864 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

fik en tanke fik en tanke

fik lige en tanke, hvad er mest uforsvarligt at køre på, møg tunet knallert eller mc uden kort, og ved godt begge er ulovlige så er et temprements spørgsmål.

og nej kører ikke på mc før om 3 mdr ca når kortet er i hus:) men som sagt var det en tanke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fik en tanke
  • #1   31. jan 2008 Helt klar scoooooooooooooter, fordi de larmer og er grimme..... desuden er de heller ikke lige så godt udstyret med bremser som en mc smiley

• #2   31. jan 2008 Ud fra en ren teknisk sikkerhedsmæssig betragtning, er MC-en lang at foretrække.

Men det afhænger helt af, hvor lam føreren er i roen!!!

Så er der selvfølgelig de lovmæssige og forsikringsmæssige aspekter, Glem den MC lidt endnu:-)

• #3   31. jan 2008 skal lige siges knallerten er en motard så er bedre en scoot men stadig ikke så god mht bremse effekt. men flere meninger:)

• #4   31. jan 2008 som sagt knus den bliver stående hvor den er til kortet er i hus;D begynder jo snart

• #5   31. jan 2008 Tjaeee knallerten vejer mindst, så derfor kan den klare sig med dårligere bremser.
    Vil sige MC er mest uansvarligt, alt efter hvilken MC det er selvfølgelig.

• #6   31. jan 2008 har problemet med knallerten at den står ikke ordentlig fast under bremsning da den intet vejer og har prøvet mange knallerter og med forskellige dæk og er et generelt problem

• #7   31. jan 2008 Det er vanvittigt begge dele!!! Glem tanken om at køre på mc inden kortet er i hus! Hvis du kører en person ned vil det ruinere dig og samvittigheden bagefter kan slet ikke gøres op i penge. # måneder er ingen tid at vente.

Mvh
    Poul

• #8   31. jan 2008 poul: som skrevet tidligere kommer den ingen steder før kortet er i hus da jeg er klar over konsekvensen:) sved godt at knallerten også er uansvarlig og er en ufattelig dum vane ja.

• #10   31. jan 2008 Nu kan man jo ikke sammenligne en scooter med en motorcykel, da motorcykler for det meste kan køre meget hurtigere. Derfor synes jeg det kommer an på hvilken motorcykel der er tale om. Det er bedre at en knægt kører på en tunet knallert/scooter end en R6'er f.eks smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #11   31. jan 2008 Jeg ved ikke hvor mange af de tilstedeværende har kørekort kategori C, men jeg lærte en ret interessant ting i en af mine utallige teoritimer.

Forholdet mellem forøgelse / reducering af et emnes masse, er direkte proportionalt med dets forøgelse / reducering af tyngde mod vejbanen.
    Kort og godt betyder det (teoretisk) at et lastvognstog på 11 tons stopper lige så effektivt som en knallert med fører på ialt 100 kilo under de samme vejr / temperaturmæssige forhold.
    Ovenstående kan kun flyttes af visse uregelmæssigheder - og de to vigtigste faktorer er friktion og bremseevne.

Friktion er flere ting - det kan være vejbanens beskaffenhed, eller f.eks dækkenes kvalitet, dæktryk, eller en så banal ting som dæmperindstilling.

Bremseevne er et spørgsmål om hvor god du er til at dosere dit tryk kontra hvor lineært klodserne bider i skiven / skiverne.

Mit bud på knallerter som bremser dårligt, er dæk og dæmpere. Dæk kan oftest kun fåes fra kina producenter i knallertstørrelser, og std dæmperne står oftest i et katastrofalt kompromis mellem "komfort" og "slasket".

Summa summarum : Skaf bedre dæk / lær noget bremseteknik hvis du vil have en knallert til at stoppe bedre. Eller også kan du køre efter forholdene - for der er KR******E ingen der siger du SKAL køre 100km/t på en knallert bare fordi den KAN...

• #13   31. jan 2008 Tillykke med tanken, lad os håbe du får flere af dem hen af vejen smiley

• #15   31. jan 2008 Tja, kører på en tunet (80 ccm) Derbi Senda knallert der render 140.. Den bremser ganske udemærket efter jeg skiftede bremser. Kører nu med bremsesystem fra en r6 kun fordi det ser blær ud og kan bremse på meget få meter. Personligt mener jeg også der er forskel på hvem der gør det..
    HUSK: At køre råddent og køre stærkt er ikke det samme..

Kommentér på:
fik en tanke

Annonce