teknisk set. Og bare har fået en ny kåbe.


  • #9   11. jan 2008 Har ikke prøvet hverken FZ6-s eller GSX-F personligt. Men ud af de 2 ville jeg stadig tage FZ6 til hver en tid.


  • #10   11. jan 2008 Den er rigtig svær - 2 kanon maskiner du kigger på.

    Det bliver nok lidt af et religions spørgsmål, - og jeg er til Yamaha.
    Fordele: Sportstourer der kan det hele med 5 års garanti


  • #11   11. jan 2008 TAK lasse

    der er INGEN tvivl når man ser dem ved siden af hinanden, sucki er SKRABET for at give de flere kubik, men på bekostning af din cykel om 6-10 måneder er rusten på samtlige bolte


  • #12   11. jan 2008 wheelie king Aka dækskifteren . Du glemmer helt at grunden til den overhovedet er faldet så langt ned i prisleje er fordi at de ikke ku sælge dem mere. (Der skete ihvertfald noget med deres salgstal da prisen blev dumpet).

    Den gamle teknik og en pris på var det 110 eller 120k i 06. (eller 05 - er ik sikker).
    Og tror helt klart cyklen har tjent sig selv hjem flere gange med alle de år den har været på markedet.



  • #13   11. jan 2008 Nu vil jeg gøre Ronnie glad. KLART FZ-6 af de 2 du nævner.
    FZ6 kan bedst betegnes som en sportsmaskine med oprejst siddestilling. Den kan og bør køres sportsligt, for at få mest ud af motoren.
    Du skal dog være opmærksom på, at den til 90.000,- er den gamle model, uden ABS og med 78 hk.

    GSX750f er ikke værd at samle på. For kun 5.000,- mere får du afløseren GSX650f, der er langt mere moderne og bedre end den gamle. Set på hvad GSX750f kan, og ret basalt er, er der intet value for pengene.


  • #14   11. jan 2008 Jesper [Lyngby] P: Hørt hørt.. smiley


  • #15   11. jan 2008 Jeg har tæsket rundt på en R6 årgang 00 hele sæson 07. Og det er bare lækkert.
    Ja, den skal ha lidt snoninger. Så det skal FZ6 også. Men fuck hvor har det været en sjov og fed sæson.
    Og glæder mig bare så meget til at komme ud igen.
    Og hvis FZ6 kan levere bare en smule af den køreglæde til dig som en R6 har givet mig. Så er du sku heldig.. :=)



  • #16   12. jan 2008 lasse, en FZ6s kører meget lig en R6, dog mest som de nye med sprøjt på, da motoren er den samme, dog med modifikationer i knastet og krumtap og svinghjul der er tungere for at give den noget mere kraft i mellemområdet, og personlige synes jeg at motoren der ligger i FZ6 kører bedre idet den ikke skal prygles så meget som R& før den laver lidt, den egner sig bedre til nybegyndere der kan finde på at køre et højere gear, men r6 løber stærkere på toppen ingen tvivl

  • #17   12. jan 2008 Du skal ud og prøve ! Det der er godt for den ene, er måske noget skidt for den anden . jeg kiggede på fz6 og sv650 , men sad forkert på sv, så det blev til fz6n som jeg er vild glad for (ps prøvede også r6 men der skulle man næsten ligge ned,og jeg er ved a være gammel og stiv

  • Erik S
    Erik S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #19   12. jan 2008 Hej alle dejlige motofans.
    I får en X-Høj fra mig.
    Jeg takker for alle de gode indlæg, på mit MC-emne.
    Nu skal jeg prøve FZ6-S ved en forhandler, i nærmeste fremtid. Og når tid er kommet , skal i være de første til at se, hvad jeg har købt.
    Man kan næsten ikke vente på forår.
    ps. jeg hælder mere til Yamaha`en. men vi får se.
    vi ses herinde igen.
    mvh.Erik


  • #20   12. jan 2008 Ja prøv, prøv og prøv








    Og vælg så FZ-6'eren ;o)


  • #21   12. jan 2008 K2: Ud fra den devise, er en velholdt bobbel bedre end en ny polo. Ikke meget går i stykker på sådan en, hvis den er passet...
    Kan godt være den virker og er stabil, men den er stadig gammel. Og det er nu ikke fordi Suzuki var tidligt ude med deres GSX750f. På samme tid, da den kom frem, havde Yamaha både FZ750 som er i samme klasse og FZR750r som vandt over suzuki på banerne.
    Bedste Yamaha i superbike 1989 endte på en 4. plads med 208 point.
    Bedste Suzuki endte på en 21. plad med kun 33 point.

