{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Fyldt for meget olie på {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg plejer at lade mekanikeren stå for stort set alt andet end at smøre kæde og tjekke dæktryk, men i går kastede jeg mig for første gang ud i selv at skifte olie.

Det gik ok, men jeg kom til at fylde lige rigeligt på. Den skal have 2300mL og der er nok kommet ca. 2-300mL for meget i.
I skueglasset er oliestanden ca. 2-3 mm over maximum-mærket.

Jeg har efterfølgende kørt ca. 20 km på den - den lyder og føles normalt og ingen advarselslamper.

Jeg kunne selvfølge forsøge at tappe lidt af igen, men det er jo også bøvlet, for det vælter jo ud, så snart jeg skruer bolten ud.

Hvor bekymret skal jeg være?

Kan jeg trygt køre til og fra arbejde (i alt ca. 170 km) i morgen?

På forhånd tak for hjælpen og god søndag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fyldt for meget olie på
  • #1   12. jul 2020 Hvis det kun er 2 - 3 mm over mærket, så ville jeg ikke være bekymret. Men kan du ikke stikke en slange ned i påfyldningen og så suge lidt ud igen?

  • #2   12. jul 2020 Er olieniveau angivet ved "tør" motor - d.vs. hvor AL olie er i bundkaret?
    Eller skal motoren startes i f.eks. 30 sek., være stoppet i 10 sek., hvorefter olieniveau aflæses? smiley


  • #3   12. jul 2020 Tag en sæbedispenser, tøm "pumpeslangen" for sæbe og derefter stik det ned i påfyldningshullet på motoren.. Sug det op.. . Bum færdig..

  • #4   12. jul 2020 Tak for tippet med at suge lidt op af påfyldningshullet, jeg brugte en sprøjte og et sugerør, og nu er oliestanden lige under maximum-mærket, så problem solved smiley

    Igen mange tak - utroligt jeg ikke selv tænkte på det, men det kan godt gå lidt trægt, når en bleg akademiker forsøger sig med praktisk arbejde smiley


  • #5   12. jul 2020 Bare vent, lige pludslig så skifter du toppaknig og knastkæder, det er sq tilfredsstillende at selv kunne rode med tingene.
    Jeg har altid bare skilt tingene ad, også tænkte at kan jeg ikke selv samle det, så må jeg jo betale mig fra det, men det har endnu ikke været nødvendigt smiley


Kommentér på:
Fyldt for meget olie på

Annonce