{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Køb af Honda CB250RS {{forumTopicSubject}}

Jeg er på vej til at investere i en motorcykel, og ved ikke forfærdeligt meget om dem, andet end de er sjove at køre på smiley

Jeg har fundet denne her Honda CB250RS, som har gået ca. 30xxx km og lige er blevet renoveret, mht. cylinder og stempelringe og den er så blevet poleret og pudset en del.. og har kørt omkring 3000 km efter renoveringen.. Jeg ved ikke rigtig noget om hvornår den er blevet synet (finder jeg vel ud af når jeg tager ud og ser på den), men den skulle være gadeklar..

Er der nogle specielle ting man især skal ligge mærke til når man kigger på sådan en cykel? Udover selvfølgelig om den lyder godt i motoren, og gearene fungerer & bremser & lysene virker..

Jeg tænkte om der var nogle erfarne motorcyklister der måske kunne give nogle tips?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af Honda CB250RS
  • #1   4. feb 2008 Det er en rimelig simpel og robust cykel. Motoren stammer fra XL250S fra 1978 - dog har den en lidt skarpere knastaksel, så ydelsen er 26 HK mod XL'erens 20½. Hvis motoren næsten lige er blevet renoveret, burde den ku' holde et godt stykke tid.

    Eneste svaghed ved motoren, er at der kan opstå slør i den aksel, hvorpå vippearmene sidder monteret. Derved er det praktisk taget umuligt at justere ventilerne, så de har det korrekte spillerum. Motoren tager dog tilsyneladende ikke skade af dette - men man må leve med lidt ventiltikken fra topstykket. Næsten alle CB250RS'ere har eller har haft denne skavank ...


  • #2   4. feb 2008 Og så er sådan en CB250RS RIGTIG underholdende på en snoet vej - den vejer jo kun 126 kg tør ... smiley

  • #3   4. feb 2008 Jamen det lyder jo rigtig godt, tak for svarene smiley

Kommentér på:
Køb af Honda CB250RS

Annonce