{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.506 visninger | Oprettet:

At kører uden registreringsafgift? {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Er en dreng på 19, som inderligt ønsker sig at køre på supermotard. Men pga. de sindsyge afgifter, forsikringer, osv. har jeg hidtil måtte nøjes med Yamaha DT 175.

Jeg har kigget på den nye Yamaha 250 supermotard, som ser virkelig attraktiv ud for mig.
MEN prisen... 100.000 kr er mere end hvad jeg kan skrabe sammen.

(link fjernet)

Så nu til hypotetiske spørgsmål: Hvad sker der hvis man bliver stoppet uden registreringsafgift?
Og hvad koster sådan en ny motorcykel til 100.000 uden denne afgift?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At kører uden registreringsafgift?
  • #1   4. feb 2008 pas nu på!

  • #2   4. feb 2008 ja ja men glem ikke at afgiften bliver lagt oven i så det bliver en dyr maskine.. men go tur alligevel

  • #3   4. feb 2008 Men hvad koster sådan en maskine uden afgift?

  • #4   4. feb 2008 hvad med en suzuki 400 er da ikke dyr fra ny sæt små hjul på så er den da fed

  • #5   4. feb 2008 Hvis det er med henblik på at rende og leje prøveplader i tide og i utide, så bliver du bare træt af det.

    Nej ta' det som en mand, når du tænker på at vores nabolande kun betaler en trediedel for den samme MC.

    Og hvis du har tænkt dig at køre helt uden nummerplader, ja så er du nok ikke lige den stiveste pik i saunaen.


  • #6   4. feb 2008 det kan kun betale sig at købe den uden afgift hvis den skal bruges på bane, det andet er lidt dumt, at køre uden plader på, det minste er at blive stoppet af politiet, hvad gør du lige hvis det går galt på den ene eller anden måde, en cykel uden plader er jo ikke forsikret, for det kan man ikke lige uden plade på. tror jeg ville tænke mig godt om inden jeg ville begynde på de narrestreger

  • #8   4. feb 2008 Du kan nemt finde en ældre motard til 30.000-60-000kr og drosle den
    Den med at køre uden afgift skal du slå helt ud af hovedet. Det kan bliver meget dyrt i sidste ende!!


  • #9   4. feb 2008 Hvor finder I det med at man kommer af med bøde på størrelse med afgiften?? - link mig:-)....kan nemlig kun finde den på politiets side, at det koster 500 bobs at køre på et uindregistreret køretøj? - og så skal man selvfølgelig få betalt sin afgift.........og hvordan lige med forsikring...............har været oppe før..men nu vil jeg vide det:-):-)

    og Poul..aldrig slå større brød op, end du kan bage:-)


  • #10   4. feb 2008 ingen reg. afgift ingen forsikring, det bliver vist for dyrt i den anden ende. Gør som mange af os andre, start i det små og med tiden får du det du ønsker. Evt. tag et banklån og få fat i drømme cyklen. Men det du overvejer der tror jeg du fortryder inden længe.

  • #12   4. feb 2008 Kom nu til fornuft og tænk kun på prisen i DK - alt andet er drømme.

    Nææ, så skulle du prøve at være ansat i en international virksomhed og have fri bil, hvor du på dit niveau må købe bil til 40000 € ( ca 300k ) og denne regel gælder internationalt. Så mødes du med dine kolleger. Du kommer selv i en Toyota Auris, din tyske kollega kommer i BMW 525i, din svenske kollega kommer i Audi A4 3,2 og............


  • #13   4. feb 2008 Ha ha - Grauballe...du da fremme i skoene:-)....Link MIG/OS, ikke min profil......med hvor I finder oplysningerne,tak:-):-)

    Jesper, ja..så man sgu´på skideren:-)


  • #14   4. feb 2008 er en gang blevet stoppet uden plader måtte give 500 kr i bøde i bil


  • #15   4. feb 2008 Rikke

    Det er fordi, det at køre uden reg. afgift ikke er en færdselsforseelse! Det er skatteunddragelse, og her er praksis, at man bliver sat til at betale manglende afgift plus en bøde svarende til den manglende afgift.

