{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Ny hjelm {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg skal ha en ny hjelm, hvad kan anbefales af mærker der er støjsvage og den skal være fullface , jeg har droppet min Schuberth S2 sport , der er så meget støj i den hjelm også kan man ikke undgå man blir blæst igennem i hjelmen pga det sus der er lavet , savner en god støjsvag hjelm man kan justere for luft ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hjelm
  • #1   30. apr 2020 Så skal du ind til stevens mc på Amager og prøve en arai

  • #2   30. apr 2020 jesus christ, vindstøj er en subjektiv oplevelse

  • #3   30. apr 2020 Der er ingen hjelme der er så støjsvage at man ikke skal bruge høreværn.

    Shoei NXR er en lækker og let hjelm


  • #4   1. maj 2020 Kører selv med den gamle Shoei Neotec. Den første version. Mange anmeldere og andre motorcykelister har anmeldt denne som en meget støjsvag hjelm og efter at jeg selv prøvekørte hjelmen var jeg ikke i tvivl. Den er modulær, så kæben kan åbnes, så det skal man selvfølgelig "være til".
    Støj opleves dog forskelligt og det afhænger af rigtig mange ting.. smiley jeg er selv nysgerrig på Shoei Neotec 2 og du kan evt. kigge på den selv smiley


  • #5   1. maj 2020 Har igennem årene haft 117 forskellige hjelme fra Shoie, Shark, Aroih, AGV, Bandit, Roof, Carberg, UFO og har sikkert glemt flere.
    Af uransagelige årsager er jeg altid vendt tilbage til Arai RX7 som jeg nu igen har min 3. af.
    De fleste sports hjelme er ikke bygget til at være støjsvage, de er bygget til aerodynamik, komfort og lethed.
    Da jeg købte min Tracer var jeg ikke tilfreds med “lyden” det originale kåbeglas sendte vinden på afveje, nu er jeg på nummer tre kåbeglas - og nu fungerer det.
    Et højere kåbeglas er absolut ikke automatisk lig med bedre komfort.
    To mennesker med samme hjelm, samme højde, samme maskine vil opleve tingene forskelligt. Støj osv. afhænger også af hvordan man holder hovedet.

    Bruger ikke ørepropper, og det har jeg aldrig gjort i de 29 år jeg har kørt mc.
    Har kørt til sydens sol på sportsmaskiner med brølpotter uden at blive døv.




  • #6   1. maj 2020 Turbulens fra kåbeglas der rammer undersiden af hjelmen er efter min erfaring det mest støjende man kan opleve.
    Nøgen cykler er ofte mere støjsvage end de klassiske kåbecykler - med minde det er meget højt kåbeglas.
    Ved motorvejs hastighed sidder man også og får kastet hovedet fra side til side pga. turbulensen. Så det kan faktisk hjælpe at skære noget af kåbeglasset.
    Prøv f.eks. en normal tur på motorvej, kør så hjem og pil kåbeglasset af, og kør samme tur igen.
    Nå, det jeg prøver at sige er at hjelmen måske ikke er der man skal starte.


Kommentér på:
Ny hjelm

Annonce