{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
787 visninger | Oprettet:

Udlænding. Betinget -Generhverv? {{forumTopicSubject}}

En bekendt udlænding som bor og arbejder i danmark står til en betinget frakendelse.

Er der anderledes regler for udlændinge, eller skal de også bestå et prøve inden 6 måneder fra indkaldelse?

Og hvis udlændinge ikke tager den prøve, er det så kørselsforbud på ubestemt tid, altså indtil man går op til en dansk prøve og består?

Det er baghjulskørsel på en motard, ikke noget særligt amoralsk kørsel. Bare rolig.

Spørgsmålet til en million kroner er så hvordan man finder den bedste køreskole, da man egentlig ikke SKal tage undervisning inden prøven,
-men det er nok nødvendigt for en udlænding hvis man skal have en chance for at bestå.

Og til 450 kroner i timen vil man nødig have en instruktør der er uerfaren smiley

Regner med at spørge lidt køreskoler ad, men måske har nogen herinde erfaring med det


Kommentarer på:  Udlænding. Betinget -Generhverv?
  • #1   14. okt Hvor i landet?

  • #2   14. okt Nu siger du udlænding...

    Så han har ikke et dansk kørekort?


  • #3   14. okt Samme regler for udlændinge hvis han bor her

  • #5   14. okt Ellers prøv Mik Marker. Han er mc-kørelærer på Østerbro.
    Mikmarker.dk


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 257 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 124 Svar: 19.869
    #6   14. okt Det virker en smule forhastet og fjendtligt.

    Du kender jo ikke manden?


    profilbillede
  • #7   14. okt Det forlyder at han skal bestå, før han må køre i danmark igen.
    -hvis han lader de 6 måneder udløbe.

    En kørelærer jeg talte med siger at man godt kan bestå alene ved at læse op på det gratis materiale man kan få.
    Og prøven er selvfølgelig på engelsk.

    Han lægger masser af penge i skandinavien, uden at belaste det offentlige med hospitalsbesøg el.lign.
    Jeg er ret sikker på det er en plus forretning for landet at han bliver her.

    Men ja jeg var lige ved at bruge ordet fremmedarbejder i overskriften i stedet haha. Det ku have udviklet sig hurtigt. Heldigvis var ordet for langt, og ordet udlænding er væsentlig mindre marginaliseret smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 257 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 124 Svar: 19.869
    #9   14. okt #7 - Så skal han jo bare igang. Der er masser af gode køreskoler, hvis han vil have hjælp den vej - som jo nok er anbefalelsesværdigt.

    Men der er lang ventetid på prøver, så han skal sgu nok få fingeren ud snart. smiley

    #8 - og den gamle mavesure racist har åbenbart kedet sig for meget, så han er begyndt at bruge forummet til at pisse på folk igen.

    Du har jo for vane at slette alle de kommentarer du kommer med, så i stedet for at en tråd pludselig bliver komplet uforståelig fordi der mangler en masse indlæg, må jeg sørge for at kontinuiteten bliver bevaret.

    Selv tak. smiley


    profilbillede
  • #10   14. okt Jeg generhvervede i sin tid efter at være snuppet med 164 på motorvejen.
    Jeg betalte for online adgang til teoriprøver og div. selvstudie og lejede kørerlærer med bil til en undervisningstime og derefter bilen til køreprøve. I modsætning til at erhverve kørekort, så skal båder teori + køreprøve bestås samtidigt og det kan godt svare sig at øve - hvis man dumper mister man kortet på stedet smiley


  • #11   14. okt Det er nemlig rigtigt- når man går ind til prøven afleverer man sit kørekort sammen med de øvrige papirer- og består man ikke så får man ikke kortet retur! Det samme igen til køreprøven. Så det er jo op til en selv hvor sikker man vil være ??

  • #12   15. okt Og det er præcis derfor at gen-erhverv er fuldstændigt tåbeligt som det er. Det koster den enkelte en masse tid og energi til INGEN vendens nytte + at det vil koste statskassen pga. at folk pludselig ikke kan passe deres arbejde.
    Det burde jo være en let sag med en enkelt køreprøve (mener at det var sådan i gamle dage) at få konstateret hvorvidt folk kan køre eller ej.
    Hvis politikerene inde på Christiansborg kunne bruge hovedet gjorde man bare det, at man øgede bødetaksterne tilsvarende på forseelserne, som giver klip istedet smiley


  • #13   15. okt Reglerne er jo indført for at få folk til at overholde loven. Gør man ikke det, så må man tage straffen uanset om man synes den er tåbelig eller ej.

  • #14   15. okt @Knud C: Hvorfor er det komplet latterligt? At kende færdselsreglerne er jo også en del af at kunne køre bil - det handler ikke “kun” om at man ikke kører folk ned.
    Så er teoriprøverne heller ikke sværere hvis man har sat sig lidt ind i de gældende regler.