    Og så kommer det værste: det er en skattesag, og så er du i et af de eneste tilfælde. hvor vi i dansk ret har omvendt bevisførelse. Dvs, skattefar rejser sit krav, og det er du pådømt, med mindre du kan bevise, at det er forkert.!!!

    Det er et af de legale slagsmål, man bare ikke vil have smiley


  • #16   4. feb 2008 Ingen arme, ingen småkager.

  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #17   4. feb 2008 Det er en skrøne at man får afgift +strafagift i bøde for at køre uden plader. Det er kun hvis man snyder og kører på danske plader der ikke hører til køretøjet. Bøden er småpenge.
    Kør løs. Du slår dig hverken mere eller mindre om du har plader på eller ej smiley


  • #18   4. feb 2008 Teis:

    Prøv nu lige at spørge et par af de danskere, der er blevet knaldet i deres svenskindregistrerede biler uden at have tilstrækkelig meget ophold i Sverige og uden behørig adresse--

    ... en hel del af disse vil kunne berette om nogle ret kostbare skrøner smiley

    Når det så er sagt, vil jeg da ikke udelukke, at man kunne finde på, at tage lidt mere forsigtigt på en 19 årig førstegangsforseer, hvis man da ellers er det....

    Men garantier gives nok ikke smiley


  • #19   4. feb 2008 Glem dog den yamaha. For menneske penge kan du få en DRZ400

  • #20   4. feb 2008 Mikael P:

    Jeg er ret enig med dig i, at det godt nok er et tåbeligt indlæg.

    Nu vil det under ingen omstændigheder fritage en, "der hopper på den" fra selv at have ansvaret.

    Mon ikke det handler om, at Teis viderebringer, hvad nogen har fortalt ham.

    Jeg skulle ikke nyde noget af lige netop den type plat!


  • #21   4. feb 2008 Nok om alt det bøde og straf halløj !!!!

    Har ALDRIG hørt om en der blev tvunget til at betale afgift eller kæmpe tillægsbøde, tror sgu det er en vandre historie.....

    Links eller lign er MEGET velkomne så vi alle kan få sikkerhed for sagen......




  • #22   4. feb 2008 Kim har du hørt om nogen der slap for det da ?

  • #23   4. feb 2008 her er så den første

    (link fjernet)


  • #24   4. feb 2008 Hvorfor ikke sådan en ny Kawasaki 250 ccm? Så den inde på messen.. Mener kun den kostede 50000 kr og det er da ikke så galt.. Og den har da både designet og en tilsvarende motor til den motard du linkede til.. Min egen 125 ccm kostede det samme for 12 år siden.. smiley

  • #25   4. feb 2008 Bare sig til, der er hundredevis af sager, men det er jo ikke noget folk går og blærer sig med. Det kan bringe de fleste almindelig lønmodtagere ud i noget, der ligner personlig konkurs!!!

  • #26   4. feb 2008 Lad os alle gøre oprør og stoppe med at betale afgift
    bestiller straks en GIXX og en night rod og en hel masse andre maskiner :o) går helt i selvsving over alle de biler og motorcykler der kunne blive råd til


  • #27   4. feb 2008 Ahhh, men der taler vi jo om en der kører på svenske plader og dermed undrager sig den danske afgift, tanken var jo at (som jeg forstod det) at køre med sin egen plade på en cykel købt her i landet....

    Har nu aldrig hørt om nogle der er blevet snuppet for det, ikke at det gør det rigtigt at fuske, overhovedet !!!


  • #28   4. feb 2008 Det er fuldstændig ligegyldigt!!!!!

    Det handler om, at man som dansker benytter et motorkøretøj her i landet, der ikke er betalt registreringsafgift af!

    Du kan ikke sidestille det med at du har købt en brugt dansk cykel, og sat en plade fra en anden cykel på!


