5.547 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Anciennitet fra samboende (forsikring) Anciennitet fra samboende (forsikring)

Hej dav,

Er der nogle, der kender reglerne/kravene for at få overført anciennitet fra en samboendes bil/mc-forsikring til sin egen? Eller ved hvor de måske står listet? Er det kun hos enkelte forsikringsselskaber, det kan lade sig gøre? Jeg har boet sammen med en pige, da jeg ikke selv havde bil, hvor hun havde haft bil før. Vi bor ikke længere sammen, hvilket sikkert kan være et krav for at få det overført.

For lige at opsummere:

-hvor længe skal man eks. have boet sammen?
-kan man få overført anciennitet fra en tidligere sambo?
-drejer det sig om enkelte selskaber og i så fald hvilke?
-er det kun hvis man er elitebillist, eller kan man også få et enkelt år?
-er det kun skadefri år, der tæller?

Og så lige god weekeend da!

Klausul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anciennitet fra samboende (forsikring)
  • #1   12. jan 2008 Hos GF kan man ihvertfald få overført. Det er ikke kun hvis man er elitebilist. Men kan ikke lige svare dig 100 % på resten....

• #2   12. jan 2008 Da jeg flyttede sammen med min kæreste opnåede jeg at blive elitebilist, idet hun var elitebilist. Ergo, man behøver ikke bo sammen ret lang tid.

Det er i Tryg

• #3   12. jan 2008 Jeg tror ikke, der som sådan er fastsatte regler!!!

Men - det er klart, at har et forsikringsselskab en god (læs billig i skader) og har muligheden for at miste denne eller risikere at får endnu en god kunde(med en vis usikkerhed), så kan man diskutere med dem:-)

• #5   12. jan 2008 Kan være "proforma-elite-kærester" bliver et hit den kommende sæson smiley

• #6   12. jan 2008 ha ha den var sku go...

• #7   12. jan 2008 Mener at have hørt at man skal have haft samme adresse i 1 år. Har dog ingen erfaringer med emnet så er ikke sikker.

Dog er det vist et krav at i faktsk bor sammen skulle jeg mene.

- Neser

• #8   12. jan 2008 Jeg kan ikke se forskellen på, at jeg i dag kan dokumentere, at vi har boet sammen og på, at vi kunne dokumentere, at vi boede sammen, den gang vi gjorde det. Det svarer vel blot til, at man som 30-årig får sin første bil og bliver spurgt, om man har dokumenteret kørselserfaring mhp rabat. Hvis man så har arbejdet for en virksomhed for 10 år siden, hvor man eksempelvis kørte som postbud i bil, ja så skal man blot indhente en underskrevet erklæring fra sin gamle virksomhed.

Men som jeg tror, det forholder sig, så er det op til det enkelte forsikringsselskab, hvordan deres politik på det område er udformet. Og jeg kan sagtens forestille mig, at lige det med tidligere samboende får afslag. Men det er jo netop derfor, at jeg stiller denne forespørgsel. Det er jo fjollet at gå glip af en rabat, hvis det kan lade sig gøre smiley

Iøvrigt synes jeg at hele det med overførsel af anciennitet er en smule underligt. Burde man så ikke kunne få overført anciennitet fra sine forældre, mens man boede hjemme og havde adgang til bilen? Hvad er forskellen? smiley

K.

• #9   12. jan 2008 Set fra forsikringsselskabets synsvinkel så handler det nok om at forhindre snyd og misbrug. Og i den kontekst kan jeg umiddelbart ikke forestille mig, at man kan få overført anciennitet fra tidligere samboende med tilbagevirkende kraft.

K.

• #10   12. jan 2008 Kunne være jeg skulle finde mig en dame så smiley

Nogen der vil giftes med mig? Så jeg kan få mig en 848'er, eller måske bare en R6'er smiley

• #11   12. jan 2008 ved at fair kører medsystemet at, når et par har bøet sammen officielt i 2 år, optager den svageste ancenniteten fra den svage. så hvis du er 40 og elite og i bor sammen fra hun er 16 så starter hun op som elite.

• #12   12. jan 2008 mener ikke man gøre det op på den måde mere , det med at man har kørt meet på ens arbejde , eller man bor sammen med en der ikke laver skader gør ikke at man er berettet til at være elitebilist, dog skal nævnes at lokalforsikring har det ,hvis en af forældrerne er elite samtidigt guldkunde kan man overføre 2 års ancennietet til sit barn

• #13   12. jan 2008 Hvis man f.eks. bor sammen med én der har status som elitebillist, kan der stå på hans/hendes forsikring at anden person også benytter bilen, og dermed kan man få overført anciennetet når man selv anskaffer køretøj. Det er den eneste mulighed jeg har hørt om omkring overførelse af anciennetet. Eller hvis man har det som en del af sit arbejde, at man kører. Så er der enkelte selskaber der godtager det.

• #14   12. jan 2008 Lotto. Skal vi ikke giftes. Synes du har en lækker mc smiley

• #15   12. jan 2008 Min Xkone fik min ancinitet..
    Så hun slap nemt.. =8o)

• #16   12. jan 2008 Ulrik. Det er da godt du synes det, når du nu har købt en næsten magen til smiley

• #17   12. jan 2008 Den kan registreres i begge jeres navne så kan de ikke undgå at overføre anciennitet. For så står i begge som ejere af køretøjet.

• #18   12. jan 2008 Min eks fik min anciennitet . Vi havde boet sammen i et års tid, og har kun haft fællesøkonomi i et ½ år.
    Jeg havde motorcyklen som det eneste forsikrede, og hendes firmabil til fælles brug (Ja vi betalte skat af den). Da hun flyttede skiftede hun job og kom af med firmabilen. Og nu har hun selv købt bil, og fik overført min anciennitet .
    Så skal hun vidst heller ikke have mere fra mig! Dumme øgle!

• #19   12. jan 2008 Har haft firmabil i en årrække. Da jeg så for nogle år siden skulle have MC efter en længere pause, meddelte jeg hvor gammel jeg var og fortalte at jeg havde kørt firmabil i så og så mange år forsikret hos såog så.

Så blev jeg direkte optaget først med MC som elite og ganske kort efter med bil til konen og derefter (efter skift fra firma til privatbil) med bil til mig selv.

Alt er på elite plan.

Jeg havde diverse hus, indbo og ulykkesforsikringer at forhandle med, men i bund og grund var det min firmabilsanciennitet, der udløste det - oven i købet hos et andet selskab.

• #20   12. jan 2008 I fair fik min ekskæreste min anciennitet efter et år.

Kommentér på:
Anciennitet fra samboende (forsikring)

Annonce