{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Hvor skal jeg klage over defekt vare?? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt en Pitbike over nettet hos en dansk internet forhandler.

Efter at have kørt under en time på den kommer jeg dagen efter ud til den i garagen og må se det sørgelige syn af en pitbike med en kæmpe olie pøl under den... ;-(

Da jeg meget overrasket får kigget på biken, opdager jeg at motorblokken er revnet og at dette er grunden til at olien er løbet ud over mit garage gulv????

Jeg har forsøgt at køre den til med lave omdrejninger som der står foreskrevet, men har ikke engang nået at tilkøre den, førend at den går i stykker!
Dette er jeg selvfølgelig ikke tilfreds med, hvorfor jeg både mailer og ringer til forhandleren for at klage.

Det eneste svar han har givet mig er følgende:
"Hej

Den type fejl er ikke omfattet af reklamationsretten, da skaden kun kan opstå ved, at maskinen sættes i første gear fra fjerde. Dermed bliver motoren overbelastet og enten springer kæden eller også sker det der er sket for dig, hvis man er rigtig uheldig."

Mvh

"Cencureret".

Jeg mener absolut at jeg er blevet snydt på det groveste og at jeg er blevet behandlet dårligt af forhandleren efter jeg har klaget til ham!!!

Nu er det så at jeg vil bede jer om hjælp!

Hvor skal man gå hen med sådan en sag hvor forhandleren ikke vil tage kundens klage alvorligt og hvor jeg vil gøre næsten alt for at få mig en ny ptibike, hvilket jeg synes ville være retfærdigt i denne her situation?

På forhånd tak...

Mvh. Christian...

Ps. Jeg har virkelig lyst til at nævne forhandlerens navn, for at advare andre mulige købere, men ved godt at jeg ikke må hænge forhandlere ud her på MCG.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal jeg klage over defekt vare??
  • #1   30. jan 2008 Måske du skal tale med lidt større ord?!

  • #2   30. jan 2008 Vil sige at det går ind under cykler og knallerter:

    http://www.forbrugerraadet.dk/klager/forbruger/


  • #3   30. jan 2008 Æv - noget skidt hva'??

    Nå, men prøv at søge hjælp på siden her:

    http://www.forbrug.dk/

    Ved ikke helt hvad du søger, men her er forklaringer på det meste i købeloven.

    Jakob


  • #4   30. jan 2008 Tak for jeres svar.... Hmmmm ved egentlig heller ikke helt hvad jeg søger hjælp til, udover hjælp til at få mig en ny pitbike som virker bare lidt mere end en time!!!

    Jeg føler mig lidt magtesløs overfor forhandleren og især efter den dårlige behandling/service jeg har fået af ham..... ;-(


  • Torben F
    Torben F Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
    #5   30. jan 2008 Hvor gammel er denne pitbike? For hvis den er under et halvt år, skriver du bare venligt til ham og gør ham opmærksom på at der i reklamationsretten i DK er et halvt års garanti på de ting man køber og at det i det første halve år er fabrikkens ansvar at påvise at fejlen er forbrugerens.

    Hvilket han tydeligvis ikke kan i og med han ikke engang har set på biken.


  • #6   30. jan 2008 Tag en snak med Stephan her:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=9614
    Han kender en god advokat, og kender også til hele proceduren ved klage over en MC.


  • #7   30. jan 2008 Christian:

    Hvis hjælpen er "uoverskuelig", kan du jo ringe til forbrugerstyrelsen og søge hjælp.

    Viser det sig at du har ret til en ny pitbike, og forhandleren stadig ikke vil give dig en, så svin ham da offentligt til i medierne. Har han derimod ret - ja så bid i det sure æble.

    Jakob


  • #8   30. jan 2008 Kontakt en gratisadvokat og hør hvordan du står, og send derefter en mail hvor du stille og roligt forklare forhandleren hvordan det hænger sammen og hvad loven foreskriver.... eller endnu bedre, få advokaten til at sende et brev..... Og jeg mener bestemt loven er på din side....

  • #9   30. jan 2008 Nøj det er dårlig af ham....

