{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

Honda CBR 600 F - Hjælp til indkøb {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg har forelsket mig i en Honda CBR 600 F !

Jeg kan godt li' den model, der hedder F3?! Fra først i 90'erne til sidst i 90'erne - Kan I hjælpe med model betegnelse og årgang - Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på med F2 og F3?

Jeg er på udkig efter en med under 20tkm på klokken, hvad må prisen være for henholdsvis F2 og F3 i pæn stand, jeg ved alder spiller en rolle ;o)

På forhånd tak!

/Ugelvig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR 600 F - Hjælp til indkøb
  • #1   17. jan 2008 Undskyld jeg spørg, men hvorfor vil du have en der har gået under 20.000? De er svære at finde og cbr 600 motorne har ry for velholdt at kunne gå helt op imod 200.000km!!

    Du kan se hvad årgang modellen skifter på bikez.dk /bikez.com
    Men der er ikke den store forskel på f2 kontra f3.


  • #2   17. jan 2008 Du får nok temmelig svært ved og finde en med kun 20tkm på klokken.... for så vil jeg sige, at sælger lyver...

    Prisen på en F2, ligger stadig omkring 50K, og en F3 noget højere...

    de er begge kendt for at være holdbare, og have mange km I sig.... men igen.... alt kan ødelægges.... Så se godt på den og tag en ordenlig køretur....


  • #3   17. jan 2008 Under 20tkm? Skulle jeg have skrevet 10tkm? smiley

    Nu kan man finde mange spændende ting i Tyskland, og der er mange maskiner med få km. på klokken. Importere man noget med mere end 10 år på bagen, skal de se bort fra km-stand ;o)

    F.eks.: (link fjernet)

    /ugelvig


  • #4   17. jan 2008 vil sige at alder har mindst ligeså meget at sige som km, vil langt hellere have en 96'er der har gået 50000, end en 91'er der kun har gået 20000.

    //John


  • #5   17. jan 2008 DR bombe: Det er knastkædestrammeren, og rasler knastkæden også i varm tilstand skal den skiftes.

  • #6   17. jan 2008 Du skal sgu ikke altid tro på de tyskere.. De fusker så meget med de km-tal.. Du kan også godt købe min, og du må selv bestemme hvor langt den har gået. Jeg kan jo hurtigt skrue den tilbage..

  • #7   17. jan 2008 altså nu kommer det også an på hvor dum man er når man handler i tyskland... hvis man kigger lidt på en cykel der har gået fx 15000 km, som har små stenslag overalt på kåben, brugsridser, farver der evt er falmet (især plastic dele) dæk har været skiftet mange gange (slidmærker fra dækskift på fælge) nedslidte skiver, slidt gummi på fodhvilere osv osv osv så kan man jo sige sig selv at den nok har gået mere end 15000...

    man kan i hvert fald ofte danne sig en god ide om det lave km tal passer


  • #8   17. jan 2008 ja det skulle da være mærkeligt hvis en maskine kun havde kørt 1000- 1500 km om året HVERT år i 12-15 år, de findes vel meeen, det lyder MEGET svært at finde

  • #9   17. jan 2008 Det er ikke svært at finde en tysker med få km. De bruger deres MC på andre måder end vi gør. Og der er mange der kører under 5.000km pr år.

  • #10   17. jan 2008 Jesper [Lyngby] P

    tror også det har noget at gøre med at en mc i tyskland er meget billigere end i DK, dvs at man bedre kan "tillade" sig at have den holdende selvom man ikke kører så meget på den... hvorimod i DK skal man nok gå lidt mere op i det for at betale den mange gange højere pris for samme cykel


  • #11   17. jan 2008 Jesper [Lyngby] P
    jamen 4000 om året i 12 år det bliver jo 48000 det lyder mere rigtigt
    men 1100 om året det lyder af meget meget lidt


  • #12   17. jan 2008 Tjaeeee, var så heldig at møde nogle tyskere på en ferie for et par år siden. Han havde 3/4 mc'er stående derhjemme, og nogle det var kun den ene der blev brugt jævligt. Nogle af de andre brugte han måske max 5 tanke benzin på...

  • #13   17. jan 2008 Jesper.. Ja selvfølgelig kan man være heldig at finde sådan en, men det er langt fra alle sammen som har 3-4 cykler stående.. Kender en som henter mange mc'er, både fra tyskland, holland og italien, og han har fundet rigtig mange fuskere.. Så pas på..

  • #14   17. jan 2008
    thenissan B

    jeg har selv fundet en cbr F1 fra 89 i tyskland med 12000 på klokken, med fuld service bog... service var blevet en gang pr 1-2 år... så de kan altså godt findes... den var som ny i motoren, og kosmetisk var den også som da den trillede ud fra fabrikken


  • #15   18. jan 2008 Jeg siger tak for de mange indlæg indtil nu.

    Jeg er nød til at give Martin P ret, der findes MANGE maskiner i Tyskland, der ikke har gået ret meget. Jeg har selv været med til at hente +20 stk. hjem og har efterhånden set lidt af hvert. Blandet andet min egen XJ 900 S Diversion, der ikke have gået mere end 11.000 km fra 1996 - 2006, så det findes!

    /Ugelvig


Kommentér på:
Honda CBR 600 F - Hjælp til indkøb

Annonce