459 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Afgift vs750 Afgift vs750

Hej

Har en suzuki vs750 fra 86 til at stå som blev handlet ind i et lettere bedugget øjeblik hvor mund og hjerne ikke samarbejdede, den er uden afgift og nu er spørgsmålet hvad der vil være billigst;

1 indreg den i år på alm vilkår som 34 år gammel.

2. Vente til næste år og indreg som veteran, og betale afgift derefter.

Synes jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad der vil være billigst, også med deres tillæg for forbrug osv

Nogle input..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift vs750
  • #1   24. jul 2020 Der skal regnes lidt frem og tilbage når det er veteran.
    Hvis jeg beregner på en VS750 fra 1986, så skal du forvente en afgift dags dato på mellem 9-11.000.
    Nypris i 1986 inkl. moms og afgifter var ca 78-80.000.
    Det giver så en nypris i 1986 excl. registreringsafgift på ca 24.000,-
    Hvis MC står helt original, og du venter med registrering til 2021, ja så er det kun 40% af ovenstående 24.000 man skal beregne ud fra. Dette giver så 9.600 man skal gå ud fra.
    Smider du dette tal ind i beregning ved SKAT ( https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=dmr_forside&_nfls=false ) ja så giver det 0,00 kroner i afgift. Så det kan godt betale sig at vente til næste år.

• #2   24. jul 2020 Tusind tak for ovenstående, nu er jeg alt andet end skarp i at finde de oplysninger, men den bliver lige stående i garagen til næste år..;-)

Kommentér på:
Afgift vs750

Annonce