{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Forskringsskadet/Totalskadet
  • #1   25. okt 2020 Søger om det hos SKAT.

  • #2   25. okt 2020 Det svarer jo til at du har købt den i udlandet.
    Der er ikke længere dansk registreringsafgift på den, så det er forfra:

    https://skat.dk/skat.aspx?oid=2234529



  • #3   25. okt 2020 Tager politiet den hvis man bliver stoppet?

  • #4   25. okt 2020 Du får en bøde.
    For det først har du jo ingen nummerplade.
    Og hvis du har er den falsk = større bøde.
    Så kører du rundt på et ikke afgiftsberigtiget køretøj.
    Du bliver så pålagt at betale afgiften, og her kan man ikke unddrage sig at betale.
    "Ok, så smider jeg den i containeren" dur ikke. Er du først standset på den SKAL afgiften betales.

    Systemet er jo sådan indrettet at det bedst kan betale sig at gøre det lovlige.


  • #5   25. okt 2020 #3 Nejda, du får en medalje og en stor pose penge smiley

  • #6   25. okt 2020 Nå, ja og så har du jo ingen forsikring heller, så det kan koste dig kassen hvis du skader nogen.

  • #8   25. okt 2020 Hans Henrik - den var under bæltestedet. Er du ikke venlig at slette den kommentar?
    Manden er sikkert ung, og uanset oprindelse (....han er i øvrigt sikkert dansker, sproget er jo uden fejl...) er man jo som ung noget prøvende med den her slags ting.
    Så han er ude og afsøge lidt grænser, hvad jeg vist også selv gjorde da jeg var ung.....!!!!



  • #9   25. okt 2020 #8 Måske er H.H. også bare ude at afsøge grænser, det har vel ikke noget med alder at gøre, ellers er du jo aldersdiskriminerende smiley

  • #12   25. okt 2020 Så hvordan får jeg registringsattest på den?

  • #13   26. okt 2020 Her står en længere smøre om totalskadede køretøjer. Om der står noget om hvordan man får fat i en registreringsattest, har jeg ikke nærlæst, men den får man nok først efter den er synet og der er betalt afgift.
    Spørg ved Skat hvis du skal have flere oplysninger.
    https://skat.dk/skat.aspx?oid=1947434


  • #14   28. okt 2020 Når man køber en Forsikrings skade, uanset om det er genopbygning eller totalskade, følger den Danske reg. att. med og er i tilfælde af totalskade, stemplet "ny registrerings afgift skal betales ved genregistrering" uden den er det op ad bakke!

  • #15   28. okt 2020 Det er ganske enkelt,......
    Har du ingen oprindelig registreringsattest, uanset om det er en importeret motorcykel eller en totalskade fra et forsikringsselskab, så kan du IKKE få den indregistreret igen.
    Hvis du køber en totalskade SKAL du have den oprindelige registreringsattest med, hvorpå der skal være stemplet "afmeldt totalskade - Ny registreringsafgift skal betales". Får du ingen registreringsattest med, er motorcyklen/brugbare dele kun til ophug......


  • #16   29. okt 2020 Det er egentlig lidt utroligt at så mange er kommet i klemme mht manglende papirer i en handel.
    Det kan siges meget kort:
    Ingen papirer, ingen værdi, udover hvad delene evt er værd.
    Derudover kan man risikere at stå med en stjålen motorcykel, hvilket giver en grim plet på straffeattesten.


  • #17   30. okt 2020 Som Vestjyden skriver ovenfor -- Så kan det ikke siges mere præcist......... Ingen papirer - Ingen værdi

  • #18   30. okt 2020 Nu spørger jeg så lige dumt - hvorfor kan man ikke bare betale afgift igen, og få papir på den igen?
    Hvis køretøjet overholder gældende normer og regler burde der jo ikke være noget i vejen for at syne og betale afgift.
    Man skal selvfølgelig dokumentere at køretøjet overholde EURO XX da det jo er en ny registrering.


Kommentér på:
Forskringsskadet/Totalskadet

Annonce