{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overgang til veteran
  • #1   30. okt 2020 Hej Jesper,
    Tror som du skriver du skal ind og den synet og så bliver det registreret via synet med lav afgift osv.
    Er dog ikke sikker.
    Min veteran købte jeg som veteran så har ikke selv prøvet overgangen fra det ene til det andet.


  • #2   30. okt 2020 Den bliver automatisk veteran, da min blev det faldt den bare til 1/4 vægtafgift og det var det, har ikke fortaget mig noget hverken syn eller andet

    Du kan dog også vælge at få veteranforsikring på (billigere), men nogle forsikringselskaber lægger så forhindringer i vejen for benyttelse

    Jeg har en Aros veteranforsikring på min

    https://www.aros-forsikring.dk/forsikringer/veteranforsikring?gclid=CjwKCAjw0On8BRAgEiwAincsHPaEW8g5m4QxyPNJUX0TlA1Fem5UxgrwdbOAWu2zZB8TvYaSzjeQjxoCjKIQAvD_BwE


  • #3   30. okt 2020 Motorcyklen bliver automatisk veteran, når den bliver 35 år gammel. Så bliver du opkrævet 1/4 vægtafgift, pt. kr. 182,50 pr. år.
    Din forsikring skal du dog selv flytte til et selskab med veteran forsikring, -- Aros forsikring, GF-veteranforsikring, Thisted veteranforsikring f. eks.
    Du skal ansøge om veteran forsikringen. Det kræver normalt, at du er medlem af en veteranmotorcykel klub eller mærkeklub, som har aftale med et forsikringsselskab, der tegner veteranforsikring.
    Der vil desuden være nogen restriktioner som f.eks Ingen vinterkørsel og maks. 6000 km om året og lignende.
    Der kan også være andre krav, som at du f.eks skal samle dine øvrige forsikringer i samme selskab ......
    Men til gengæld er forsikringen så også MEGET billig..... Min Suzuki GT750 koster f.eks ca kr. 600,- om året med Kasko og en forsikringsværdi på kr. 40.000,-


  • #5   30. okt 2020 Har Topdanmark som forsikringsselskab og der var ikke noget specielt for at tegne veteranforsikring. Giver DKK 400,- om året for min GS400.

Kommentér på:
Overgang til veteran

Annonce