  • #15   15. okt Teoriprøven handler i stort omfang om at vide hvad der menes med spørgsmålene og omsætte de til tider meget ringe billeder til rigtige svar.
    Og det går rimeligt tjept - så der er ikke tid til at tænke ret meget over det..
    Jeg mener ikke at man kan gå ind fra gaden og bestå, uden at have været det igennem først. Jeg vil i alt fald ikke vædde mit kort på det ??


  • #16   15. okt Jeg ved ikke hvor længe siden du har taget kortet - din holdning var bestemt også min opfattelse tidligere, men efter en del år i trafikken inden jeg skulle udvide med flere kørertøjer på mit kort var det faktisk ret klart, at med kendskab til færdselsreglerne (og ja, der er da en del man glemmer), så er der faktisk ikke nogen trick-spørgsmål. Der er måske faktisk flere der svarer forkert fordi de netop tænker at spørgsmålene er designet til at snyde folk.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 257 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 124 Svar: 19.869
    #17   15. okt #16 - Helt enig. Da jeg var til orienterende, tog jeg ikke en eneste teoritime men kun 4-5 prøver på nettet, som jeg så havde 1 eller 0 fejl i - og jeg svarede uden at over tænke dem.

    Og jeg er sgu ikke noget trafik vidunder... Som var årsagen til jeg overhovedet var til stede. smiley


  • #18   15. okt Ikke fordi, at jeg tilhører gruppen (endnu smiley ), men det er en kendsgerning at den ældste gruppe af trafikanter (vistnok) ofte må opgive generhverv pga. dels alder og at måden vi lærte teorien på med alle remserne mv. var at skrive det ned...........
    Klippene kan jo sagtens være givet pga. relativt "småting" såsom i en 40 km zone, og dermed overhovedet ingen vurdering af samlede kørefærdigheder.
    Jeg vil æde min gamle hat på (eller styrthjelm) på at alene i denne sammenhæng giver dårligere livskvalitet, og dermed koster samfundet penge (Vi andre har forhåbenlig et horn når gruppen er i vejen søndag eftermiddag smiley )


  • #19   15. okt jeg kan ikke lade være med at spekulere på, om kørelærerforeningen måske var rådgivende i udformningen af de regler vi har nu.

    Det kunne lige ligne dem at mene, at det mest gavnlige for trafiksikkerheden må være, at folk skal gennem en kørelærer som straf smiley

    Det på trods af at DTU har koknluderet at teoriprøver synes nyttesløse
    https://www.trafitec.dk/sites/default/files/publications/aldersgraenser%20for%20knallertkoersel.pdf



    profilbillede
  • #20   16. okt Selvbestaltet politimand, synes jeg nok at give Sajmon for meget credit, han er bare HAer, ikke en skid mere smiley

  • #21   17. okt For lige at nævne et andet totalt tåbeligt "klip" er ved" fuld- stop".
    Naturligvis bør færdselstavler respekteres, men et klip pga. en hastighed måske på 2 KM/T smiley . ???????
    Når slynglerne dertil har behov for at ligge på lur for at få nogle få i fælden er da for lavt.
    Min "private konklussion" er at det er OK med klip ved de groveste forseelser (store hastigheder mv., men IKKE evt.at få frataget kortet pga småting, specielt når forseelsen ikke har medført uheld.
    Endelig er slynglerne på ingen måde bedre selv: Var forleden tæt på at blive TROMLET ned i bil af panserbil med over 200 km/T på alm.landevej smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 257 MC-er: 15 Annoncer: 2 Emner: 124 Svar: 19.869
    #23   17. okt #21 - Men er du i tvivl om hvad "fuldt stop" betyder?

    Det betyder at dine hjul skal stå stille. Så er det vel ikke sværere?

    Årsag: Der er ubetinget vigepligt og potentielt dårlige oversigtsforhold, dårlig plads eller lignende, og du skal være ekstra opmærksom i det pågældende kryds - så derfor skal du stoppe helt op, så du har ekstra tid til at orientere dig.

    Tanken bag fuldt stop: Du skal stoppe HELT op, og der er INGEN luft til fortolkning, så loven er 100% ens for alle.

    Siger man "2-5km/t er ok ved fuldt stop", så ved du lige så godt som alle andre, at nogen vil køre 10-15km/t og begynde at diskutere med betjenten der stopper dem, fordi der ikke er en præcis måling.

    Der vil også være folk som kører 2-5km/t og får en bøde fordi betjenten synes det er for hurtigt.

    Hverken trafikanter eller ordensmagten kan styre at skulle vurdere sådan noget, så derfor laver man fuldt stop.

    At du vil have det ændret eller åbnet for fortolkning, fortæller os andre at du ikke har fattet at det er vigtigt, og at du bilder dig selv ind at du ved bedre end de mennesker der har besluttet det, på baggrund af forholdene i det/de kryds der har fuldt stop.

    Det er super ærgerligt at du ikke kunne slippe for den bøde og det klip du fik for den forseelse, men det hele handler ikke om dig. smiley


Kommentér på:
Udlænding. Betinget -Generhverv?

x