{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.757 visninger | Oprettet:

Sebastian P
Sebastian P
Tilmeldt:
23. maj 2017
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 3

Køb af Honda cb 750 f, mini boldor 1985 {{forumTopicSubject}}

Hejsa,
Jeg skal ud og se på ovenstående, og ville lige høre folks mening omkring den.
Jeg syntes det er svært at blive klog på, da nogen skriver at man skal holde sig væk fra mini boldor, og nogle syntes at alt andet end årgang 69-75 ikke dur.

Jeg har ikke prøvet den endnu, og skal selvfølgelig se om standen generelt er ok og om det er noget for mig. Men er der ellers tale om en dårlig model/årgang?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Honda cb 750 f, mini boldor 1985
  • #1   26. jun 2020 Det er noget frygtelig gammel karburator drevet lort... men hvis det er det du vil ha så held og lykke...
    Uanset hvad du kigger efter spm er 35 år gammel, kræver du har teknisk snilde... Nogle kan fortælle lange historier om problemfri ejerskab.. Mange andre har en noget mere nuanceret Historie at fortælle...

    Der er imo INTET bevarings værdigt over en gl boldor med mindre det er en cbx..


  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #2   26. jun 2020 Sådan generelt skal man ikke købe en gammel motorcykel, hvis man ikke kan reparere det meste selv - ellers bliver det er dyrt bekendtskab når man skal på værksted med alt. Men har man en ældre maskine der kører og man selv kan holde den frisk, er der intet bedre i min bog. Men vi er alle forskellige.

  • #3   26. jun 2020 det er en rigtig fed model og stærk motorcykel
    men karburatorene er vist vacum styret og det vis noget værre lort ikke det bedste på netop denne model det fik jeg at vide engang jeg ville købe sådan en model og købet i stedet en cb 650


  • #4   26. jun 2020 hvis en gammel motorcykel bliver behandlet ordentelig og ikke ødelægges af drengerøve kan den holde i mange år

  • #5   26. jun 2020 Jeg havde en som min første cykel tilbage i midt nullerne. Jeg købte den fordi jeg synes den så fin ud og jeg havde råd til den. Siden har jeg kørt på alt muligt. Hvis du er ude efter gode køreegenskaber så for alderen var den måske hæderlig, men i forhold til moderne maskiner er den håbløs. Vil du bare ud og køre en veteran så er den helt fin. Men det kræver som andre har sagt, at man selv har fingersnilde, for sådan nogle gamle damer skal ses til.

  • #6   27. jun 2020 Den var noget bedre end de gamle CB750 husker jeg, lidt af et spring fremad rent designmæssigt, mener den havde 5-10 hk mere.


  • #7   27. jun 2020 Havde en i et par år, i ungdommen, kørte pisse godt, og havde apsolut ingen problemer med den,. Og har haft bunkevis af karburator modeller, uden problemer, så det med at det kun er indsprøjtning der dur, er jeg ikke enig i,, syntes det er en flot og fed motorcykle. Vh hc.

  • #8   27. jun 2020 @HC
    alle os gamle røvhuller har haft bunkevis af uproblematiske karburator cykler... Men da vi havde dem var de ikke ret gamle. Vi var glade for dem fordi det var det nyeste der fandtes og det de afløste var dårligere... Men her 35 år senere er det ikke længere en fed uproblematisk mc smiley

    Men OK... Du ville jo nok elske hvad som helst, og fortsætte med at skamrose det du nu engang lige pt ejer... Som om der ikke findes noget lige, Og alle der ikke anskaffer det samme må betegnes som komplette idioter smiley smiley smiley


  • #9   27. jun 2020 Jamen selvfølgelig vil jeg det, kloge Åge smiley

  • #10   27. jun 2020 Jeg har selv en Cb750 DOHC med de omtalte karburatorer. Og hvis man læser om emnet, så er det ikke altid et super bekendtskab. Mine egne er selv noget frygtelig lort, men mest fordi adskillige tidligere ejere har mishandlet dem. De fleste anbefaler desuden standard luftfilterkasse, da de kan være svære at få til at gå godt, hvis du havde tænkt på at køre med åbne filtre.

    Det samme gælder i øvrigt ledningsnet, klyt og klamp alle steder. smiley Men det er jo ikke maskinens skyld.

    Generelt vil jeg sige, hvis du skal have sådan en, skal du kunne ALT selv. Jeg er i hvert fald blevet overrasket over hvor meget man falder over på en tilsyneladende rimelig cykel. Heldigvis kan meget stadig skaffes, og i mit tilfælde var der plads i budgettet i forhold til indkøbspris smiley


  • #11   27. jun 2020 Der findes ikke dårlig model honda.
    Der findes dårlig model ejere som ikke vedligeholder ordentligt.

    Gamle motorcykler kommer man til at skrue i, så køb en haynes manual og et ordentligt topnøgle sæt.
    mit råd er køb den honda cb 750 fra 1985 og giv den noget kærlighed.
    Jeg har selv en honda CB 750 SUPERSPORT fra 1976. jeg har haft den i 3 år uden problemer kun det sædvanlige vedligehold.
    bemærk din honda er fra 1985 bedre teknologi end i 1976


  • #12   1. jul 2020 Min super bol'dor kører perfekt og har gjort det i mange år.

    Det var sikkert ikke nødvendigt, men jeg renoveret karburatorerne med nye dyser og nåle dengang jeg købte den. Vakuum delen er et alu stempel, i stedet for gummi, så hvis det kører med rigtig luftfilter går de aldrig til.

    Det er nemt billigt og ligetil hvis man har lidt snilde.

    At alle er så bange for karburatorer er bare fint for os andre, så kan vi få fine karburator cykler billigere smiley ;).


  • #13   1. jul 2020 hold da helt kaje den er flot jeg var lige inde og se den smiley


Kommentér på:
Køb af Honda cb 750 f, mini boldor 1985

Annonce