Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ringlås skal op...nøgle tabt 500 kr.
  • Hækklipning 2.300 kr.
  • Hænge lampe op 600 kr.
  • Skal have sat lamper op ved køkken ø. 500 kr.
  • Udtag til lampen og ny stikkontakt 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Havarikommissionen unders. MC-ulykker
  • #1   1. feb 2008 Måske finder man så ud af, at der er andre faktorer end fart, der kan være skyld i ulykker...

• #2   1. feb 2008 Det er sgu svært at få tallet af ulykker ned, når mc ´ister er blevet jaget vildt. Uanset hvornår der er sket en ulykke, får jeg altid sætningen " De har helt sikkert kørt med hovedet oppe i r..... " " Det er de selv udenom. De har sikkert kørt for stærkt" Men i mange tilfælde er det soloulykker eller en bil der har overset sin vigepligt. Når først den hetz på mc´ister, er blevet manet til jorden kan vi gøre noge konstruktivt..
    Pas på ude på vejen..

• #3   1. feb 2008 Det er skræmmende at se at der ikke er nogen der kigger lidt statistik, før de braldrer ud og nedsætter kommisioner. Antallet af dræbte er hverken procentuelt eller i aktuelle tal det største siden f.eks. 1993. På denne graf:
    http://farm3.static.flickr.com/2242/2233906645_64a1fe8533.jpg?v=0

har jeg plottet antallet af dræbte ind og holdt det op mod antallet af motorcyklister i de pågældende år X-aksens start er 1993 og den slutter i 2007. Året 2004 er der ikke statistikmateriale for antallet af registrerede MC'ere, så skal jeg hjem og lede :o).

Meget godt at få undersøgt tingene men lad dog være med at braldre ud om det værste MC år nogensinde, når det ikke passer - gennemgående useriøs journalistik, uden check af baggrundsmateriale.

JLL

• #4   1. feb 2008 Bare et tillæg - 2007, har præcist samme antal dræbte procentuelt som 2003, og der var der mig bekendt ikke det samme hysteri.

JLL

• #5   1. feb 2008 Muligvis ikke for motorcykler isoleret, men det samlede antal trafikdræbte er fadet voldsomt fra 2003 til 2006 og 2007.

Der har været en stigning totalt fra 2006 -2007 jo, men stigningen i MCister i den periode er voldsomt overproportional.

Trist - og som Pernille siger - vi ligge ikke generelt på den positive side i offentlighedens opfattelse.

Noget af dette er uforskyldt, andet er absolut ikke.

• #6   1. feb 2008 Pernille! det er nok ikke helt galt med det med hovedet oppe i røven. jeg har set hvem du kører sammen smiley
    hils ventilationstossen!
    mvh flemming

Kommentér på:
Havarikommissionen unders. MC-ulykker

Annonce