  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #29   4. feb 2008 Jaja. SIg hvad i vil. Jeg er blevet stoppet i en bil uden afgift. 500.- kr i bøde+500 for at have glemt mit kørekort.
    Jeg har også prøvet og køre galt i en bil uden afgift. Smask 500 i bøde til ham der kørte/ejede bilen. (jeg sad ved siden af)
    Så kan i fortælle om alle jeres vandrehistorier med strafafgift. Det er sandt med det med afgiften med svenske biler, men det er fordi det er skattefusk. At køre uden nummerplader i en bil uden afgift er kun en overtrædelse af færdselsloven.


  • #30   4. feb 2008 Er du sikker på at det er ligegyldigt ??? eller er det en formodning ??? jeg aner det ikke, men det kunne da være rart at vide det så man kan advare folk man kender mod at lave den slags dummefejl som kan have så fatale konsekvenser som der bliver omtalt her..... Måske man skulle spørge politiet eller told og skat, de må da vide det smiley



  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #31   4. feb 2008 Jeg er 100% sikker i min sag. Det er kun afgiftspligtigt hvis den er indregistret i et andet land eller køre med plader der ikke tilhører den. Det er ligegyldigt hvilket land pladerne kommer fra eller om de er hhjemmelavede.
    Uden plader er det kun en færdselsforseelse.


  • #33   4. feb 2008 Til Michael


    Jeg mente.... jeg har jo min Kawa, men hvis nu jeg (rent hypotetisk) ville have en at lære lidt stunttrixs på, kunne jeg jo købe en magen til uden afgift og derefter sætte min egen plade derover på..... Whoopla, 2 i 1......


  • #34   4. feb 2008 Sådan Chris....

    Så blev den ged vist barberet smiley


  • #35   4. feb 2008 Kim

    Prøv lige at nærlæse Pouls spørgsmål - det hele allerøverst i denne strenng!!

    Det er derfor man toldsyner importerede køretøjer, det er derfor CRM registrerer stelnumre. Det handler ganske enkelt om, hvorvidt, der er betalt afgit her i landet eller ej.

    Der er bunker og buler af tilfælde med pendlere mellem Kbh og Malmø, men også ved den dansk-tyske grænse, hvor man ikke er tilstrækkelig mange dage ude af Danmark. Det er ingen nu problemstilling, så jeg gider ikke en gang forske dybere i det nu.

    Der er så mange der har brændt sig så hårdt, at det bærmest lugter af stegt flæsk smiley

    Jeg synes du skal køre hen til Skat, spørg dem, eller hvis det er det det handler om - gå til bekendelse - måske kan du overbevise dem om, at du ikke vidste det og slippe med en bøde på en tusse og så selvfølgelige betale den udestående afgift smiley

    ...For god ordens skyld, sidste del er en spøg, jeg har ingen grund til at dorfmode at du snyder Kim:-)

    Det her skal man bare ikke rode sig ud i smiley


  • #36   4. feb 2008 Endnu et hypotetisk senarie...

    Hvis jeg nu klipper en gammel dame (med lille hund) i et fodgængerfelt på min Kawa nr 2 uden dansk afgift men med min egen danske nr plade på fra kawa nr 1.... hvad sker der så rent forsikrings teknisk og hvor bliver pengene indrevet når støvet har langt sig ????


  • #37   4. feb 2008 Chris:

    Dine links:

    Det første handler om lastbiler/ej persontransport til erhvervs mæssig brug - altså ingen afgift!

    Det andet er færdselslov-det vi her diskuterer er skattelov, og det er en ganske anden sag. Man er ganske vist i strid med dem begge i Pouls hypotetiske tilfælde, men færdelslovens konsekvenser er peanuts i denne sammenhæng:-)


  • #38   4. feb 2008 På din forsikringspolice på Kawa nr 1 har du opgivet en nummerplade, der på motorkontoret hænger sammen med et stelnummer. Det kræver ikke en Sherlock Holmes at finde ud af at du har flyttet nummerpladen og derfor er din Kawa 2 stadig ikke forsikret.
    Du kommer til at betale - ikke dit forsikringsselskab. Også selvom du ikke har nogen penge .. så betyder det nok bare at du aldrig kommer til at have nogle penge, hvis skaderne (både materielle og personskader) løber op i millioner.


  • #39   4. feb 2008 Kim N

    Dit scenarie:

    i første omgang vil fællesforsikringsfonden dække skadelidte - så vil de rejse krav i dig!


