3.388 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

dragtdesigneren.dk vs Dainese dragtdesigneren.dk vs Dainese

Hey:)

Har kigget på en dragt til hende den søde der gerne skulle til at sidde bag på MC'en! Havde først fundet en dragt fra Dainese:

http://heidigs.blogg.no/images/tuta_yu_prof_lady2513260_f_1__1176400601.jpg

Men efter at have surfet lidt rundt fandt jeg den her hos dragtdesigneren.dk:

http://www.dragtdesigneren.dk/product_info.php?cPath=157&products_id=173

De to dragter ligner hinanden slåene meget! Dainese koster omkring 7800kr og den anden 6800kr. Dragtdesigneren giver mulighed for at få den i de helt rigtige mål og med mulighed for ændring i designet, så det er self ret tiltalende, især når den koster 1000kr mindre! Men mit spørgsmål går nu på kvaliteten? hvordan er de i forhold til hinanden...hvad er bedst??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dragtdesigneren.dk vs Dainese
  • #1   5. feb 2008 For de 6800 som det koster hos dragt designeren får du en skræddersyet dragt der passer dig og kun dig, det er uden tvivl en fordel, men kan gå hen og blive en ulempe hvis dragten en dag skal sælges.

Dainese skal have 30% (!) oven i normal prisen for at lave en dragt på mål til dig. Så er dragten lige pludslig oppe og koste over 10000 bobs.

Så spørg dig selv om du kan undvære at have en "fornemt" mærke til at stå på dragten.
    Og overvej lige en ekstra gang om det ikke skal være en 2-delt dragt istedet for en sparkedragt.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #2   5. feb 2008 Jeg har intet negativt at sige om dragtdesignerens kvalitet, for jeg kender den ikke.
    Jeg har set en del folk købe dragter af ham, og det er helt sikkert primært tilfredse kunder han "sætter i verden."

Men min logik peger stadig hen på et godkendt og ikke mindst gennemtestet mærke som f.eks Dainese, som du selv nævner, ligesom jeg til min racerbil heller ikke ville købe Raceland / Thansen sæder fordi de var 1000 kroner billigere end Sparco.

Det er DIN krop indeni dragten, og det er først når det ER gået galt at du opdager om læderkvaliteten nu var god nok, om syningerne gik op og om beskyttelseskopperne flyttede sig da du tumlede henad asfalten med 75 km/t.

Er du parat til at løbe den risiko?

Jeg siger ikke det er dårlig kvalitet han laver - tværtimod ser det RIGTIGT fint ud efter min bedste overbevisning.
    Jeg siger bare at Dainese har en del mere dokumentation for deres kvalitet og ikke mindst sikkerhed end han har.... smiley

• #3   5. feb 2008 Sajmon har en god pointe der.

• #4   5. feb 2008 Emil Fini: Ring eller skriv til Dragtdesigneren. Det koster jo ikke noget og du kan få svar på evt. spørgsmål.

• #5   5. feb 2008 Hvis man læser nærmerer på dragtdesigneren´s hjemmeside og læser hvilket produkt det er.
    Så er jeg ikke i tvivl om at kvaliteten er helt i top.
    Godt tykt lædder, og syningerne prof lavet, så de ikke blir slidt og går op.
    Der er også flere her inde der bruger dem til race, og der har ikke været problemer overhovedet.

Synes også det er vigtigt at dragten sidder som den skal til ens krop. Så er der ikke noget der gnaver og strammer.

• #7   5. feb 2008 Åh....suk. Ville ønske jeg havde råd til en dragt fra dragtdesigneren........kan han ikke lave en konkurrence som lige netop jeg skal vinde..og præmien skal self være en to-delt dragt eftet eget valg. til mig

Men når det er sagt, må jeg være ærlig og sige at den dragt jeg rent faktisk bruger, kostede 2000 på tilbud ved HG, og jeg er faktisk godt tilfreds med den. Jeg sidder også 'bare' bagpå. Og må da sige at efter Mortens uheld i oktober, og efter flere har sagt at det ofte går mest ud over den der sidder bagpå, ønsker jeg mig endnu mere en dyr dragt.....suk....

Og synes i øvrigt også den sort hvide er så super blæret.

• #8   5. feb 2008 Jeg kan kun anbefale at handle med Thomas Dragtdesigner. Er meget tilfreds med min dragt. Nu havde jeg måske heller ikke de store alternativer, da jeg er 2 m. Kvaliteten er helt i top og når man har haft den på et par gange, er den ligesom "gået" til.

