{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kædespray
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   11. aug 2020 Se den her video.

    https://www.youtube.com/watch?v=VnPYdcbcAe0


  • #2   11. aug 2020 Jeg bruger MucOff Extreme Lube. Den sviner ikke næste ikke. Jeg smøre kun en gang rundt. Men et tyndt lag. Jeg forsøger kun at ramme O-ringen " kan man dog ikke helt ". Alt andet burde være ligemeget.
    Køre ca 3500km om året på min R1. Smøre 2-3 gange. Mere synes jeg ikke er nødvendig.
    Renser den En gang om året i lampeolie.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #3   11. aug 2020 Det er kun rullerne man smører i en kæde - ikke o-ringene. smiley

  • #4   11. aug 2020 Rammer også mest rullerne. Men O-ringen er gummi og gummi må jo helst ikke blive tørt. Gummi varme friktion kan give små revner i gummi.
    Arbejdede i mange år med fjernvarmerør hvor vi havde store slæder der trak rørene frem. Disse havde kæmpe O-rings kæder og der skulle O-ringen smøres så den ikke blev tør. For en enkelt kæde kunne godt koste mange 1000 kroner.
    Men har set video på YouTube med Brock Davidson hvor de fjerner O-ringen i kæden til DragRace. Da kæden løber meget hurtigere pga ingen modstand.
    Tror aldrig man får er ens svar på smøring af kæde. Alle har deres ide og mening.


  • #5   12. aug 2020 Castrol har efter min erfaring den bedste, jeg har prøvet mud off, protoline, og flere andre, men de sviner og holder ikke lige så længe som Castrols. Man skal dog lade den tøre ind, en times tid inden man køre

  • #6   12. aug 2020 Jeg har prøvet en del forskellige typer, jeg er blevet glad for voks udgaven, jeg har ikke haft problemer med putoline chain Wax, men bruger også castrol og motul, tror det er en smagssag...hellere lidt svineri på bagfælg end en tør kæde...jeg gav senest både for og bagerste tandhjul + kædeløfter/slider.

  • #7   12. aug 2020 og selvfølgelig kæden...det var i forbindelse med nyt kædekit...

Kommentér på:
Kædespray

Annonce