{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Større motor på ældre mc
  • #1   20. dec 2020 Det må du gerne den må maks have 20% flere heste.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   20. dec 2020 Må du? Sikkert ikke.

    Vil det nogensinde blive opdaget? Sikkert ikke.

    INGEN i syns- eller skattesystemet bekymrer sig om den slags detaljer på så gamle cykler, så så længe du holder dig indenfor de 20%, er mit bedste bud at du er fint kørende.

    God jul. smiley


  • #3   20. dec 2020 Kom lige til at tænke på om der vil være et afgift problem ved at købe zrx1200 motoren i Tyskland, de er ret billige der smiley

  • #4   20. dec 2020 Der er ikke afgift på en motor.
    Du kan for den sags skyld købe hele MC'en i Tyskland og tage motoren ud og montere den i din egen.


  • #6   20. dec 2020 Mener bestemt at de 20% både er effekt og slagvolume... ?
    Så det må man vel ikke...
    900cc --> 1200cc = mere end 20 procent.


  • #7   20. dec 2020 Det er ikke ccm .
    Det er kun på effekten.


  • #8   20. dec 2020 Hans Henrik - No no zephyr'en we bare adskilt og jeg venter på cams fra APE

  • #9   21. dec 2020 Sæt i gang smiley

  • #10   23. dec 2020 Måske der også lige skal nogle zzr1200 cams I den motor, når jeg engang har fundet en

    God jul og tak for hjælpen alle sammen smiley


  • #11   25. dec 2020 Du ska bare huske ar du ikke må skære eller svejse i stellet for at få den til at passe, og jeg kunne ikke forstille mig den passer lige over i gpz stellet uden at lave om på det...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   25. dec 2020 De 20% er effekt - ikke andet.

  • #13   26. dec 2020 Men hvorfor ikke finde en zx10 motor? Den passer lige i, bortset fra karburatorerne der skal findes plads til under tanken. Det er en fin motor. Eneste svaghed er, bremsen til starterkæden bliver svag, og så slår strammeren til age og rammer koblingsskålen. Men det er rimelig nemt at rette så den går forbi smiley

  • #14   26. dec 2020 Ja det har jeg godt set man også kan, men syntes bare det andet kunne være en udfordring.

  • #15   26. dec 2020 Ja men også en masse bøvl med at få den til at passe, det er ikke bare lige når det slet ikke passer sammen.

  • #16   26. dec 2020 Har også tænkt på at købe en overbore cylinder med stempler jeg har set i Tyskland til gpz900, men tænker bare det kunne være lækkert med noget Mm fra en 1200 motor

  • #17   26. dec 2020 Ja nm er altid rat, men det er en dyr ombygning af din gamle gpz motor, det cylinder kit giver måske 100/130ccm mere og en højer komprition, og så ska det hele køres ind på et rulle fældt,og ska det rigtig spiller ska du have knaster og karburator med. det med at sætte en zrx motor over i bliver noget besværligt noget,så heller købe en hel zrx 1200 mc, de er ikke så dyrer igen og så har du noget der virker, det anede bliver noget bøvl og dyrt, med minder du kan lave det hele selv, og har masser af tid til at rode med det.

  • #18   5. jan 2021 Må man? Næppe... udover de 20% skal køretøjet være typegodkendt til ombygningsmotoren Eks en 125 hk agn motor til en golf må man udskifte med en 150 hk agu (uden at Tune videre på den) da en golf kan købes med begge type motorer - skifter man så bremserne over også, så den er mere sikker. bliver man straffet med ny afgift, da det nu er identitets-skifte.

    I dit tilfælde skal du nok tænke lidt over om din forsikring dækker dig ved evt. uheld. De kan nægte det hvis du ikke har oplyst dem om motorskift.

    Så lovligt og til at få godkendt - næppe. Bliver det opdaget - næppe


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   5. jan 2021 Det kan sagtens være lovligt og til at få godkendt.

