{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.440 visninger | Oprettet:

Løftebuk {{forumTopicSubject}}

Står og skal have fat i sådan en satan eller to og aldrig rodet med løftebukke før..
Er der noget man skal vide før man går i gang med det ?
Eller er det bare at købe den første og den bedste ?
De sælger dem jo mange steder, men vil selvf. gerne have nogle der virker bedst muligt og mc står sikkert og godt osv. smiley

https://www.thansen.dk/scooter-mc/vaerktoj/loftebuk/sumomoto-loftebuk-bag-til-mc-t-formet/n-487120581/pn-1438077448/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løftebuk
  • #1   16. maj 2020 Gå med dem fra thansen de er ok :), lad dig ikke friste af dem til 200kr fra xlmoto(prowerx) det er et samlesæt som giver sig på alle mulige leder, det føles som risky business at bruge dem smiley

  • #2   16. maj 2020 Fedt nok, hvordan er det lige med at løfte en mc op på sådan en..kan man gøre det sikkert alene eller kræver det en hjælper ?


  • #3   16. maj 2020 Hovedet mod røven af cyklen

    læn dig indover imens du retter den op som når du sidder på den

    hvis du har spools, bobbins mm. Ram dem i begge sider, så snart bukken har fat kan du lægge vægt i også holder den cyklen

    en god ting kan være at have din hånd på den bagerste fodhviler i støttefodssiden så du altid kan trække den ned på den i tilfælde af error smiley

    Vær dog opmærksom på at bukken vil lave nogle seriøst træls mærker i svingarmen hvis du er uheldig smiley


  • #4   16. maj 2020 Har selv to fra T Hansen og de fungerer ganske fint.

  • #5   16. maj 2020 Den til bag skal være til bobbins og ikke svingarmsbærer.

    Du stiller bagløfteren og vipper den op og justerer, således afstanden er ok, så rejser
    du cyklen lodret og kigger om griberne passer helt med afstanden. Så spænder du griberne fast, løfter MCen lodret igen og trykker på samme tid løfteren op i bobbins og trykker ned på løfteren, således at du kan slippe cyklen ud at den vælter. Så trykker du bare løfteren ned og cyklen løfter sig.

    Griberne kan godt komme i kambulage med baghjulsaksel møtrikken, således at du kan få svært ved at skrue den af med topnøgle, men så skærer du bare af den.


  • #6   16. maj 2020 Den skal død og pine ikke være til bobbins hvis du ikke kan montere bobbins på din svingarm^_^ det er tilfældet med min MT med mindre jeg køber alt muligt gøgl til hysteriske priser smiley

  • #7   16. maj 2020 Det lyder kompliceret smiley

  • #8   16. maj 2020 Like A Boss, det du beskriver der er det noget du udfører alene eller har du en til at hjælpe dig ?

    Ville sgu nødig smide min “nye” kværn i et mislykket forsøg på at løfte den op på sådan en ! smiley smiley


  • #9   16. maj 2020 Jeg har gjort det med mange gange og det virker fint. Men ja, der en risiko for at du får overbalance eller løfteren smutter, hvis du ikke har fingerspitzgefuhl, men jeg har gjort det mange gange uden problemer.

    Når du får cyklen op i vandret, og du holder presset på løfteren, så vælter den ingen steder.


  • #10   16. maj 2020 Imponerende som i får det til at virke kompliceret...
    Det er ikke svære at bruge et sæt løftere end det er at fylde bensin på..


  • #11   16. maj 2020 Helt enig med #10 Brian. Det er altså ikke raketvidenskab, så længe cyklen står på et vandret/stabilt underlag.

  • #13   16. maj 2020 Det glæder mig det er let og hvem stiller egentlig også sin mc på et ustabilt underlag der ikke er vandret ?

    Jeg forestiller mig bare at stå og balancere med 200kg kærlighed mens man forsøger at sætte en buk under, men måske det er nemmere end jeg lige forestiller mig ? smiley


  • #14   16. maj 2020 Jeg plejer at holde godt fast i sadelremmen med den frie hånd ved løft. Det er især ved nedsænkning, at man skal passe på at mc'en ikke tipper til den modsatte side af støttebenet. Hvis man også vil bruge en frontløfter (der findes to typer), skal cyklen altid være på bagbukken først.

  • #15   17. maj 2020 Ja, det er altså ikke svært at håndtere alene. Selvfølgeligt skal man sørge for at holde balancen men det skal man jo tit. Jeg plejer at slå støttebenet ud når den skal sænkes igen og så bare lade den falde til den side når den er på jorden og jeg skal have flyttet løfteren helt væk.

    Som andre skriver skal du lige være sikker på om du skal bruge en til bobbins eller til bagsvingeren - hvilken mc er det?

    Min løftes i bagdæmperen med sådannnne på løftebukken:
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/vaerktoj/loftebuk/fittingskit-bagbuk-t-l-formet/n-487120581/pn-244827144/


  • #16   17. maj 2020 Jacob Ask: det er til en TL 1000, jeg kan se de har en del forskellige modeller at vælge imellem inde ved T Hansen..bla. sådan et sæt her, ville det kunne fungere på en TL ?
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/vaerktoj/loftebuk/loftebuk-for-bag-v-formet-sumomoto/n-487120581/pn-1513396174/



  • #17   17. maj 2020 Jeg kan ikke lige se om du kan skrue et par bobbins i bagsvingeren (men ved at kigge billeder på nettet ser det måske sådan ud). Til forenden ville jeg. Læge en der løfter i kronrøret - så kan du komme til at arbejde på forhjulet når den er løftet:
    https://www.thansen.dk/scooter-mc/vaerktoj/loftebuk/sumomoto-loftebuk-til-forgaffel/n-487120581/pn-1171546635/

    Vær lige opmærksom på at den må ikke stå med forhjulsløfter alene - det vil ikke være særligt stabilt.


  • #18   17. maj 2020 #17
    Man kan sagtens arbejde på forhjulet med an alm løfter. Det er kun gaffelbenene man ikke kan fjerne.

    #16
    Den forhjulsløfter du linker til løfter på forankringen til radialmonterede kalibre. Mener ikke kalibrene på en TL er monteret så den er brugbar. Tror du skal have en der løfter i bunden af gaffelbenene . Eller som Jacob siger en der løfter i gaffelbroen.


Kommentér på:
Løftebuk

Annonce