{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

køre kun på en cylinder hjelp? {{forumTopicSubject}}

efter min suzuki gs 450 har været adskilt og samlet igen køre den nu kun på den ene cyllinder?
kan godt få den "dårlige" cylinderen til at hoppe i gang et kort øjeblik hvis jeg giver den starts gas.

nogle ide til hvad der kan være galt?

der er pæn gnist på bægge rør(kan ikke se nogle forskæl) men kan man måle sig fram til det og hvordan?

eller kan det være benz tilførelsen, og er der en måde hvor på jeg kan se om den får benz eller ej?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  køre kun på en cylinder hjelp?
  • #1   21. jan 2008 bliver tændrøret vådt ? hvis den starter når du skyder startgas ind på den cylinder er det jo sikkert mangel på benzin
    start evt. med at tjekke svømmerstanden

• #2   21. jan 2008 Det lyder rigtig meget som en karburatorproblem.

Kan være en svømmerventil eller en simpel bussemandsansamling i den ene karburator.

Karburatorer virke som regel i tre områder, tomgang, mellem område og højere omdrejninger. De tre områder er karakteriseret ved at vær forsynet af hved sin dyse(hovedsageligt) Det lyder som om,der ikke fødes ordentligt genem tomgangsdyse og/eller hoveddyse, mens den godt kan springe i gang ved helt åbent spjæld.

Jeg ville adskille og gennemrense karburatorerne og kontrollere svømmerventiler/svømmerstand.

• #3   21. jan 2008 selom jeg kun køre på den ene cylinder (lave rpm) bliver det andet tenrør slæt ikke vådt..

syntes det er mærkeligt da karburatorne ikke har været skilt ad.

hvordan renser jeg dem piller jeg bare bundkaret af og blæser i gennem diverse hulle og søre for der er gemmen gang?

og kan det slæt ikke være gnisten der fejler noget?

• #4   21. jan 2008 Tror overhovedet ikke på, at du har et tændingsproblem!!!
    Alt hvad du skrive tyder på blokerede dyser!

Har du aldrig skildt sådan en ad før, så pøv lige, at køber en flaske Fuel system cleaner på den lokale tank og hæld en halv flaske i en tank benzin. Det er absolut muligt, at det hjælper efter ganske få km.

Snot i karburatorerne kommer nærmest af sig selv. Dels samles der mikroskopiske partikler, som passerer dine luftfiltre oge især udskiller benzinen stille og roligt højmolekylære komponenter, der danner en fernis i karburatorerne.

Din metode med at pille svømmerhuset af og blæse alt igennem er ikke helt korrekt, men det vil sandsynligvis klare problemet. Køb en flaske motorstart og blæs igennem med det(æter under tryk). Det har den fordel, at det opløser dannet snask og spuler det væk.

Stå udendørs med det her og hold åben ild langt derfra. Æter går lige ind på din "lystavle", og hvis du mener benzin er brandbart, så skal du bare se, hvad man kan gøre med æter .-)

• #5   21. jan 2008 ellers er det ikke det store problem at skille en kaburator af.. kræver bare lidt tålmodighed.. smiley

• #6   21. jan 2008 kaburatorer har det med at irre aluminuim og messing osv. så hvis det ligger stille ret længe af gangen sker det at de små huller motoren skal fodres igennem lukker til ..... svømmere der hænger osv osv. skil dem forsigtigt ad , rens kontroller dyser , at nålene til gasspældet er lige , og så det ellers samle igen

• #7   21. jan 2008 inden du gør alt for meget så tjeck lige dine svømmere og den nåle ventil de aktivere

• #8   21. jan 2008 Hmmmmm, er det kun mig der ikke kan se problemet i den kører på 1 cylinder?? :o)

Kunne ikke lade være :o)

• #9   21. jan 2008 LOL:

Næh Jesper, jeg sunes også det er absolut OK, men den må gerne være en anelse større:-)

• #10   21. jan 2008 tak for alle svarne vi gå i gang med det lige nu..

Kommentér på:
køre kun på en cylinder hjelp?

Annonce