{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   19. jul 2020 Spørg dit forsikringsselskab?!

  • #2   19. jul 2020 De fleste køretøjs forsikringer har en forsikringstager, som er den der tegner og betaler forsikringen.
    Man kan så påføre at køretøjet bruges af en anden.
    Så mit svar vil være ja, det kan du godt.
    Men du skal oplyse at brugeren er en anden, hvorefter forsikringsselskabet kan vurdere risikoen ud fra brugeren.
    Oplyser du ikke at brugeren er en anden, og det konstateres ved et uheld vil du få ingen/reduceret erstatning.

    Men nu skriver du jo købe. Du er jo altid velkommen til at betale en andens regning, hvis f.eks. din søn har tegnet en forsikring


  • #4   19. jul 2020 Som udgangspunkt er der vel ikke noget forkert i, at der står en anden bruger på policen fremfor forsikringstager.

    Men begynder man med lyssky operationer som at forældre køber en forsikring, for at spare penge, og børnene er reelle brugere, så kan det have lidt andre konsekvenser.


  • #5   20. jul 2020 Nummer 1 var nok det mest geniale og ubrugelige svar...
    man undres...


  • #6   21. jul 2020 Ganske gode infos.
    Men man kan jo ikke bare skrive en ekstra ejer på, uden at syne køretøjet.
    Tanken er jo, at man ikke kan få lov at lave den lovpligtige forsikring, og derfor har brug for at andre kan lave den.
    - Det kan man åbenbart ikke, eller kan man ? - I udlandet kan man jo ikke lave en forsikring i Danmark, så det med EU virker jo heller ikke i den virkelige verden.


  • #7   21. jul 2020 Måske er det fordi der mangler noget i dit spørgsmål. Jeg mente det faktisk relativt seriøst, hvis ikke der er noget lusk involveret så ville det nemmeste faktisk være at tage fat i dit forsikringsselskab, specielt fordi der kan være forskel fra selskab til selskab.

    Du kan godt få tilføjet en bruger/ejer på køretøjet uden at skulle have den forbi syn. Det er kun hvis den overdrages til andre (skifte ejer) at den skal omregistreres og eventuelt synes.

    Så spørgsmålet er hvad formålet med den manøvre er, hvis du var skarpere på det vil det være meget nemmere at hjælpe uden "bare" at henvise til at du tager fat i dit forsikringsselvskab.


  • #8   21. jul 2020 Jeg har engang prøvet at ringe til 4 forsikringsselskaber før jeg fik fat i en der overhovedet kunne svare, det var endda et lille for mig ukendt selskab, første person i røret kunne svare.
    Det drejede sig om ansvarsforsikring erhverv indenfor metal.

    Så jeg anbefaler du ringer.


  • #9   21. jul 2020 Tak, Jacop. Tror du gav svaret smiley
    Det med 2 ejere på køretøjet er vist en mulighed


Kommentér på:
Forsikring

Annonce