{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Online køb af dæk {{forumTopicSubject}}

Jeg havde for nylig et indlæg om Continentals RoadAttack 3, men hvor køber folk deres dæk henne? Når man søger på dæk, dukker der adskillige dk domænenavne op, alle med base i udlandet. Nogle af forhandlerne/hjemmesiderne får blandet omtale og kritik på trustpilot.
På galleriet her, har jeg set rosende omtale af mcdaekonline.dk, som er tysk. Eller er der andre, gerne danske steder, der kan anbefales?


Kommentarer på:  Online køb af dæk
  • #1   29. jun 2020 Reifenversand, mynetmoto og mcdaekonline er dem jeg plejer at bruge

  • #2   30. jun 2020 daekleader .dk plejer jeg at bruge
    men krydstjekker altid priser og udvalg på daekonline osv.


  • #3   30. jun 2020 I disse coronatider, bør man handle lokalt.
    Hvis du ønsker din favorit mc forhandler/værksted har åbent i morgen - så brug ham i dag..
    Det kan godt være, at det kostet lidt mere, men prøv at vend den om; du udøver sikkert også en eller anden form for service, i dit job ( håndværker, montør, salg, service o.lign) og når lokale benytter dine kvalifikationer, er det medvirkende til, at du får din løn.
    Hvis vi ønsker at pengene skal arbejde i Danmark, så brug dem i Danmark.


  • #4   30. jun 2020 yup, køb lokalt. Betal gerne 100 pct mere for de samme dæk og vent 1 måned før de har tid til at sætte dem på.

  • #5   30. jun 2020 Sidst brugte jeg; http://sortedaek.dk/ ,det ligger i Høng på Vestsjælland

    Super service og hurtig levering


  • #6   30. jun 2020 Køber bare dæk på mit mc værksted som også sætter dem på, det er meget nemt smiley



  • #7   30. jun 2020 Jeg har også købt på det lokale værksted. Hvis du ikke selv kan sætte dem på skal du alligevel forbi og så er det tit at prisen ender med at være den samme som hvis du bare havde købt der i første omgang. Min erfaring med prisen er: Dyrt dæk købt ved forhandler og gratis montering ca. samme pris som billigt dæk købt online og omkostning til montering

  • #8   30. jun 2020 #3: Men det er også vigtig vi sender penge til udlandet, så turisterne har råd til at komme til landet. Økonomien er desværre ikke så lokalt forankret.

    #7: så bliver du godt nok snydt ved de monteringspriser. Jeg sparer ca 1.200-1.500kr ved at købe mine dæk online, og det koster maks 500kr på et værksted at få monteret dæk


  • #9   30. jun 2020 Min samvittighed er i orden mht at købe lokalt og i Danmark. Det er kun nogle småting, jeg har købt fra udlandet. Lige præcis dæk-området er lidt svært gennemskueligt. Den danske afdeling af Continental ligger i Brøndby, og altså lige i mit nabolag, men angående motorcykeldæk henviser de til DVI dækcenter i Nørager.
    Jeg takker for de forskellige links og henvisninger i tråden.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #10   30. jun 2020 Det koster sgu ikke 500 at få dæk monteret i mit nærområde.

    Det ved jeg, for jeg skifter vel 80-100 sæt om året... smiley

    Den lokale er skarp på offroad dæk, men ikke så meget på gadedæk, så dem køber jeg ved enten mynetmoto.com eller daekonline.dk


  • #11   30. jun 2020 Enig med #4 !!

    Det er skræmmende, kan godt forstå forhandler har det hårdt når de er så grådige..

    Jeg vil gerne betalte 10-20 % mere. Men vil ikke tages hårdt i røven ! smiley


  • #12   30. jun 2020 Tak for tippet Sajmon - og tak for hjælpen med at lappe mit bagdæk sidste sommer smiley
    Jeg vil selv (prøve) at skifte dæk med håndkraft og har anskaffet rigeligt med fælgbeskyttere og dækjern i forskellige længder (bl.a. 600mm) plus de andre nødvendige småting. Nogle af af hjemmesiderne henviser til lokale montører (også med mc dæk), men da jeg spurgte på det lokale (bil)værksted sagde de, at de ikke kunne klare mc-dæk.