  • #40   4. feb 2008 Nicolaj.


    Igen..... fakta eller formodning ???


    Og bare rolig, kunne ikke drømme om det, er nok på røven i forvejen smiley


  • #41   4. feb 2008 58 sekunder smiley

  • #42   4. feb 2008 Jeg har en genbo der slæber på sådan en sag. Han havde så meget friværdi, at han klarer det med et lån-13eller 14 år tilbage!

  • #43   4. feb 2008 Det er fakta at hvis du flytter din nummerplade til et andet køretøj - er det det samme som at køre uden. Det ser bare ikke sådan ud når der holder nogen bagved dig smiley

    Hvis du kører på et køretøj der ikke er forsikret (ansvar) og skader et andet menneske - bliver du holdt økonomisk ansvarlig .. også for diverse erstatningskrav...

    Jeg ved - eller tror heller ikke du ville gøre det.. smiley


  • #45   4. feb 2008 Det er godt med en debat om dette her for det er OFTE noget der er oppe og vende i klubber og til træf osv.....



  • #46   4. feb 2008 Helt sikkert smiley

    Og jeg er da mindst lige så træt af registreringsafgift som alle andre, men sådan er livet nu i vores lille land smiley

    Hvis man vil købe en billig MC uden afgift - så kør på bane ... det er også meget sjovere !


  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #47   4. feb 2008 Jeg synes det er en dum ide og køre rundt uden afgift med mindre man kører på prøveplader. Men det ændrer ikke på fakta som er at man kun bliver sigtet i en afgiftssag hvis man har prøvet at foregive der er betalt afgift af køretøjet. Og det prøver man ikke og foregive, ved at køre uden plader.

  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #48   4. feb 2008 Men når alt kommer til alt er det jo kun penge det drejer sig om. Man slår sig ikke mindre fordi der sidder et stykke plade bagpå. Dem amn skader slår sig heller ikke mindre. Så hvis tør tage den økonomiske chance. Så er man måske ikke så kvik. Men Jeg er ligeglad.
    I de eksempler hvor jeg har været indvolveret i kørsel uden afgift uden plader var jeg omkring de 18. Man indser jo de økonomiske konsekvenser når alderen man bliver ældre. Så jeg gør det ikke igen.


  • #49   4. feb 2008 Husk lige at der er ansvarsforsikring indregnet i prisen på prøvepladerne:-)

  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #50   4. feb 2008 Det link fra skat ligner ikke denne sag. For der er undraget afgift fordi han har kørt længere tid på plader i dk uden afgift. Dette kan ikke sammenlignes med bare at tage en enkelt tur uden plader.

  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #51   4. feb 2008 Jeg læser det som om han vil køre uden plader. Faktisk omdrejningspunket for debatten.

    Plader eller ej,,,, vi elsker vores kværn smiley


  • #52   4. feb 2008 Lad nu være med at køre uden plader.... Tænk hvis du endte som knuds genbo..... Alle de supermotarder du kunne få for de penge.....

    Og noget helt andet, i den artikel knud linker til, er jeg den eneste der studser over at malmøpolisen har problemer med svenskere i tyske biler, som er endnu billigere end i sverige....??

    Hvorfor fanden skulle man så flytte over til de fesne svenskere med de kæmpe sprut priser? Så hellere tyskland, endnu billigere motorcykler og pisse billig Jack D......


  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #53   4. feb 2008 såvidt jeg er informeret er indregistreringsafgiften 3500.- i sverige på biler man henter i tyskland.

  • #54   4. feb 2008 Teis:

    Plader eller ej - registreringsafgiften følger ikke en nummerplade - den følger et stelnummer.

    Det betyder, at bliver du bøffet i f.eksen bil uden nr. plader og uden betalt registreringsafgif, så kommer policen efter dig med nummerpladen og skattefar med afgiften - rigtig god fornøjelse smiley


  • #55   18. feb 2008 jeg har prøvet det fik kun 1 bøde på 4000kr og ja min plade tog de selfølglig

Kommentér på:
At kører uden registreringsafgift?

Annonce