{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Martin  M
Martin M
Tilmeldt:
19. jul 2020
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Børn og MC beklædning. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg er ikke erfaren i denne mc verden, men har et spørgsmål I måske kan hjælpe med.
Mine børn (15 og 10 år) vil gerne ud og sidde bag på en MC, både bykørsel og landevej.

Min umiddelbare holdning er at de da skal have mc beklædning (bukse/jakke) på af åbenlyse sikkerhedsårsager.
Det er der andre, der så mener at det ikke betyder noget, hvis bare man kører stille....... jeg er så personligt ikke enig overhovedet.

Men jeg kunne godt tænke mig at høre nogle af Jer erfarne mc-førerS holdning .

Mange tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og MC beklædning.
  • #1   19. jul 2020 Jeg kunne ikke drømme om at tage passagerer med uden de har fuld beskyttelse på.
    Tænk at kunne være skyld i de blev invalide for resten af livet bare fordi man lige kørte en lille tur uden f.eks. hjelm.
    Aldrig uden!


  • #2   19. jul 2020 Når jeg har ungerne med, har de det samme på som mig - hele molevitten smiley
    inkl rygskjold.


  • Joh
    Joh Tilmeldt:
    jul 2019

    Emner: 1 Svar: 26
    #3   19. jul 2020 All the gear all the time (ATGATT).
    Hjelm og rygskjold som minimum.
    Jeg ville have det skidt med mig selv, hvis mine børn sad bag på min mc og var i en ulykke. Jeg ville have det ubeskriveligt skidt, hvis de ikke havde det rette udstyr på.
    "Hold nu op, det er kun en lille tur"
    Selv med 50 km/t kan I alle komme galt afsted.



  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #4   19. jul 2020 Tanken om at have mit barn bagpå uden beskyttelse giver mig kvalme. Få nu det tøj på og et rygdkjold. Det er da fuldstændig ligegyldigt om du kører stille, når der er en bil der overser dig og pløjer dig ned.

  • Martin  M
    Martin M Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #5   19. jul 2020 Tusind tak for at dele Jeres holdning. Jeg er glad for at jeg ikke er den eneste med denne holdning.

  • #6   19. jul 2020 jeg ville ikke køre nogen steder hvis jeg havde de tanker som i har, så er det da bedre at blive indendørs altid, uha uha

  • #7   20. jul 2020 Fuldt udstyr, Du kan køre så stille og forsigtigt du vil, indtil du møder en båtnakke påvirket af narko eller et overdrevent macho-kompleks. Jeg har mine børnebørn med i sidevognen - barnestol, rigtig mc-hjelm og h-sele. H-selen er ulovlig men meget bedre end en skråsele, og selen er obligatorisk. Reglerne er så åndssvage at hvis man bruger sele, er hjelm ikke påkrævet. Billedet er ikke mit, jeg har ikke råd til tysk sikker luksus fra RUKO, men sådan her skal det gøres.

    profilbillede
  • #8   20. jul 2020 Kører altid selv med MINIMUM hjelm, jakke og handsker, lige i området, ude på landet, men ind til Kolding altid med bukser, støvler, halsedisse og ørepropper.
    Folk må selv om hvad de vil med deres afkom, men jeg anbefaler alt hvad den kan trække af udstyr.
    Statistisk sker der mere med pasageren end føreren, husk det.

    God tur


  • #9   21. jul 2020 Kører aldrig uden jakke, bukser, handsker, hjelm og støvler. Samme gælder for knægten bagpå..
    min far lagde sig en gang ned for enden af vejen hvor han BARE LIGE, skulle vende en tur og se at cyklen stadig levede, han har stadig plader og skruer i armen....
    selv samme mand gav mig følgende formaninger da jeg fik min første knallert som 15 årig (Yamaha FS1 ligesom han selv havde som knægt)
    -Du har ALTID hjelm på!
    -Du kører ikke med nogen bagpå!
    -HVIS du alligevel har nogen bagpå, så har de hjelm på!!
    -er du så DUM at kører med en bagpå og i kun har én hjelm, så er det personen BAGPÅ, der har hjelmen på!

    Muligvis ikke de bedste råd alle, men så alligevel.. det gjorde ihvertfald præcis hvad den gamle ønskede.. budskabet fes ind!


  • #10   29. jun 2021 Dengang Rådet for Større Trafiksikkerhed var til noget, kørte de en kampagne for brug af styrthjelm, som ikke var obligatorisk dengang. Teksten lød: Giv hende det bedste du har - din styrthjelm. Det var, trods alt, før min tid.

Kommentér på:
Børn og MC beklædning.

Annonce