{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der kender Yamaha XZ550?
  • #1   12. jan 2008 Jeg har haft sådan en fætter den kører kanon godt men den har et meget dårligt el system, generator og starter kan ikke holde. Jeg havde mange problemer med min, det var tit den bare ikke ville starte Hvis du ikke selv kan skrue ville jeg ikke købe hvis jeg var dig.

Henrik

• #2   12. jan 2008 Hvis man kigge efter er der ingen xz 550 på siden. Der ikke så mange af dem i Danmark

• #3   12. jan 2008 Det at der ikke er særlig mange af dem skal man lige tage med i sine overvejelser,- det kunne jo betyde at de er ret svære at finde stumper til..

• #4   12. jan 2008 Jamen jeg er ikke så meget vant til selv at skrue på mc, og så er el systemet vist heller ikke altid det nemmeste at have med at gøre...
    Men jeg søgte jo (selvfølgelig) lidt på google, og kunne læse, at mange af delene fra de andre også passer på XZ'eren, eneste problem kunne være at finde stumper til motoren... Men ville også gerne lige høre lidt nærmere fra jer herinde:)
    Men okay, hvis der er problemer med el, er det nok ikke så meget ved for en der ikke er vant til at rode med det...
    Ved i om der er nogen problemer med vandkølingen eller lakken?

• #5   12. jan 2008 Du kan øve dig på dit tyske her:
    www.xz550.de
    Har selv haft den i tankerne engang, og det er faktisk en udemærket motorcykel. Især sammelignet med dens årgang.
    Mekanisk er den stabil nok, men den har altid en lille mislyd på bagerste cylindre. Til stor irritation for mange ejere, men altså uden betydning.
    Har hørt om nogle der fik omviklet deres stator hos Shnabel elektronik, som har stor viden på dette punkt, og derfor ikke har oplevet ladeproblemer.

Største problem er den ringe udbredelse, der gør at værkstederne ikke rigtig kender den, og den kan blive svær at komme af med.
    Men finder du en fra en kærlig og betænksom ejer, så kan den være et udemærket køb, men du skal lide at have det de andre ikke har.

• #6   12. jan 2008 Jeg fik min malet men det var mest fordi jeg ikke kunne li den grå fave den havde. Kølesystemet var der ingen problemer med i de to år jeg havde den. Statoren skiftede jeg den var så vidt jeg husker fra en virago 535

• #7   13. jan 2008 xz550 var osse en af de første MC'er, der var udstyret med benzin pumpe. Og denne var desværre årsagen til xz'erens achilles-hæl: Den kunne være umanérlig svær at starte (på grund af en fejl i benzin pumpen) ... smiley

• #8   13. jan 2008 der står lidt mere her om den og der er også en top 10 over dens fejl (link fjernet)

• #9   13. jan 2008 Okay, tror sq jeg finder noget andet så... Lyder som om der kan risikeres at være rimeligt meget bøvl med den...
    Men tak for hjælpen!

• #10   13. jan 2008 Daniel N: Så slemt ser det da heller ikke ud med den. Og der er jo viden nok på nettet om hvordan man løser den fejl. Problemet med skidt i karburatorne står flere gange som problem-årsag på top 10-listen. Det er ikke anderledes end for så mange andre maskiner...

Men jeg har da et bedre alternativ til dig.
    Honda CX500e
    Super stabil maskine, og adgang til cx-klubben hvor der er masser af viden og erfaring at læne sig op ad.
    Desuden har CX-klubben også sørget for reproduktion af nogle af de gamle dele. Så der er ingen reservedelsproblemer med denne model.

• #11   14. jan 2008 Jesper: Det er egentlig sjovt du anbefaler mig Honda CX500, den har jeg også set meget på, og der er jo nogle flere af, så den er nok noget nemmere at skaffe reservedele til også...
    De er bare svære at finde til mit budget... Vil nemlig gerne have en som jeg kan bruge vinteren til at gøre klar, og så er jeg studerende, så har ikke råd til noget over 8000 eller deromkring lige nu...

• #12   14. jan 2008 Hvis budgettet hedder "ca. 8.000 kr.-" - var det måske en idé, at gå efter xz550'erens lillebror, xs400 seca - eller en Honda CB400N.

Og udbuddet er osse større, især hvis man tager Tyskerland med ... smiley

• #13   14. jan 2008 Du får ikke en god XZ eller CX for 8.000,-
    En motorcykel i den prisklasse, kan du godt regne med, at der kommer nogle merudgifter i form af bremseskiver, dæk og andre sliddele, samt tid til service og justering.
    Så de 10-12.000,- en XZ eller CX koster i merpris kan hurtigt blive ædt af div. omkostninger.

Men som morten skriver, så kan du finde en CB400N eller XS400 seca. Det er også stabile maskiner.

Kommentér på:
Nogen der kender Yamaha XZ550?

Annonce