{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

BMW K100 vs HONDA CB 750/900 - A2 {{forumTopicSubject}}

God aften MC entusiaster!
Jeg er i gang med at erhverve A2 kørekort og kan ikke vente med at komme ud på vejene en gang i maj!
Jeg står selvfølgelig så i den situation at jeg skal finde mig drømme motorcycklen.
Den kommer ikke rigtig til at blive brugt til pendling, men stort set kun sjov og ballade på landevejen og forhåbentlig et par længere ture, samt selvfølgelig en lille "se mig tur" i københavns gader i ny og næ.
Jeg har et budget på omkring 25.000,- og har fået indsnævret mig til to modeller.
BMW K100
HONDA CB 750/90
0

Den er selvfølgelig desværre nødt til at blive neddroslet..
Hvilken model tænker i jeg vil få mest glæde af?
Al feedback er meget velkommen!
De bedste hilsner,
Bastian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW K100 vs HONDA CB 750/900 - A2
  • #1   26. apr 2020 Hvad er det ved de to der fanger din Interesse?
    Umiddelbart er der ingen af dem der egner sig til sjov og ballade.
    Til dit budget, ville jeg istedet finde en Suzuki gsf600 bandit


  • #2   26. apr 2020 Tusind tak for svar Jesper!
    Nu har jeg ikke prøvet nogle af dem endnu, men det bliver selvfølgelig den afgørende faktor.
    K100 er jo den flyvende mursten. Den høje vægt og komfort tænker jeg vil gøre den idéel til flere gode ture rundt i europa i ferier, men stadig sjov at køre et smut til skibby efter en is.
    Honda'en er jo klassiker og i min optik en af de flotteste motorcykler og nok en anelse sjovere end k100.
    Derudover regner fruen også at få lov at komme med, og derfor tænkte jeg det nok var meget godt med en af de lidt større med godt træk i hahaha
    Banditten har jeg også kigget lidt efter, men må nok indrømme den ikke umiddelbart helt ligner noget for mig. Men det er selvfølgelig altid værd at prøve en tur!


  • #3   27. apr 2020 bmw vil vække mere opsigt end en honda, bare min mening

  • #4   27. apr 2020 ....... og jeg ville hellere ta’ bussen end køre rundt på en K-100. Nogenlunde samme køreegenskaber.
    Hvad med en Honda VFR-750 ??
    Længe leve mangfoldigheden.
    smiley


  • #5   27. apr 2020 En BMW k100 er ganske rigtig ikke speciel sexet. Men den er stabil, ligger fantastisk godt på vejen, har indsprøjtning og en rigtig god benzin økonomi, sindsyg holdbar og du er sikret reservedele langt ud i fremtiden, den ultimative langturs mc til en tur rundt i Europa.
    Den er brugt af polisen i mange år og de har stadig nogle kørende. Se Tour de France og den knokler op og med af bjergene med et tons udstyr på ryggen, selv om det er en ældre mc. Og ang. køreregenskaber, så kan den langt mere en de fleste chauffører kan og det siger ikke så lidt smiley
    Har selv kørt rigtig mange km på en K100 og kan kun anbefale den.
    Gå efter en velh. mc der er passet og plejet, så er de eneste stop du får kun når du tanker smiley


  • #6   27. apr 2020 Eftersom det er en CB750/900 du kigger på, er det vel bol d’or modellen fra 80’erne?
    Den er dårligere køreegenskaber en K100, så forvent ikke den er sjovere. Tungere, længere akselafstand og større diameter på hjulene. Alt sammen noget der gør styringen mere træg.


  • #7   27. apr 2020 #4 det er jo altid et subjektivt valg at vælge mc, godt for dig at du tager bussen, den er dog ikke så fleksibel som en bmw

  • #8   27. apr 2020 Vil sige at du får rigtig meget mc for pengene i en k100.. de er ikke til at slide op.. Og der ligger en intern konkurrence i den danske k100 gruppe om hvem som som har kørt længst.. mener at der er en jyde som ligger på omkring 650.000km

    Jeg har selv en, som dog er ombygget til et mere moderne look og med forbedret justerbar støddæmper, progressive fjedre i forgaffel, ev14 indsprøjtningsdyser, Remus fuld system, k1200 hjul og store bremser for og bag smiley


  • #9   27. apr 2020 Der var engang jeg svor jeg aldrig skulle have en BMW , men nu er det sådan at jeg har fået købt mig en BMW K100RS og må sige den køre nu meget godt , men om den gør det hvis den bliver droslet/eller kan drosles er ikke til at sige.

    Jeg har altid haft og har også stadig japanske MC . Har en Vmax når der skal rases ud over en tur på BMW``en som gør det på en behagelig måde .

    Jeg er glad for benzinindsprøjtningen og ABS ikke at det skal bruges , også er den robust bygget. Har allerede været sendt ud at købe ind hvor den ene sidetaske var blevet tung og det kunne ikke mærkes på turen hjem.

    Så ville nok sige BMW hvis du skal ligge og køre rundt med konen , så kan du købe en CB 750/900 når du selv vil ud at køre alene , og bilder hende ind at den kun kan tåle at køre med en på smiley


Kommentér på:
BMW K100 vs HONDA CB 750/900 - A2

Annonce