dragtdesigneren.dk vs Dainese dragtdesigneren.dk vs Dainese
Hey:)
Har kigget på en dragt til hende den søde der gerne skulle til at sidde bag på MC'en! Havde først fundet en dragt fra Dainese:
http://heidigs.blogg.no/images/tuta_yu_prof_lady2513260_f_1__1176400601.jpg
Men efter at have surfet lidt rundt fandt jeg den her hos dragtdesigneren.dk:
http://www.dragtdesigneren.dk/product_info.php?cPath=157&products_id=173
De to dragter ligner hinanden slåene meget! Dainese koster omkring 7800kr og den anden 6800kr. Dragtdesigneren giver mulighed for at få den i de helt rigtige mål og med mulighed for ændring i designet, så det er self ret tiltalende, især når den koster 1000kr mindre! Men mit spørgsmål går nu på kvaliteten? hvordan er de i forhold til hinanden...hvad er bedst??
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
Dainese skal have 30% (!) oven i normal prisen for at lave en dragt på mål til dig. Så er dragten lige pludslig oppe og koste over 10000 bobs.
Så spørg dig selv om du kan undvære at have en "fornemt" mærke til at stå på dragten.
Og overvej lige en ekstra gang om det ikke skal være en 2-delt dragt istedet for en sparkedragt.
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Jeg har set en del folk købe dragter af ham, og det er helt sikkert primært tilfredse kunder han "sætter i verden."
Men min logik peger stadig hen på et godkendt og ikke mindst gennemtestet mærke som f.eks Dainese, som du selv nævner, ligesom jeg til min racerbil heller ikke ville købe Raceland / Thansen sæder fordi de var 1000 kroner billigere end Sparco.
Det er DIN krop indeni dragten, og det er først når det ER gået galt at du opdager om læderkvaliteten nu var god nok, om syningerne gik op og om beskyttelseskopperne flyttede sig da du tumlede henad asfalten med 75 km/t.
Er du parat til at løbe den risiko?
Jeg siger ikke det er dårlig kvalitet han laver - tværtimod ser det RIGTIGT fint ud efter min bedste overbevisning.
Jeg siger bare at Dainese har en del mere dokumentation for deres kvalitet og ikke mindst sikkerhed end han har....
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
dec 2007
Følger: 63 Følgere: 60 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 4.445
jan 2005
Følger: 163 Følgere: 146 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.664
Så er jeg ikke i tvivl om at kvaliteten er helt i top.
Godt tykt lædder, og syningerne prof lavet, så de ikke blir slidt og går op.
Der er også flere her inde der bruger dem til race, og der har ikke været problemer overhovedet.
Synes også det er vigtigt at dragten sidder som den skal til ens krop. Så er der ikke noget der gnaver og strammer.
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 643
Men når det er sagt, må jeg være ærlig og sige at den dragt jeg rent faktisk bruger, kostede 2000 på tilbud ved HG, og jeg er faktisk godt tilfreds med den. Jeg sidder også 'bare' bagpå. Og må da sige at efter Mortens uheld i oktober, og efter flere har sagt at det ofte går mest ud over den der sidder bagpå, ønsker jeg mig endnu mere en dyr dragt.....suk....
Og synes i øvrigt også den sort hvide er så super blæret.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 88
Desuden er det da super cool med en dragt der matcher cyklen.
dec 2006
Følger: 41 Følgere: 39 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 367
Og er der nogle problemer med din dragt , så hjælper han dig selvfølgelig...........
aug 2005
Følger: 69 Følgere: 55 MC-er: 4 Emner: 177 Svar: 1.699
selvfølgelig er der den snak om at hvad hvis man har målt forkert, ja så kan jeg ikke tro andet end at så hjælper thomas nok med at få det hele rettet til på en eller anden måde.
og at begynde at diskuterer om de er fede eller ej de dragter man for gennem ham er jo tåbeligt da det jo er en smagssag.
selv syntes jeg det er tåbeligt at give over pris for noget der IKKE er bedre på nogen punkter end det han kan tilbyde.
jeg kan kun sige at ud fra det jeg har set og læst om hans dragter så ser det rigtigt fornuftigt ud.
og så er det fedt man kan få både handsker og støvler der matcher ens dragt...
med andre ord "keep up the good work" Thomas alias dragtdesigneren.
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 4 Emner: 35 Svar: 1.925
Tror heller ikke der er nogen grund til at betvivle kvaliteten
- tværtimod.
Jeg var da tæt på, at bestille én hos ham for nyligt som passede til min F3'er - men så slog det mig; hvad nu hvis jeg skifter maskine og ham der køber den ikke lige har samme kropsbygning som mig ( eller har dragt i forvejen ) ?
Så jeg valgte i stedet en 2 delt Arlen Ness, der passer til alt.
Erkendt, den er slet ikke nær så spændende som en specialsyet - men jeg gider heller ikke at skulle skifte dragt samtidig med maskinen.
Konklusionen er vel, li'som med alt andet, at det er en tillids- og en smagssag.
God jagt, Emil
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 64 Svar: 602
Til Michael: Begge dragter kan fås som 2-delt, og det bliver det også:)
Til Marianne: Hehe, er rigtig nok, men tror jeg får svært ved at få ham til at give mig et "ufarvet" svar på om hans dragter er lige så gode som Dainese:)
Men tak for alle de gode svar! Nu har jeg lidt at gå videre med!
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Godt med en god debat.
Jeg vil lade kunderne tale og selv tie her.
God jagt Emil,
PS: jeg var også på messe i weekenden og gæt hvad jeg specielt kiggede efter der....
Mvh
Thomas E
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 88
det var Thomas der førte målebåndet.
Den færdige dragt blev leveret og prøvet på en rasteplads i Greve. Hvad har de forbikørende ikke tænkt !!!
Jooo, alt kan lade sig gøre.
Tak Thomas, jeg er tilfreds.
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 64 Svar: 602
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Du skal være meget velkommen - så fører jeg målebåndet. Jeg er i øjeblikket ved at få et lille showroom op at stå - måske allerede i weekenden. Eller mødes vi bare vi bare et sted.
Men jeg vil næsten påstå at man ikke kan måle forkert med det nye måleskema. Men jeg udfører med glæde udmålingerne og så kan vi da også lige få sat ansigt på navnene...
Emil:
Både du og "Hende den før omtalte søde" er også meget velkommen.
Jeg vil førsøge at holde åbent om lørdagen i showroomet eller efter aftale.
Steen Næstved:
Selv tak - håber du er glad for dragten - skal du med på Julemærketuren i år?
Mvh
Thomas E
dragtdesigneren.dk vs Dainese