  • #13   30. jun 2020 Køber alt lokalt

  • #14   30. jun 2020 Bare til orientering så har jeg bestilt 1 stk fordæk hos det danske firma i Høng. Ovenikøbet til en skarpere pris end andre steder. Bagdækket, som jeg venter med, er dog noget dyrere i Høng, sjovt nok.

  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #15   30. jun 2020 Jeg har købt og fået monteret mine dæk hos Carsten i Høng, dukkede bare op med cyklen, så hev han selv hjulene af og skiftede dækkene til en fornuftig pris.

    Sortedaek kan klart anbefales!


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 39
    #16   30. jun 2020 Kan også varmt anbefale Sortedaek fra Høng.
    Slog daekonline.dk på både pris og leveringstid, da jeg for nyligt bestilte et sæt dæk.


  • #17   4. jul 2020 Klart Carsten; http://sortedaek.dk/, i Høng god service, billige priser. Har købt dæk der til både MC og bil.

  • #18   4. jul 2020 #14 Måske synes du faktisk at det er sjovt men for mig er det helt naturligt. Onlinehandel har kun gjort det mere udbredt men selv inden der kom internet på banen, så man ikke een butik som bare var billigst med alt. Bilka er heller ikke billigst med alt. Computersalg.dk er heller ikke billigst med alt.
    Man kalder det populært bait produkter - dvs produkter hvor prisen er helt i bund. Det betyder så bare at man ikke tjener så meget - og sandsynlig ikke nok - hvorfor det handler om at få lavet mersalg. Pricerunner er jo et godt sted for salgssteder at se hvilke produkter folk søger meget på. Lav en superpris på et populært produkt og sats på mersalg. Dvs præcis det som har gjort Bilka store og vistnok i mange øjne anses om et billigt sted at handle.
    Når et sted bliver bedømt til at have god service OG fornuftige priser - sådan som det virker til med firmaet i Høng - er det bare at slå til.
    Personligt bruger jeg gerne min lokale MC forhandler men hvis der er meget stor prisforskel på en vare, må man jo lige bringe krejler genet på banen, hvilket man sagtens kan gøre på en pæn/anstændig måde.


  • #19   4. jul 2020 Nu har vi efterhånden fået flere anbefalinger af sortdæk, men hvad tror du han gør. Tror du han har alle på lager? Nej, han er en 1 mands virksomhed, og din bestilling går direkte videre til andre, som sender direkte til dig.

    Fantasien om en "forretning" i Høng er naiv.


  • #20   4. jul 2020 Noget helt andet er ventetiden, jeg kender 3 værksteder..de 2 af dem har 14 dages ventetid og det sidste har 1 uges ventetid når man ringer og bestiller tid og hører den også tit fra andre at de simpelthen ikke kan finde et værksted der har tid til at lave det som folk vil have lavet.
    Jeg undre mig over der ikke er flere værksteder for de har åbenbart rygende travlt og det ligner da ellers ikke et land som dk, normalt hvis der er nogen der vil købe noget så plejer der at være nok af nogen der gerne vil tjene nogle penge ? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #21   4. jul 2020 #19 - Ej nu trækker du jo tæppet væk under "støt de lokale ellers er i dåme!!!"... smiley

  • #22   4. jul 2020 Jeg bestilte dækket i tirsdags og det ankom med GLS om fredagen. Ovenikøbet var produktionskoden 1720. Så dækket er helt nyt. Hvad man dog næppe altid kan forvente. På en udenlandsk hjemmeside så jeg, at dæk op til tre år anses for værende nye i følge industristandarden.
    Ja, det er muligt at dækket ikke kommer direkte fra Høng, men det kan måske være en fordel (ellers skulle han ligge inde med et kæmpelager af alle mulige dæk), men jeg synes, jeg har gjort min research mht til Continental i Danmark... Desuden er det jo et tyskfabrikeret dæk, så det bliver indenfor EU smiley


  • #23   4. jul 2020 og jeg har fået dæk fra daekonline, der var lige så nye.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #24   4. jul 2020 Det får jeg hver gang. Hvad er pointen?

  • #25   4. jul 2020 gør det altid simpelt, find et godt værksted, og lad dem bedømme hvad du mangler, det gør jeg, og min Aprilia Caponord er nu kørende på 16 år uden nedbrud, eller andre bekymringer.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #26   4. jul 2020 #25 - Det er bare en af mange måder at gøre det på.

    Vi er nogle der hellere vil lave det selv.


Kommentér på:
Online køb af dæk

Annonce