{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Torben F
Torben F
Tilmeldt:
2. maj 2007
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15

Nyt kontra brugt {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg sidder her med kortet i hånden, nåede at få taget det inden sæsonen sluttede sidste år men valgte dog ikke at investere i MC før dette år.

Jeg har gået at leget med at ligge 100k i en ny cykel med billig forsikring(SV650 / FZ6 er på tegnebrættet). Dog bliver det måske kun for et år da jeg også skal have en lejlighed(ejer/anpart/leje - afventer boligmarkedet :p).

Så spørgsmålet er om jeg skal købe en brugt cykel til omkring en 20-30k som jeg kan betale kontant (gode forslag modtages, billig forsikring er et must) som jeg godt kan tåle bliver stjålet(holder på parkeringsplads om natten) eller købe det helt store og dejlige som jeg vil være super glad for og have garanti på for at udelukke rep. omkostninger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt kontra brugt
  • #2   28. jan 2008 skal du kan ha den i et år vil jeg anbefale dig at købe en (lettere) brugt, den taber ikke så meget i værdi som en ny cykel...

    Og selv om den holder uden for, så kan en stor kæde om en pæl, en garage og go alarm en ganske fornyftig løsning..


  • #3   28. jan 2008 Når du køber nyt er der også en masse service eftersyn. der skal overholdes Og de er ikke altid helt billige.. Så det skal man lige have i baghovedet når man køber efter hvad budgettet tillader...
    Men det er nu en helt unik følelse at køre ud fra forhandleren med en HELT ny mc.. Det var det fedeste for mig....:-)
    Held og lykke med mc købet..:-)


  • #4   28. jan 2008 Du får da helt sikkert mest køreglæde og respons på en nyere maskine end du gør på gammelt svin... som du heller ikke ved hvor mange tæsk har fået af alle de forskellige ejere.....

    Jeg ville også, som ham hippie svinet :0), købe en ny eller nyere brugt.......


  • #5   28. jan 2008 Hippie svin = Jesper ¤Herlev¤ R

    :0) :0)


  • Torben F
    Torben F Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
    #6   28. jan 2008 Er ikke i tvivl om at jeg ville elske min helt egen nye som jeg selv kan forme og tilkøre. Og er også ved at hoppe på noget der og så tage det som det kommer men som minimum have haft en lækker sommer på 2hjul smiley

    Dog vil jeg ikke afvise en ældre sag hvis den har udseendet med sig, desværre tiltaler de nyere modellers look mig bare mere smiley


  • #7   28. jan 2008 hvis du regner med at sælge om et år, så ville det være helt hul i hovedet at købe spritnyt..

    en brugt taber du ikke nær så mange penge på.

    køb en der er lidt brugt, under 7000. km er så godt som nyt , og du slipper for den kedelige periode med tilkøring etc, og græde snot over den første ridse etc.



  • #8   28. jan 2008 Da jeg var fattig studerende brugte jeg alle mine penge på en lejlighed....de har gjort at jeg i dag kunne. Betale 20% af mit hus kontant, købe MC kontant (TL'eren som er solgt igen) og købe en nyere bil kontant, skynd dig at købe en lejlighed :o)

    ellers er en ældre VF500 et ok bud :o)


  • #9   28. jan 2008 Tjaeeeee. smag og behag.
    En ny GS500e/f er spild af penge.
    En brugt GS500e i rimelig stand til 20-30.000,- er godt køb
    Set med mine øjne.

    Største force ved at købe en srpit ny maskine, er jo følelsen af, at den er ny, og man er den der tager dens mødom. Men for at garantien skal dække, er man jo nød til at få den serviceret på et autoriseret værksted og betale for originale reservedele, til den høje danske pris.

    En brugt MC kan de selv servicere for en brøkdel. Og selv brugte maskiner skal nok holde hvid en tidligere ejer ikke har mishandlet den (hvilket danskere der betaler 180% afgift sjældent gør).

    Hvis du måder dig selv på halvvejen kan du gøre nogle super gode køb. For ca. 60.000,- kan du få en Yamaha FZS600 Fazer, Honda CB600 Hornet, Kawasaki ER6 eller en Suzuki SV650S/N
    Alle 4 er super cykler, som er bygget til dagligdagen, samt med det formål at underholde dig på den snoede landevej.


  • #10   28. jan 2008 hvis det er til hobby så syntes jeg ikke at man skal låne til motorcykel så hellre køre på en gammel

  • #11   28. jan 2008 Sten: MC er da mest hobby... Det låner jeg da gerne til, frem for at lade inflationen æde af opsparingen...

  • #12   28. jan 2008 jesper : jov vi er jo heldigvis så forskælig ellers blev
    verden sku rigtig træls al leve i men det er stadig dyrt at låne hvis man køber en gl mc og spare op kan man altid få en der er lidt bedre


  • #13   28. jan 2008 Sten: Det kommer an på ens målestok. Der findes ikke mange nye MC'er der byder på det samme som min nuværende XBR500s.

  • #14   28. jan 2008 Jeg ville helt klart købe brugt, som der bliver sagt i tråden så er mødommen taget, de første små ridser er måske kommet. Desuden kan man nemt sætte sit præg på en cykel selvom den er brugt smiley og desuden er der ikke så meget tab på den. Men hvis man har penge nok, så er nyt jo altid at foretrække smiley

  • #16   28. jan 2008 Køb brugt. På den måde taber du ganske rigtigt ikke så mange penge, og når du har fået købt en lejlighed, vil du have flere penge til at købe en spritny mc til den tid; en som du har tænkt dig at beholde i mere end et år.

  • #17   28. jan 2008 hejsa
    køb en suzuki gsx600f og så er den billig i forsikring.
    nåååå ja min er tilsalg.


Kommentér på:
Nyt kontra brugt

Annonce