    Så i 1989 der er det år hvor teknikken på en ny GSX750f stammer fra, havde yamaha tilsvarende maskiner, der var bygget så ordentligt, at de kunne vinde på racerbanerne...


  • #22   12. jan 2008 Kan også nævne, at i kontruktørernes mesterskab, endte Yamaha på 2. pladsen med 335 point, og Suzuki fik en flot 6. plads med hele 120 point.
    6 forskellige mærker deltog i superbike i 1989...


  • #23   12. jan 2008 K2: Du spurgte jo efter hvad Yamaha havde dengang. Og de havde bla. en sportstourer som kunne hamle op med GSX-f og en racer der slog suzuki på banen.
    Desuden skarev du, at suzuki med GSX-f kunne lave en MC ordentligt. Men det er altså 19 år siden den kom frem og altså var lavet ordentligt. I dag er den en gammel teknik, der er god på motorvejen. Man kan få mange 10 år gamle MC'er der overgår en ny GSX-f.


  • #24   12. jan 2008 K2 min FZ6S bruger ikke en dråbe olie, den har trods alt gået 30000 km, så jeg ved ikke lige hvor du vil hen med det

  • #25   12. jan 2008 Nu forstår jeg bedre K2 kommentar med olieforbrug og Yamaha.
    Han har jo en DT 175 :o)


  • #26   12. jan 2008 K2: Nej, herfra gik den oprindelidt på GSX-f anno 2008 med teknink anno 1989 vs. FZ6.
    Du nævner olieforbruget på en 89 yamaha som en undskyldning for ikke at købe sådan en. Men har aldrig nævnt at den var et alternativ. Den blev kun bragt frem, for at påpege alderen på GSX-f teknik :o)


  • #27   12. jan 2008 Og de to cykler er så forskellige at det er svært at sammenligne dem.

    Så det bedste råd til Erik S må være at prøve dem begge, og så se hvad han selv foretrækker, for herinde får han nok ikke noget klart og entydigt svar.

    IMHO er gsx-f'en et (gammelt stort) får i ulveklæder, og Fz'en en stækket ulv i fåreklæder ;o)


  • Erik S
    Erik S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #29   14. jan 2008 Hej alle dejlige motofans.
    Som lovet, skulle i være de første, der får at vide, hvad udfaldet blev. ?
    Jeg har prøvet Suzuki GSX750F, køre kanont,
    Jeg har også prøvet Bandit 650,køre kanont godt, ligge bedre på vejen og virker lidt nemmere at håndtere for mig,(man er jo ik`lige en af de største) sidder lidt bedre i køre stilling, trækker rigtig godt, synes jeg.
    Så skulle jeg også lige prøv en Yamaha FZ6-S.
    for en god ordens skyld. der blev jeg godt NOK duperet.
    Jeg skal lige love for kærlighed ved første gang. det kan ikke siges med ord. Hun er simpelt hen perfekt til mig.
    En rigtig dejlig tøs(kan godt være at fruen bliver Jalux Hi,hi) den hele rigtig køre stilling-trækker edderbankme godt og ligger meget godt på vejen.
    JA, JA skal man ha`sjov i gaden, skal der stå FZ6 på pladen. jeg har bestilt den ved Bruun larsen- Odense,får den leveret til døren den 29-02-2008. og så skal foråret køres imøde.
    men endnu engang mange tak for jeres gode indlæg.
    ps . der kommer billeder når jeg har modtaget den dejlig tøs.
    moto hilsen Erik S


  • #30   14. jan 2008 Det var da godt at høre at du fik prøvet dig frem, og fandt en der passede til dig.

    Og tillykke med den lille ny. Håber du får mange gode ture i den kommende sæson! smiley


  • #32   15. jan 2008 Jan J: Ikke altid.. Min R6 blev prøvekørt. Og jeg var hooked med det samme. Til jeg prøvede den nye model.. smiley
    Så måtte jeg skifte min gamle model ud..

    P.S. Det er vel det samme de gamle rige mænd gør med deres kvinder egentlig! smiley


Kommentér på:
Suzuki GSX750F v/s YAMAHA FZ6-S

Annonce