Desuden er det da super cool med en dragt der matcher cyklen.

• #9   5. feb 2008 Jeg har en dragt og jeg kender Thomas (dragt designeren) personligt jeg ved at ville aldrig sælge noget han ikke kunne stå inde for på alle punkter han er total perfektionist smiley

Og er der nogle problemer med din dragt , så hjælper han dig selvfølgelig...........

• #13   5. feb 2008 jeg har også en dragt i "systuen" hos Thomas, ( den kan ses inde på hans hjemmeside under Honda CBR1100 Inverse) og jeg glæder mig da meget til at se den når den bliver færdig., og hvis man vil have noget de andre ikke har så er det en rigtig god mulighed...og så er prisen jo også en væsentlig faktor...

selvfølgelig er der den snak om at hvad hvis man har målt forkert, ja så kan jeg ikke tro andet end at så hjælper thomas nok med at få det hele rettet til på en eller anden måde.

og at begynde at diskuterer om de er fede eller ej de dragter man for gennem ham er jo tåbeligt da det jo er en smagssag.

selv syntes jeg det er tåbeligt at give over pris for noget der IKKE er bedre på nogen punkter end det han kan tilbyde.

jeg kan kun sige at ud fra det jeg har set og læst om hans dragter så ser det rigtigt fornuftigt ud.

og så er det fedt man kan få både handsker og støvler der matcher ens dragt...

med andre ord "keep up the good work" Thomas alias dragtdesigneren.

• #14   5. feb 2008 Jeg synes, at han ( læs. Thomas ) har et fantastisk koncept!
    Tror heller ikke der er nogen grund til at betvivle kvaliteten
    - tværtimod.
    Jeg var da tæt på, at bestille én hos ham for nyligt som passede til min F3'er - men så slog det mig; hvad nu hvis jeg skifter maskine og ham der køber den ikke lige har samme kropsbygning som mig ( eller har dragt i forvejen ) ?

Så jeg valgte i stedet en 2 delt Arlen Ness, der passer til alt.
    Erkendt, den er slet ikke nær så spændende som en specialsyet - men jeg gider heller ikke at skulle skifte dragt samtidig med maskinen.

Konklusionen er vel, li'som med alt andet, at det er en tillids- og en smagssag.

God jagt, Emil smiley

• #15   5. feb 2008 Elsker det her sted! Man kan altid få et godt kvalificeret og hurtigt svar!;)

Til Michael: Begge dragter kan fås som 2-delt, og det bliver det også:)

Til Marianne: Hehe, er rigtig nok, men tror jeg får svært ved at få ham til at give mig et "ufarvet" svar på om hans dragter er lige så gode som Dainese:)

Men tak for alle de gode svar! Nu har jeg lidt at gå videre med!

• #16   5. feb 2008 smiley - Smiler.....

Godt med en god debat.

Jeg vil lade kunderne tale og selv tie her.

God jagt Emil,

PS: jeg var også på messe i weekenden og gæt hvad jeg specielt kiggede efter der....

Mvh
    Thomas E

• #19   5. feb 2008 Jeg fik taget mål på en pløjemark i Rønnede. (Eget valg).
    det var Thomas der førte målebåndet.
    Den færdige dragt blev leveret og prøvet på en rasteplads i Greve. Hvad har de forbikørende ikke tænkt !!!
    Jooo, alt kan lade sig gøre.
    Tak Thomas, jeg er tilfreds.

• #20   6. feb 2008 Hehe...tak skal du have Thomas! Må give dig ret i at dine kunders erfaringer taler for sig selv! Og efter alt det jeg har hørt efterhånden, ved jeg godt hva jeg vil anbefale hende den før omtalte søde!;)

• #21   6. feb 2008 Thomas J:
    Du skal være meget velkommen - så fører jeg målebåndet. Jeg er i øjeblikket ved at få et lille showroom op at stå - måske allerede i weekenden. Eller mødes vi bare vi bare et sted.
    Men jeg vil næsten påstå at man ikke kan måle forkert med det nye måleskema. Men jeg udfører med glæde udmålingerne og så kan vi da også lige få sat ansigt på navnene...

Emil:
    Både du og "Hende den før omtalte søde" er også meget velkommen.

Jeg vil førsøge at holde åbent om lørdagen i showroomet eller efter aftale.

Steen Næstved:
    Selv tak - håber du er glad for dragten - skal du med på Julemærketuren i år?

Mvh
    Thomas E

Kommentér på:
dragtdesigneren.dk vs Dainese

Annonce