{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.266 visninger | Oprettet:

Ducati skift af tandrem {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg vil gerne have skiftet min tandrem på min Ducati 600 som jeg lige har købt. Den har kørt 25000 km, og fik skiftet tandrem i 2016, da den havde kørt 20000km, men tænker den en god idea at skifte den hvis den har siddet der i 4år.

Er der nogen som kan anbefale en mekaniker som kan skifte den for mig og hvad jeg ca. skal regne med det koster? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ducati skift af tandrem
  • #1   27. jul 2020 Peter er MANDEN som andre forhandlere bruger smiley

    https://www.westsign.dk/mo/motorcykler/motorcykler-til-salg.aspx


  • #2   27. jul 2020 Ducati sorø.

    Ducati CPH

    få lavet stort service samtidig på den. regn med 6000kr ca.


  • #3   27. jul 2020 1/2 arbejdstime + 2 tandremme til 200kr stykket.
    Opgaven er så nem på en 2 ventilet at du burde gøre det selv.


  • #4   27. jul 2020 Hej Lars,
    Har snakket med Ducati, de ska have 600 for 2 remme også ska de bruge 2 timer på det. Så det vil koste 2200 ??

    Ville gerne gøre det selv, men Ducati siger man skal bruge en Frekvensmåler til at stramme båndet op korrekt ??


  • #5   27. jul 2020 OU812 desværre holder han til på Fyn, men tak

  • #7   27. jul 2020 2200kr hos en forhandler er egentlig meget rimeligt, de skal også leve.
    Originale Remme koster 18,50 euro stykket hos stein-dinze.

    En 5 mm unbraconøgle kan justere tilspændingen rigeligt præcist.


  • #8   27. jul 2020 Den der med frekvensmålling for korrekt spænd på tandremmene er selvfølgelig korrekt, hvis det skal være helt perfekt, meeen selv hæderkronede haynes værkstedsbøger henviser til at bøje remmene på midten til 45 grader med fingrene så er spændet fint... Dog hellere lidt for løst end for stramt.. Som man siger... Det er forholdsvist simpelt, men kan godt forstå hvis du ikke vil gøre det selv, da man i værste tilfælde kan ødelægge rigtig meget ved forkert monter.. Ellers ind på YouTube der kan du blive guidet igennem. 2200kr er en fair mekaniker pris vil jeg mene.. Ducati siger remskift hvert andet år.. Skifter min hver tredje og remmene ser stadig fine ud..

  • #9   27. jul 2020 Ja, er som sådan ikke bange for at pille ved den, vil hellere en gerne lære. Har set flere youtube videoer nu, nogen hvor de tegnet på de gamle remme og smider de nye på i samme position osv. Men det er nok bare tanken hvis jeg ødelægger noget, det var nok lidt mere betrykkende hvis man havde en med på sidelinjen der kendte til det.

    Må bide i de sureæble og betale mig fra der smiley


  • #11   1. aug 2020 Jeg bruger Pihl Performance i Dianalund, når jeg ikke selv vil skrue på knallerten..

    Han kan sit sh*t... Og er til at betale smiley


  • #12   17. aug 2020 Nu kender jeg ikke lige din 600'er men det er altså ikke rocket science at skifte remme på en 2-cylinderet.

    Det sværeste for mig var at få remstrammeren til den lodrette cylinder løs, den var strammet af en italensk gasarm.

    Der er mærker på remhjulene hvor de skal stå. Tag evt covers af og kig lidt på det. Tag tændørene ud så motoren er let at dreje, sæt i gear og kør rem til de står linet op, derefter sikrer du dig motoren ikke kan drejes.

    Den vandrette cylinder er ligetil, der sker ikke noget ved at tage remmen af. Men den lodrette vil dreje sig, da der er fjederforspænding på. Du kan evt bruge sådan en dims her til at holde remhjulet på plads, men de er ikke strengt nødvendige. Og har du adgang til en drejebænk kan du lave dem selv

    https://www.ebay.de/itm/Laser-Tools-6367-Timing-Pin-Set-Ducati/272246048140?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

    Vedr stramning med frekvens kan man downloade adskillige apps der kan måle frekvensen. Jeg syntes blot de er svære at bruge, og endte med at bruge 5mm allen nøgle tricket efter at have slidt huden af min pegefinger med at slå bælterne an

    ps - husk at tage timing pins ud igen. Og kør et par æresrunder med håndkraft uden tændrør inden du trykker på starterknappen


Kommentér på:
Ducati skift af tandrem

Annonce