    Ansvarsforsikringen er ligeglad. Den dækker og kan ikke kræve erstatning.


  • #20   5. jan 2021 900'eren har 116 HK, og 1200eren har 122, så der er ikke så stor forskel.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #21   5. jan 2021 Det er indenfor de tilladte 20% som kun refererer til motor effekt.

  • #22   6. jan 2021 Ja, men ska man så til at lave om i stellet for at få den anden motoren til at passe i stellet biver det jo ulovligt.

    Så glem det med 20%forøgelsen, så længe motor ikke passer liger over i stellet er det ulovlige. Men det bliver sikker ikke opdaget nej, men der er bare en masse bøvl med det. kan ikke forstå du ikke bare køber en støre cykel der har flere hest som er lovlig, 90er cykler koster ingen ting i dag.


  • #24   7. jan 2021 Når okay smiley Ellers så må du da lige tune den gpz900 motor han har, men tror ikke han vil fram med muldvarpen nor han finder ud af hvad det koster...*popcorn*

  • #26   8. jan 2021 Ja så ska det helst værer en go gammel 8 ventiler. Det kender jeg jo godt selv, da jeg havede min gamle tunet 1000j på 1135 ccm og ander knaster, den kunne følge en Suzuki bandit 1200 fra 2003 fra bunden, og så tilgengæd hurtiger en den fra ca 100kmt og op af, men måtte så tilgengæld opgive på kørerenskaber, da motoren var alt for stærk til en gammel cykel fra 83. smiley men det var en sjov og fed gammel maskine.

  • #27   8. jan 2021 Jeg ved godt hvad det koster smiley
    Min zephyr 750, har jeg fået boret op til 810ccm til wiseco stempler, ape knaster, anden gear kasse, plus en masse andet. Men når den er færdig skal jeg have noget at bruge min sparsomme fritid på smiley


  • #28   8. jan 2021 Jamen hvad har du så lavet det er forum for, så er det da kun med at komme i gang med gpz motoren. Hans Henrik sælger motorer op til 35000kr, så det koster da ledt... man kan jo købe en Suzuki gsxr 1100 med 145 hk til den pris. Men det kommer an på hvad man er til, men kan du det hele selv er det bar med at komme igang, men syntes da lige du var noget lang tid til at sige du allerede har lavet en motor helt om... smiley

  • #29   8. jan 2021 Det er 2 forskellige cykler, zephyr'er min øjesten, gpz'en er bare et andet sjovt projekt.

  • #30   8. jan 2021 Få da lige den opradet her inde, den er der mange der gerne vil se smiley

    Ja også gpzern for den sags skyld. Du må igang med at lave motoren på gpzern, den sku nok kunne få en 140-45 stykker med den rigtige opsætning, nyt cylinderkit med højkomprimert stempler, på så mange ccm som muligt, og vids så du kan finde nogle gode brugde fladsspjældskarburator og knastsæt på eBay evt.ender du måske med at kunne gøre det for en 10-12000 kr vil jeg tro,vids du vel og mærket kan skrue det hele sammen selv?

    Husk at lave et fotoalbum hvids du går igang, vi vil elsker at se projegtet som det skrider fram af...


  • #31   8. jan 2021 Jeg har set et overbore kit til gpz'en I Tyskland, brugt men billigt, måske jeg bare skulle købe det til en start

  • #32   8. jan 2021 #29. Skal vi ikke snart se nogle billeder af den Zephyr. Er selv i gang med en Zephyr 1100, men er langt fra foto klar endnu.

  • #33   8. jan 2021 Ja så kan du bare få spidshonet cylindern, og så købe nogle nye stempelringe, det gjorde jeg på min gamle Kawa, det virkede fint, men det kræver så også at det ikke er slidt, jeg gjorde det enlig også lige så meget fordi jeg ikke vidste hvad hul stemplerne havede kørt i?

  • #34   21. mar 2021 Billedet af min zephyr 750

    profilbillede
Kommentér på:
Større motor på ældre mc

Annonce