Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Servicepriser på mc
  • #1   4. feb 2008 www.soborgmc.dk
    Der kan du se nogle priseksempler.

• #2   4. feb 2008 Ved ikke, hvordan du er skruet sammen, men betænk lige:

en god servicemanual: 200-300 kr
    Det mest nødvendige værktøj 500-1000 kr
    en dåse swarfega 40 kr

så kan du typisk købe delene 30-40 % billigere og en mekaniker skal have 425 kr + moms pr time.

Du skal ikke nødvendigvis lave alt, blot det du kan overskue - det er en rigtig god forretning - og sjovt, hvis man er til sorte fingre smiley

• #3   4. feb 2008 Kan kun give Knud 200% ret, og man kender mere til sin cykel HVIS den skulle bryde ned, på en tur.. Mit kendskab til MC, har da reddet mangt en person, der stod på motorvejen, og havde opgivet deres mc, der ikke ville videre..
    Selv med lidt værktøj, i original sættet, kan (vil jeg tro) halvdelen af alle haverier, overtales til at kører hjem!

/Jesper

• #4   4. feb 2008 Jeg havde en GS500 i 6 år og service lå mellem 14-1800 alt efter om det var lille eller stort. Den skal til service for hver 6000 km. Der skal også skiftes kædekit en gang imellem, det koster ca. 2000. Men kører man pænt kan der køres 20-25000 km på et kædekit (det kunne jeg ihvertfald). Disse priser er når det bliver lavet hos mekaniker.
    En GS500 er en rigtig god begyndercykel og også økonomisk. Jeg kørte ca. 20km/l og med de benzinpriser vi har nu, er det også værd at tage med i overvejelserne.

• #5   4. feb 2008 Knud - kommer du lige og giver lidt instruktion -

Min skal lige have 30 t km service - dvs den med ventiljustering, opdatering af software, check af can-bus systemet og justering af den elektriske dæmpning.
    Hvad skal jeg bruge udover skruetrækker.........

• #6   4. feb 2008 Hej Torben, du er en rar mand der bor tæt på smiley

Du kan jo kigge over i Udviklingspark Øresund, hvor jeg har mit lille prøvesprængte konter. Så kan vi sammen ved selvsyn konstatere, at du ikke har en GS500 eller lignende LOL

• #7   4. feb 2008 Jeg har selv en gs'er og vil give knud helt ret. Køb dig en manual, noget værktøj og reservedele.
    En gs'er er rigtigt nem at arbejde på og det er en rar fornemmelse at vide lidt mere om ens cykel, end det man kan få ved bare at køre på den!
    Jeg har selv udført alt service og har ikke haft nogle problemer.
    Da jeg købte min cykel fik jeg regningerne på service med, de lå på omkring 1500-2000 kr. hos Enghave. Det er ikke en unormal pris, men man føler sig alligevel lidt snydt når man ser, hvad der er blevet lavet. Til den samme standard service som de udfører kan man købe reservedele for sådan ca. 500-800 kr. og hvis du kan nøjes med en elektronisk manual kan du få den her:
    http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp

Kommentér på:
Servicepriser på mc

Annonce