567 visninger
|
Oprettet:
køre kun på en cylinder hjelp? {{forumTopicSubject}}
efter min suzuki gs 450 har været adskilt og samlet igen køre den nu kun på den ene cyllinder?
kan godt få den "dårlige" cylinderen til at hoppe i gang et kort øjeblik hvis jeg giver den starts gas.
nogle ide til hvad der kan være galt?
der er pæn gnist på bægge rør(kan ikke se nogle forskæl) men kan man måle sig fram til det og hvordan?
eller kan det være benz tilførelsen, og er der en måde hvor på jeg kan se om den får benz eller ej?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
start evt. med at tjekke svømmerstanden
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Kan være en svømmerventil eller en simpel bussemandsansamling i den ene karburator.
Karburatorer virke som regel i tre områder, tomgang, mellem område og højere omdrejninger. De tre områder er karakteriseret ved at vær forsynet af hved sin dyse(hovedsageligt) Det lyder som om,der ikke fødes ordentligt genem tomgangsdyse og/eller hoveddyse, mens den godt kan springe i gang ved helt åbent spjæld.
Jeg ville adskille og gennemrense karburatorerne og kontrollere svømmerventiler/svømmerstand.
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 503
syntes det er mærkeligt da karburatorne ikke har været skilt ad.
hvordan renser jeg dem piller jeg bare bundkaret af og blæser i gennem diverse hulle og søre for der er gemmen gang?
og kan det slæt ikke være gnisten der fejler noget?
aug 2005
Alt hvad du skrive tyder på blokerede dyser!
Har du aldrig skildt sådan en ad før, så pøv lige, at køber en flaske Fuel system cleaner på den lokale tank og hæld en halv flaske i en tank benzin. Det er absolut muligt, at det hjælper efter ganske få km.
Snot i karburatorerne kommer nærmest af sig selv. Dels samles der mikroskopiske partikler, som passerer dine luftfiltre oge især udskiller benzinen stille og roligt højmolekylære komponenter, der danner en fernis i karburatorerne.
Din metode med at pille svømmerhuset af og blæse alt igennem er ikke helt korrekt, men det vil sandsynligvis klare problemet. Køb en flaske motorstart og blæs igennem med det(æter under tryk). Det har den fordel, at det opløser dannet snask og spuler det væk.
Stå udendørs med det her og hold åben ild langt derfra. Æter går lige ind på din "lystavle", og hvis du mener benzin er brandbart, så skal du bare se, hvad man kan gøre med æter .-)
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 647
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.500
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Kunne ikke lade være :o)
aug 2005
Næh Jesper, jeg sunes også det er absolut OK, men den må gerne være en anelse større:-)
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 503
køre kun på en cylinder hjelp?