{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Ny "oval" hjelm {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg skal have ny hjelm. Har været rundt og prøve en del. Jeg har et ret stort og "ovalt" hoved.
Den bedste jeg har prøvet indtil videre er Shoei hjelme. Neotech 2 og GT air 2 sidder godt på hovedet.
Men mit hoved er så aflangt at det er ligefør min hage kigger ud under bunden af hjelmen.
Er det nogen der har kendskab til hjelme der er "lange" i det, så hagen ikke kommer til at fryse under kørsel?
Har læst i går om Nolan og X-lite - nogen der kender dem?

Mvh
Jan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny "oval" hjelm
  • #1   13. maj 2020 Har du prøvet Arai eller shubert

  • #3   13. maj 2020 Jeg har haft en Bandit hjelm, ikke verdens mest støjsvage hjelm, men tænker at den måske kunne passe på din hage.
    https://bike-netshoppen.dk/shop/96-bandit-mc-hjelme/1815-bandit-fighter-hjelm/


  • #6   13. maj 2020 Hej Jalo
    Jeg har samme "Joe Dalton profil" som dig, og har kæmpet med at finde en gryde der passer. Normalt skal jeg i XL eller XXL for at få skuffen indenbords med det resultat at hjelmen ikke sidder ordentligt på selve kraniet.

    Jeg har dog fundet "nirvana" sidste år i form af en Schubert S2 - endda i str Large!.. Str XL sad løst på mit hovede og str XXL var helt hen i skoven.

    Vær dog opmærksom på alle hjelme skal sidde til når du køber dem, da foret giver sig lidt.

    Jeg har også prøvet Bandit str XL, den har en underlig facon til mig og slipper meget falsk luft ind da den er bred for neden.

    Jeg har også kørt LS2 str XL. Den er nr 2 på min liste, men stadig ikke nær så god som Schuberth


  • #7   13. maj 2020 Man kan klemme 2 hoveder ind i en Schuberth hjelm...

  • #8   13. maj 2020 @ Like a boss
    Til gengæld er det nok et problem at finde en dragt der passer dig, specielt efter Benneweis ikke længere sælger ud af gamle cirkustelte? smiley


  • #9   13. maj 2020 Hah

  • #10   13. maj 2020 @Per T

    Det lyder spændende med S2 hjelmen.
    Jeg har haft C3 Pro på, og den passede mig slet slet ikke. Den er til kuglerunde hoveder.
    Ved du eller en af jer andre hvad forskellen mellem S2 og SR2 fra Schuberth er?



  • #11   13. maj 2020 Sr2 er udviklet til at køre racerløb

  • #12   14. maj 2020 Har haft s2 pro og den var fin men lidt stor skal. Ser lidt månemand agtigt ud men er vidst mere sikkert.

  • #13   14. maj 2020 @Boss - de kører med to str skaller, og i hvert fald min S2 skiller mellem hjelm og månemand ved str XL.

    Men alle hoveder er forskellige, så trådstarter, du må ind i en fysisk butik og prøve dig frem. Og prøv gerne den samme hjelm i forskellige størrelser, jeg var selv meget forbavset over at ende med en str L, havde jeg købt på nettet havde jeg valgt XXL.

    Og lad være med at købe noget der "bare lige skal gåes til" og ekspedienten presser på. Hvis den føles forkert når du har den på i butikken føles den også forkert ude på landevejen. Den må godt stramme på kindpuderne, de giver sig men det gør foringen i skallen ikke.


  • #14   14. maj 2020 Kan se trådstarter er fra Nordjylland, tag en tur til Special MC i Nordens Paris.
    De har masser af udvalg af hjelme, og yderst imødekommende med vejledning og service.
    At finde “hjelmen” kan være en udfordring og ikke bare noget man gør på nettet.
    Har haft et uhyggeligt hav af hjelme gennem årene, men er altid vendt tilbage til min favorit som er en Arai.


  • #15   16. maj 2020 Er S2 modellen ved at udgå?
    Synes i alle webshops de for det første kun findes i ganske få versioner (farve osv) og så har de kun i én str, der selvfølgelig ikke passer mig ????
    Der må man sige Shoei er noget mere fremme i skoene.
    De laver jo deres hjelme i masser af forskellige farver og mønstre og kan købes i den størrelse der passer


  • #16   18. maj 2020 Det tror jeg ikke, den er stadig på deres hjemmeside, både i ensfarvet og med decals:
    https://www.schuberth.com/en/products/motorbikes/helmets/s2-sport.html

    De websites der sender reklamer konstant - XLmoto bla. - har kun haft S2 i XS siden jeg kiggede på hjelm for et år siden. Tror mere det er click bait for at få dig ind på siden.

    Men igen - lad være med at købe online med mindre du har prøvet en tilsvarende hjelm i rette størrelse inden.

    ps - de frække faver og decals kan du alligevel ikke se når du har hjelmen på smiley


Kommentér på:
Ny "oval" hjelm

Annonce