Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lov om dødmands knap.
  • #1   21. aug 2020 Generelt er det sådan at alt der er på et køretøj skal virke.

Jeg ved dog ikke om dødmandsknappen er et krav og om den evt. kan fjernes. Men jeg er ret sikker på at hvis den er monteret, så skal den virke.

• #2   21. aug 2020 hvem skulle teste den ??

• #3   21. aug 2020 Hvorfor slå den fra ??
    Hvis noget går galt og motoren kun vil give fuld gas er den lækker at have.

• #4   21. aug 2020 #3: Jeg tænker det samme. Kan faktisk ikke komme med et eneste godt argument for, at deaktivere den smiley

• #5   22. aug 2020 Har netop fået synet en Blackbird, hvor synsmanden startede køretøjet, lod den gå i tomgang, mens han kontrollerede alt det elektriske.
    Gik en tur rundt om den, målte skiver, og stoppede motoren med "dødemandsknappen".
    Så der er altså fagfolk til stede derude, der ved hvad funktion den har...
    Blot til orientering....

• #6   22. aug 2020 Jeg har oplevet præcist det samme de 3 gange jeg har haft MCer til syn (men det er så også ved den samme synsmand).

Er der i øvrigt noget der kan sige mig hvorfor det hedder en dødemandsknap (og gør det egentligt det). Normalt er en dødemandsknap en knap/kontakt der skal opereres hele tiden for at maskinen ikke slukker, for at sikre at køreren ikke er død - f.eks i et tog...

• #7   22. aug 2020 fra engelsk hedder den: kill switch, det har man så på dansk, valgt at kalde den for dødmandsknap

• #8   22. aug 2020 #6 Ofte skal den ikke nødvendigvis aktiveres hele tiden med indenfor faste intervaller. Det er naturligvis for at sikre at operatøren er opmærksom på sin opgave. Her kan man altså godt forestille sig andre scenarier end lige dødsfald.... smiley Besvimmelse, fordybelse i andet som ikke relatere sig til den pålagte opgave osv. smiley

Når det så er sagt, kan jeg heller ikke se hvorfor man skulle afbryde knappen. Har i motocross tiden adskillige gange oplevet en crosser der typisk ifm et styrt sætter sig fast med fuld gas - og det bliver man hurtigt træt af.

• #9   22. aug 2020 Super. Jeg vil sætte den til igen når den skal til syn. Grunden til at den er blevet slået fra er at jeg har trukket alle ledninger igennem styret, og ville ikke have flere en højst nødvendigt igennem.??

• #10   24. aug 2020 Den skal være slået til, jeg købte en cykel hvor den også var deaktiveret - det fandt jeg ud af da synsmanden prøvede at slukke cyklen via dødemandsknappen, uden held smiley

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Svar: 148
    #11   26. aug 2020 #2:
    Jeg vil tro synsmanden, eftersom cyklen skal synes. Hvad tror du? smiley

• Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 2 Svar: 61
    #13   27. aug 2020 Den dødemandsknap, der sidder på de fleste motorcykler er intet værd, da den f.eks. ikke aktiveres, når man ryger af maskinen, så den ikke løber videre - her skal man istedetfor have et stykke plast bundet til ærmet, som når det fjernes, kortslutter tændingen og maskinen normalt går ud, medmindre, det er en 2-takter, der er løbet mager (f.eks. pga. tilstoppet benzinhane) så tændrøret glødetænder - her skal man istedetfor give fuld chooker.

• #14   27. aug 2020 #13
    Ole du sludre ...
    De fleste mc'er har en tiltsensor der stopper festen når knallerten lægger sig ned.
    Dødmandsknappen bruger man når motoren løber løbsk mens man har fat i styret.. I fart kan man jo ikke lige dreje nøglen smiley

• #16   27. aug 2020 @Magoo
    Når din store momentstærke v4 pludselig kun synes gasspjældene skal stå vidt åbne, uanset hvad du gør med gasrullen. Så vil du elske din dødmandsknap, fremfor at bruge tiltsensoren smiley

• #17   27. aug 2020 #16. Ja det er i hvert fald billigere smiley

• #18   27. aug 2020 Uden dødmandsknap dræber man motoren med bremserne. smiley

• #19   28. aug 2020 #18
    Kan din bagbremse dræbe 200hk ? Min kan i hvert fald ikke..

• #20   28. aug 2020 #19
    Jo hvis du trækker koblingen

• #22   28. aug 2020 Er der ikke "omdrejningsbegrænser" på i hvert fald nyere motorcykler?
    Jeg selv stopper altid motoren med nøglen, så hvis jeg skal kunne bruge dødmandsknappen i en nødsituation, skal jeg vist til at bruge den lidt oftere for at få det ind i fingrene som en slags refleks (og så huske at slå kontakten fra igen, så man ikke står og undrer sig over, hvorfor den ikke vil starte næste gang!).

• #23   28. aug 2020 Jeg siger ikke, at det er sket for mig men vær obs på f.eks. en tanktaske der ifm en parkering har fået aktiveret omtalte knap.

• #24   28. aug 2020 #20
    Det bliver sgu da ikke nemmere at bremse en motor ihjel ved at aktivere koblingen smiley

• #25   28. aug 2020 Jo da Brian S. Den bremser sig selv, når begrænseren man også har pillet af, ikke standser motoren når ventilerne rammer hinanden, eller krumtappen falder ned på jorden.

• #26   28. aug 2020 Undskyld .. Min fejl ..Du har fuldstændig ret Peter smiley

• #27   29. aug 2020 Jeg har set sidstnævnte et par gange. Da Franz Kroon havde fået sæsonens racer fra Yamaha, skulle de prøvestartes på fortovet udfor Knud Riis Gade i Århus. Efter 2 minutter sagde det 'bang' og en plejlstang røg ude af motoren og lå og osede på fortovet. Krumtappen var knækket, og den anden plejlstang lå inde i det der lige forinden havde været gearkassen. Hans eneste kommentar var:" Det er da godt det skete her hvor vi har stumperne og kan reparere det, og ikke nede i Tjekko hvor vi ikke kan lave det".
    En stopknap til motoren er en fin ting, og kombineret med en snor om håndleddet eller maven til en afbryder, kan det næsten ikke blive bedre. Meget simplere end en måler, der finder ud af om man er væltet. Keep it simple.

• Ole B
    Ole B Tilmeldt:
    jun 2016

Følger: 2 Svar: 61
    #28   9. sep 2020 #14 Hvad hjælper en tiltsensor, hvis cyklen selv kører videre og rammer ind i publikum? - der er sgu no´et a et forstor smiley

• #29   10. sep 2020 #28
    Ja der er vist en del du ikke helt forstår smiley
    Dødmandsknappen med en snor i ærmet bruges i motocross og speedway... for her har man ikke brug for at slippe styret for eks at hilse på modkørende eller trykke på gps'en... på gade cyklen vil den løsning resulterer i langt flere uheld, end den ubetydeligt lille del af cykler det lykkedes at holde balancen samtidigt med at gasrullen har sat sig.... Vi er SÅ tæt på lig 0 man kan komme smiley

• #30   11. sep 2020 Den her slags film kan du finde mange af, og det ses ret tit i motorsport. I det her tilfælde er det en meget veljusteret motorcykel, for den viger ikke meget fra kursen , selvom den kører over nogle ujævnheder.
    https://www.youtube.com/watch?v=MQL61B__OIQ

Kommentér på:
Lov om dødmands knap.

Annonce