    Jeg syntes at du skal prøve at kontakte ham igen..... og en gang til forklare ham hvad der er sket......... han burde jo kunne senden den videre. så du kan få en ny uden beregning...

    mvh


  • #10   30. jan 2008 Har du ikke billeder af den ødelagt pitbike, således at man ved hvad man måske skal holde sig fra.


  • #11   30. jan 2008 hvis det er under 14 dage siden at du har modtaget den - så kan du "bare" fortryde handlen og sende skidtet tilbage til ham med krav om at få dine penge retur

    tvivler dog på at det vil gå særligt nemt efter din beskrivelse af sælger



  • Torben F
    Torben F Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
    #12   30. jan 2008 Forsøg at høre ham ad som Peter siger, men forvent det ikke. Der er ingen returret på vare i DK idag medmindre der skiltes med det og der gardere folk sig som regel ved at skrive det skal være i samme stand og ikke formindsket værdi.

    Anyway du har som minimum krav på at fabrikanten (ikke leverandøren) ser på den, og det burde være forhandlerens job at guide dig igennem dertil. Ellers se nogle vedlagte manualer etc om der står et nummer hvor du kan ringe til og få guidet dig hen til et service sted.


  • #14   30. jan 2008 Tusinde tak alle sammen... Føler mig allerede lidt mere optimistisk i sagen..... Maskinen er købt den 27/12-2007 og er leveret den 3/1-2008, så maskinen er under 6 mrd. gammel....

    Jeg må prøve at maile ham igen igen og selvfølgelig bevare den høflige tone, for så har jeg da mit på det rene!!!


  • Torben F
    Torben F Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 15
    #15   30. jan 2008 Husk endelig den høflige tone, ved selv hvordan motivationen til at hjælpe folk med deres reklamationer daler kraftigt når de råber eller sviner smiley

  • #16   30. jan 2008 Jeg kan desværre ikke sætte et billede af pitbiken ind, da forhandleren har copyright på billederne af den og da jeg også på denne måde vil komme til at røbe hvem det er!!! Sorry, ville ellers gerne advare jer der går med tanker om at købe jer en pitbike...

  • #17   30. jan 2008 En ting kan du hilse at sige fra mig, en motorblok skal på ingen måder flække ved at smide den fra 4-1 gear ,hvilket vi heller ikke regner med du har gjort

  • #18   30. jan 2008 Du kan da godt tage et billede af din egen pitbike og smide på MCG.

    Du skal jo ikke tage dem fra leverandørens hjemmeside.


  • #19   30. jan 2008 Nåhh ja carsten selvfølgelig... Tager lige et billede imorgen og sætter herind...

    Mht. det han skriver vedr. at sætte den fra 4. gear til 1. gear.... Der er et frigear imellem de to nævnte gear og er derfor heller ikke noget som jeg har gjort.....



  • #20   30. jan 2008 Jeg har givet 3250,-kr. for den incl. fragt.

  • #21   30. jan 2008 Hej Stephan

    Jeg kan se at du åbenbart har været hele møllen igennem, så hvis det er ok, kan det godt være at jeg sender dig en PM og måske ringer til dig for at høre vedr. et par ting?

    Endnu engang tak for alle jeres svar, håber på at høre fra forhandleren snart, så jeg kan handle på det!!!


  • #22   31. jan 2008 - stephan C
    Der er altid reklamationsret i 2 år, hvoraf de første 6 mdr. er under formodningsreglen (forhandler skal bevise fejlen, da det formods at fejlen var der fra starten af) unset om det er ny- eller brugtkøb.
    Derudover kan producent eller forhandler give dig garanti, som skal stille dig bedre end reklamationsretten.
    -Christian
    Kontakt forbrugerstyerlsen og forklar din situation, de kan sikkert hjælpe dig på en eller anden måde.


  • #23   31. jan 2008 Hygge hejsa:

    Formodningsreglen tror jeg ikke er ikke så relevant her, det er mere når der købes brugt, har du købt dyret fra ny, så er der 2 års garanti - ved internethandel er der ALTID 14 dages UBETINGET returret (men så mener jeg varen skal være ubrugt - dette har dog i dit tilfælde ingen betydning, da den er under garanti).

    Mvh
    Jll

    Mvh
    JLL


Kommentér på:
Hvor skal jeg klage over defekt vare??

Annonce