{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

LHAndersen
LHAndersen
Tilmeldt:
18. aug 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Drosling af Husqvarna 701 til A2 {{forumTopicSubject}}

Hey!

Dusør gives!

Kan det virkelig passe at man ikke kan finde et MC værksted på Sjælland der har tid til at drosle en Husqvarna 701 SuperMotard så junior med A2 kort kan komme ud at køre?

Lad høre fra jer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling af Husqvarna 701 til A2
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   25. jun 2020 Du kan da montere det selv...?

    Den skal bare til syn, hvor de angiver det på reg attesten før det er lovligt...


  • #3   26. jun 2020 #2
    Her er hvad der står beskrevet i nyeste version af "vejledning om syn af køretøjer"

    Side 755
    "Drosling af motor
    Hvis en motorcykel ønskes ombygget fra »stor« til »mellemstor« eller »lille« motor-
    cykel, tillades nedsættelse af effekten, hvis der foreligger dokumentation i form af
    en fabrikant-/repræsentantanvisning eller en myndighedsgodkendelse af »dros-
    selkittet«."

    Altså intet krav om kvittering for montering hos mekaniker. smiley


  • #4   26. jun 2020 Jeg har kigget rundt, og umiddelbart tog det lidt tid at finde et A2 kit til den cykel.

    https://www.storm-motor.fi/en/osat/moottoripyorat/husqvarna/701-supermoto/2017/atimpex-35kw-tehonalennussarja-euro-4-ati-hv-701-01/

    Firmaet "atimpex" laver et 35kw droslingskit til den, der både består af skiver i indsugningen og en elektronisk dims smiley
    Der findes sikkert andre forhandlere end lige den jeg har fundet, det er bare at Google rundt smiley

    Edit: de skriver på deres side at de har forhandlere i dk..
    Send dem en mail hertil info.eu@atimpex.com og spørg hvem smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   26. jun 2020 #2 - Jeg synes du skal pege på det sted, hvor jeg siger at man kan montere et hvilket som helst kit. Det er selvskrevet, at man køber et droslingskit til den specifikke MC - hvordan skulle det ellers sikres at den rent faktisk har 48hk efter drosling?

    Så synes jeg du skal finde det regelsæt hvor der er beskrevet hvilke krav der er til montering af droslingskit.
    Enten står der at det SKAL monteres af en mekaniker, eller også skulle du tage at stikke piben ind igen.

    Bestil kittet - monter det selv - tag papirerne med til syn og få det hele anført på reg attesten - så er sagen bøf.


  • #6   27. jun 2020 Lige en vigtig tilføjelse, så hedder vægtforholdet for A2 kort max 0,2kw pr kg, og skal derfor mindst veje 175kg våd, for at må udnytte alle 35 kw.
    Den 701 vejer 145kg, og kan ikke lige umiddelbart finde en våd vægt, så der lægges der ifølge kørekortbekendtgørelsen 15kg oven i.
    Din søns mc skal altså drosles til max 32kw, for at kan lovligt kankøre den på hans a2 kort-
    160kg*0,2kw = 32kw


  • #7   27. jun 2020 Hello kened mon ikke do sæl sku flætte næbet, og køre scoteren ud af hampmarken

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   27. jun 2020 #6 - Ja det er sgu en vigtig detalje. smiley

  • Kasper T
    Kasper T Tilmeldt:
    jun 2020

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 1
    #12   28. jun 2020 Jeg fik min droslet for 1 måned siden til A2. Mit skulle monteres og stemples af en mekaniker før jeg tog den til syn.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   28. jun 2020 Det skal det ikke.

Kommentér på:
Drosling af Husqvarna 701 til A2

Annonce